Oldal: 1 / 1

Mi lehet ez? Segítség!

Elküldve: 2010.12.21. 11:09
Szerző: Borisz72
Kedves Mindenki!

Egy teljesen kétségbeesett anyuka vagyok, a lányom most 5. osztályos, jó képességű gyerek. Negyedikben 4-es átlaggal végzett, de most az 5. osztályban katasztrofális jegyeket produkál. Tavaly még nyelvtan versenyre ment, most ketteseket, egyeseket hoz egyfolytában. Otthon rengeteget tanul, kikérdezem, mindent tud, soha nem megy készületlenül. Ennek ellenére képtelen hármasnál jobb jegyet hozni. Ő is kezdi teljesen elveszíteni az önbizalmát, már szóltak neki az iskolában, hogy ha nem tanul nem járhat edzésre. Dehát tanul !!! Teljesen kétségbe vagyok esve, hogy mi történhetett - nem érti a feltett kérdéseket? összezavarodik ? -hiszen úgy hozott legutóbb történelemből egyest, hogy a kedvenc témájából írtak -Egyiptom- és oda-vissza fújta az anyagot. Ráadásul nem magol, a tudását a hétköznapokban is képes használni, legyen az matematika vagy történelem... Nem értem. Forduljak a nevelési tanácsadóhoz?

Re: Mi lehet ez? Segítség!

Elküldve: 2010.12.21. 11:41
Szerző: Zsuzsi
Kedves Anyuka!

Ne essen kétségbe, mert szinte természetes, hogy a gyerekeknek tagozatváltáskor az első időszakban romlik a teljesítménye. Gondoljon csak bele, milyen nehéz lehet nekik: a tanító néni megszokott követelményrendszere után egyik pillanatról a másikra nagyon sok tanár eltérő követelményéhez kell igazodni, ezen kívül meg kell tanulni és szokni az új tantárgyak nyelvezetét is.

Sokan gondolják és mondják, hogy a nyelvtant meg a történelmet csak be kell magolni, de ez nem így van. Bizton állítom, hogy a legnehezebb tantárgyak közé tartoznak. Merem ezt tenni magyar-történelem szakos tanárként. Mindkét tárgy fejlett elvont fogalmi gondolkodást és logikát kíván, a tankönyvek nyelvezete egyre inkább eltávolodik a gyerektől, és ha emellett a tanár a saját képére akarja formálni a nebulóit, valóban megáll a világ!

A javaslataim a következők:
- beszéljen az érintett pedagógusokkal, miben látják a gyenge teljesítmény okát, miben tudnának ők, és miben Ön segíteni a kislánynak!
- a történelem leckék tanulásakor segítsen az információhalmazból kiemelni a lényeget (bár ez a tanár feladata lenne), és mindemellett "fordítsa le" gyereknyelvre az olvasottakat
- mindig használjanak térképet, azon minden rajta van, segít a tanultak bevésésében

Ha mindezekkel nem érnek célt, keressen fel magánlevélben!
FONTOS: bárhogy alakul kislánya tanulmányi eredménye, ne engedje, hogy az edzésekről kitiltsák, mert ha attól is megfosztják, amit szeret csinálni, amihez ért, amiben sikeres, akkor az ellenkező hatást fogják nála elérni - vagyis még inkább romlani fog a tanulmányi eredménye. Mindig éreztesse vele, hogy fontos, értékes, mert egy gyermek értékét nem a tanulmányi eredménye adja!!!! Erősítse önbizalmát és önbecsülését a feltétel nélküli szeretetével!
Zsuzsi

Re: Mi lehet ez? Segítség!

Elküldve: 2010.12.21. 11:57
Szerző: Borisz72
Kedves Zsuzsi!

Szeretném elkérni az elérhetőségét, mert amiket javasolt, azt már megtettem és egyre rosszabba helyzet. Szerintem a lányom is teljesen "rágörcsölt " már a dolgozatokra, látja rajtam is a kétségbeesést, a türelmetlenséget és az elégedetlenséget...Valóban, történelemből a tanárnő hármasnál jobb jegyet nem ismer, próbáltam beszélni vele, az ő követelményszintje ez, teljesíteni kell, ebbe nekem nincs beleszólásom. Ezzel én nem értek egyet, mert így az összes gyereknél eléri azt hogy egy igen szép tantárgyat- amit én is kedvvel tanultam-egyszerűen megutáltat a gyerekekkel, hiszen állandóan frusztrálja őket. Tehát az iskolában azt tapasztalom, hogy a tanárok már nem foglalkoznak ilyesmivel, jó ha egyáltalán be tudják azonosítani a friss ötödikest. Csak mosolyogtak azon, hogy a gyerek igenis tanul, foglalkozom vele, eljátsszuk a törit, nagyokat nevetünk közben és akkor jön a feketeleves, a dolgozat, a rém. Másnapra elfelejtik az egész beszélgetést és nrm csinálnak belőle személyre szabott kérdést. Van két-három ötös tanuló az osztályban, ha ők meg tudják csinálni, akkor a többi is biztos képes lenne rá. A hazahozott dolgozatokon leginkább azt látom, hogy annyi információ gyűlik össze a gyerekben, hogy össze-vissza kever mindent, félreértelmez, elnéz dolgokat. Mintha összeráznák a fejét.

Re: Mi lehet ez? Segítség!

Elküldve: 2010.12.21. 13:26
Szerző: Zsuzsi
Kérem, a levelében írja meg azt is, ki a történelemkönyv szerzője! A szünetben majd kiokoskodunk valamit!
Címem: ladizsuzsa@gmail.com