BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Avatar
alfanika

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: alfanika » 2013.06.25. 00:02

Elnézést, most látom, hogy már korábban közzétette.
:)

Avatar
Vikki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Vikki » 2013.08.11. 18:36

Sziasztok!

Az alábbi kérdést kaptam, tud-e valaki segíteni? (Szerintem a BTMN-esek fejlesztése adott, így nem teljesen értem a kérdést. De mivel sok a változás, lehet, hogy én vagyok tudatlan.)

"Az új köznevelési törvény a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására és a beilleszkedési, tanulási nehézséggel, magatartási rendellenességgel diagnosztizált tanulók számára 1-3 fős fejlesztő foglalkozások tartását javasolja. Módszertan, tematika, tanmenet?"

Köszönettel: Viki

Avatar
hudnik

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hudnik » 2013.08.12. 06:37

BTMN-es gyermekek esetén nincsen tanmenet és a hagyományos értelemben vett tematika a fejlesztő foglalkozásokon. Ott minden gyermekre egyén fejlesztési tervet készítünk és az alapján történnek a fejlesztő foglalkozások. HH-s gyerekek felzárkóztatására, hátránykompenzációjára lehet találni anyagokat, de ott is az egyéni szükségletek a meghatározóak.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hogabi 2013.08.12. 09:28-kor.
Ok: Felesleges a szöveg idézete a válaszolt kérdésre!

Avatar
Vikki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Vikki » 2013.08.12. 10:42

Kedves Hudnik!

Köszönöm a választ. A BTMN-esek csoportlétszáma max. 8 lehet.
Arra lennék kíváncsi, gyakorlatban ez kinél, hogyan (fog) valósul meg? Hogy pontosan tudjak válaszolni a megvalósításról a vezetésnek.

Köszönöm: Viki

Avatar
hudnik

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hudnik » 2013.08.12. 16:59

Valószínűleg nem ez a legprofibb módszer, de én a következőképpen csináltam. Az SNI-sek óraszáma fix. Itt életkor és fődiagnózis alapján alkottam csoportokat. A BTMN-es gyermekek esetében szintén külön vettem az alsó és felső tagozatosokat és az alapján próbáltam sakkozni, hogy kinek kell egyéni óra, kinek egy és kinek kettő. Az egy és két órás gyereket pedig igyekeztem úgy csoportokba szervezni, hogy a lehető legtöbb legyen a közös fejlesztési terület. Ettől még persze minden gyerkőcre külön oda kell figyelni --ezért is nincsenek nagy csoportlétszámaim--, de könnyebb a csoportos és a páros munkát is becsempészni az órákba, amit a gyerekek nagyon szeretnek. Egyéni órát csak nagyon indokolt esetben tartok --bár szerintem van olyan terület, amit csak egyénileg lehet fejleszteni--. Így kijött egy elméleti óraszám, amit a szakvélemények és szakmai érvek alapján meg tudtam indokolni.
Aztán majd jön a tanév kezdete, amikor elkezdem a gyerekek óráit beosztani és természetesen közbe szólnak a szakkörök, külön órák és egyéb tevékenységek. Szerintem itt nincs jelentősége annak, hogy egész napos iskola van-e vagy sem --főleg felsőben--, hiszen az igazgató elengedhet a délutáni foglalkozásról a diákot szülői kérésre. Így ha valamilyen városi szakkör/edzés csak egyszer van egy héten, nekem viszont van üres helyem vagy tudok még sakkozni, akkor számomra természetes, hogy én alkalmazkodom.
Így nyáron csak egy elméleti óraszámom és csoportbeosztásom van. Ehhez még hozzá szoktam kalkulálni, hogy tanév közben is érkeznek szakvélemények, esetleg szakvéleményes új diákok, akiknek szintén meg kell tartani a fejlesztő foglalkozást és nekik is, nekünk is alkalmazkodni kell egymáshoz (pl.: vidéki vagy sem a tanuló, és már a fentebb is felsoroltak).
Szóval valószínű, hogy én lúzer vagyok, de nekem mindig többre jön ki a végleges óraszámom, mint amit leadok a tantárgyfelosztáshoz. De ez már az én _problémám_.

Avatar
Vikki

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Vikki » 2013.08.14. 22:39

Köszönöm a részletes választ.

Viki

Avatar
Barbi79

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Barbi79 » 2013.10.07. 14:16

Sziasztok,

most kerültem új helyre fejlesztőként, és az adminisztrációval kapcsolatban érdeklődnék: a BTM-es gyerekeket ti hogyan (hová) adminisztráljátok?
A régi helyen a külív/belív működött, itt most azt mondták, az csak az SNI-s diákoknak kell, vezessem füzetbe a többieket. Ahogy látom, mindenki egyénileg oldja meg ezt a problémát a környezetemben, de ez engem zavar. Hol tudnék utánanézni, mi is az elvárás ezzel kapcsolatban?

Köszönöm a segítségeteket!

Barbi

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2013.10.08. 13:23

Szia Barbi!
Én a BTMN-eseket is a rehab kül-és belívbe írom. Mikor ellenőriztek (nev.tan) ezt kérték. Na meg a fejl tervet. Tehát úgyanúgy, mintha SNI-s lenne. Azért szerintem hivatalosabb, mint egy füzet.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
RékaJúlia

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: RékaJúlia » 2013.10.30. 10:02

Kedves Kollégák!!!!!!

Gyógypedagógusként szakdolgozatom kapcsán új területre tévedtem.(A témát adták.)
A BTMN-ről kell írnom.
Bármilyen segítségnek örülnék.Nagyon kevés anyagom van és tudom,hogy változások is voltak a közelmúltban.
Előre is sok hála Nektek!!!
A másik kérdésem.A régi nevén NEVELÉSI TANÁCSADÓRÓL találok valahol valami általános leírást?(működéséről,kompetenciájáról stb.) Több helyen is a már nem érvényes dolgok vannak fent és a fejemben is van egy kis káosz a témával kapcsolatban.... Nagyon köszönöm ezt is!!!

bordasnereka@digikabel.hu

Avatar
becky

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: becky » 2013.10.30. 15:32

Azért ez egy elég bő téma. Konkrétan miről szeretnél írni? Úgy könnyebb lenne segíteni.

Válasz küldése