tanulási nehezítettség

Ha máshol nem, hát itt meg lehet kérdezni
Avatar
kisborsikatalin

tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: kisborsikatalin » 2010.01.10. 16:44

Sziasztok.ötödikes korábanelvittük a lányunkat diszkalkulia vizsgálatra.az eredmény. nem egyértelmű, tanulási nehezítettséget állapítottak meg.Fejlesztés gyanánt heti 3 óra matek fejlesztés. most hatodikos, de úgy látom, hogy más tantárgyakkal is nehezen boldogul.Nem is szeret, sőt fél iskolába járni.Azt szeretném kérdezni, hogy mit tegyek? Újabb vizsgálatot kérjek? Jó lenne, ha valakinek ötlete. :

Avatar
bégé

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: bégé » 2010.01.10. 19:23

Szerintem jó lenne, ha először a kislány pedagógusaival (és itt a gyermeket fejlesztő pedagógusra is gondolok!) konzultálnál, aztán természetesen lehetőséged van az információid birtokában a körzeti nevelési tanácsadónál vizsgálatot kérni, és ne felejts el hivatkozni a korábbi vizsgálatra és annak konkrét eredményére. Szakszerű segítséget, tanácsot, diagnosztikus értékelést ott biztosan kapsz. Remélem indulásnak elég lesz.

Avatar
kisborsikatalin

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: kisborsikatalin » 2010.01.11. 17:44

köszönöm.Igen, konzultálni fogok velük,bár nem annyira segítőkészek.Amkor valami problémánk van, pl.ő szóban esetleg könnyebben adna számot tudásáról, akkor általában az a válasz, hogy akkor is meg kell tanulnia,vagy most megint nem jól teljesített. Tehát nem igazán partnerek.Arra is gondoltam, hogy esetleg pszichologust kellene keresnem, de nemigen kaptam megerősítést. Szeretnék azért új vizsgálatot kérni, csak Szegeden dec.15-ig lehetett jelentkezni, úgyhogy most már csak jóvőre mehet.

Avatar
bégé

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: bégé » 2010.01.11. 19:22

Te,mint szülő, bármikor kérheted a vizsgálatot! Hívd fel a nev.tant vagy a szakértőit (attól függ, hogy melyik vizsgálta a gyermekedet), és érdeklődj! Ha nem "csak" tanulási nehezítettsége van, akkor nincs olyan, hogy akkor is meg kell tanulnia. Igen, tanulni kell, csak nem mindegy, hogy mit, milyen szinten és mennyiségben kell teljesíteni. A fejlesztés ezért van, hogy differenciáljunk, és ha hivatalos papír is van róla, akkor a tanóránkon is biztosítani kell a tanulási szintjének megfelelő differenciált tanulást, tananyagot. Szurkolok, hogy minél előbb legyen jó megoldás!

Avatar
szaiboi

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: szaiboi » 2010.03.09. 17:40

Sziasztok! Nem fedi a cím a problémámat, de ez áll hozzá a legközelebb.Van az iskolánban BNO70-ES tanuló akit integráltan oktatnak, igaz 16 éves, és hatodikos. Az igatgatóm szerint ha integrált akkor az ált iskolai követelmények szerint kell értékelni, szerintem meg SNI követelmények alapján.Van nálunk szegregált osztály, összevontan működik, a szülök nem járultak hozzá, hogy a gyermek odajárjon.Kinél van az igazság?- Másik eset: kisfaluban integráltan oktatnak egy BNO70-es kislányt, a szakvéleményén rajt van, hogy speciális tankönyvekből tanuljon és ilyen tanterv alapján történjen az értékelés. A probléma most alakul, megszűnik a helyi iskola, akkor a befogadó intézmény oktathatja integráltan, ha van szegregált SNI osztály? Igazán ezt a szülők szeretnék ,nem az iskola.Mit mond erre a jog, hogy elkerülhető legyen a konfliktus? Köszönöm:Kovácsné Szabó Ibolya

Avatar
karnismari

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: karnismari » 2010.03.09. 19:48

Kedves Ibolya!
Egyértelmű, hogy F 70-es gyereket, mivel ő tanulásban akadályozott, eltérő tankönyvekből, eltérő tanmenet, tanterv, követelményrendszer alapján KELL oktatni. T. Igazgatónak tudnék ajánlani egy-két olvasgatni valót! Milyen egyszerűen megoldotta a fogyatékosok problémáját!!! Integrált osztály és rögtön nem fogyatékos!!! Hogy ez eddig egy gyógypedagógusnak sem jutott eszébe!
Másik: oktathatja integráltan, ha benne van az alapító okiratában és a szak. biz. véleménye szerint integrálható. A rehab. órákat ért. fogy. szakos v. tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógustól kell megkapnia a szakvéleményben (ill. a törvényben) előírt óraszámban.
Üdv: Mari

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2010.03.09. 19:51

Az integráltan oktatott gyereket a neki megfelelő könyvekből és tanterv szerint kell oktatni. Tehát a követelmény is ahhoz igazodik. /bár a gyereknek jobb lenne a szegregált osztály pláne ha van/ És itt van még a fejlesztés is, mert a gyereknek arra is kell járnia, és ehhez spec. tanár kell.
A másik esetben, ha az iskola fogadja /nem kötelezhető, ha van helyben, neki megfelelő osztály/az alapító okiratot bővíteni kell. Akkor lehet kötelezni az iskolát a befogadásra, ha a közelben nincsen a gyermeknek megfelelő oktatás. Pl. látás csökkent, de akkor is biztosítania kell az iskolának a spec.tanárt.
Mindkettőnél a szakvéleményben szerepelnie kell, hogy integrálható.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
zsoltzsolt

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2010.03.09. 20:48

Mondhatnám, hogy le vagyok döbbenve, hogy ilyetén fejezzem ki magam. Egyszerűen nem is értem ezt az igazgatót, ez egy elég banális, egyértelmű kérdés, probléma, hogy lehet ebből iylen nagy baromságot kreálnia, föl nem foghatom. Addig örüljön míg fel nem jelenti egy szülő... jut eszembe más is, de az kevésbé tűr nyomdafestéket :mrgreen:

Avatar
szaiboi

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: szaiboi » 2010.03.09. 21:13

PEDIG SZÍVESEN ELOLVASNÁM! SZAIBOI

Avatar
siamon

Re: tanulási nehezítettség

Hozzászólás Szerző: siamon » 2013.05.02. 08:36

Segítséget és tanácsot szeretnék kérni. 9 éves fiam, logopédia és grafomotoros fejlesztésre szorul (rossz ceruzafogás, csúnya íráskép). A Beszédvizsgáló Intézetben megvizsgálták és határeset volt, hogy SNI minősítést kapjon, nekem kellett hirtelen döntenem olyanról, amiről különösebb információm nem volt és kérésem ellenére semmilyen írásos tájékoztatót nem kaptam, ami a döntésemet segíthette volna. (így nem kértem, de még tudok fellebbezni)
Szeretnék segítséget kérni, hogy ez most pontosabban mint jelent a gyakorlatban? Most próbálom az információt begyűjteni az SNI-ről, gyakorlatban működik, hogy valóban az iskola segít fejlesztő pedagógust keresni vagy kénytelen leszek magántanárt keresni neki. Gyermekem értelmi képessége teljesen rendben van, korosztályának megfelelő.

Válasz küldése