BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Panni! - egy percig sem gondoltam óvodást és iskolást összevonni! Ha nálatok meg lehet tenni, hogy az iskolában mindenki külön-külön van fejlesztve, akkor szerencsések vagytok! De, mint látod, az ország többi részén más a helyzet.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Panni

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Panni »

Gabi!

Nem lehet az iskolai SNI többségét az EGYMI látja el, viszont van szakszolgálati dolgozó akivel az iskola kötött év elején megbízatási szerződést, és az a kötelező óráján kívül látja el az SNI-t. Vagy van az iskolának gyógypedagógusa az ellátja az SNI-t, a tanító nénik meg a BTM-eseket, az óra keretükben fejlesztik.
Hasonló helyzet oviban logopédus nem láthatja el az SNI, másik logopédussal van megbízatási szerződés kötve aki csak az SNI látja el.
Gimibe nem láthatom le óra keretben a SNI-s tanulókat, azt egy másik kolléga végzi, szintén meg megbízatási szerződéssel.
19 órában 54 gyerek és ebből az 54 gyermekből 46 gyermeknek heti 2 óra van kiírva, és meg kell oldani, az óraszámot tartani kell. Itt nincs egyéni óra, csak csoportos.

Igen sok minden nem valósítható meg úgy ahogyan a törvény megalkotók elképzelték, azt is tudom, hogy országon belül nagy az eltérés.

Megbízatási szerződés rengeteg van mindenhol, viszont fizetés hónapok óta nincs a KLIKK részéről.
A sok törvényekben, és a papírokban elvész minden.

Panni
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Panni!

Akkor mégiscsak egyetértünk!
Igen sok minden nem valósítható meg úgy ahogyan a törvény megalkotók elképzelték............A sok törvényekben, és a papírokban elvész minden.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
alfanika

tanév végi tájékoztatás

Hozzászólás Szerző: alfanika »

Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy Btmn-es gyerekekről tanév végén néhány soros tájékoztatást írtok -e a bizonyítványba mellékelve a szülőknek (akik nem feltétlenül érdeklődnek évközben)?
Ha igen, kb. mit tartalmaz?
Nagyon köszönöm!
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Mi nem szoktunk írni semmit. ;)
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
Rági

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Rági »

Sziasztok!
Tudnátok-e abban segíteni, mi a teendő akkor, ha egy ált. iskolában nincs fejlesztő pedagógus. Kinek kell ilyen esetben ellátni a BTMN-es tanulókat? Régen a tanítók, ill. szaktanárok is elláthatták. Van erre utalás a köznevelési tv-ben, vagy esetleg valamelyik rendeletben?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
Thunder

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Thunder »

henciduda írta: 2012.08.24. 13:00 Én is a Gabi által említett fejlesztési tervet egészítettem ki, abból válogatom ki, ami az adott gyerekre vonatkozik óvodástól 4. osztályosig.


Egyéni fejlesztési terv- teljes.zipEgyéni fejlesztési terv- teljes.rar
Szia! Ha szépen megkérlek elküldöd az e-mail címemre? sokata1978@gmail.com
Letöltöttem mindkettőt, de hibás! Nem nyitja meg!
Köszönöm szépen előre is!
Avatar
Ilonka

Re: BTM fejlesztéssel kapcsolatos teendők

Hozzászólás Szerző: Ilonka »

Kedves Gabi!
Örülök, hogy itt lehetek ebben a csoportban. Tanácsot szeretnék kérni.
A BTMN-es tanulók mérése eddig úgy zajlott, hogy tanév elején és tanév végén olvasás-szövegértés, írás-helyesírás és számolás feladatlappal mértünk. Tanulmányaim végzése során megismertem Szautner Jánosné Gizike nénit, aki szerint jobb, ha tanév elején pedagógiai és pszichológiai méréseket és megfigyeléseket végzünk, hiszen az előző tanév végén megírt mérőlapok rendelkezésre állnak, ezek alapján készüljön az egyéni fejlesztési terv 3 hónapra. Aztán félévkor és tanév végén van feladatlapos mérés olvasás-szövegértés, írás-helyesírás+ írás és számolás füzetvizsgálat. Matematikából nem mérünk csak füzetet vizsgálunk, hiszen ha a részképességek fejlődnek, ezen a területen is fejlődni fog a gyermek.
Kérdésem: melyik a szakszerűbb?
Válasz küldése