tanácsot kérek

Ha máshol nem, hát itt meg lehet kérdezni
Avatar
zsoltzsolt

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2009.12.14. 10:03

No, Adrienn, Gabi!

Látom hogy BTMN-es titulálja a kedves kérdező, de nekem sajnos ez még nem jelent semmit.
Mert uygebár lehet, hogy baromi rég diagnosztizálta valaki, de mai szóhasználattal BTMN-es hívjuk.
Meg hát, ha BTMN-es,akkor volt-e felmentése eddig?? De gyanítom hogy nem, mert akkor egyértelmű lenne a dolog.
És a másik.. mit is jelent aa kérdezőnél a a fiatalkorú??
Egyetemista netalántán? Mert akkor ugye kiesik a nevtan a felmentés megadásából
Vagyis csupa nyitott téma..
No,de
na, de
nono
nana
:mrgreen:
Zsolt

Avatar
nagyfilivi

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: nagyfilivi » 2009.12.14. 20:42

Sziasztok!
Nekem szükségem lenne olyan vizsgálati eljárásokra,módszerekre,anyagra...stb.melyet év elején,félévkor és év végén végzünk az SNI-s tanulóknál,annak érdekében,hogy hogyan halad előre.
Tulképpen amit egy Tan.kép.vizsgáló kérhet,amikor a tanulót kontrollra hívja.
Megköszönnék minden segítséget.

Avatar
zsoltzsolt

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2009.12.14. 22:50

nagyfilivi!

Nem is értem a kérdésed..
vizsgálati eljárásokat???
vagyis fel akarod venni velük azokat a teszteket, amiket a bizottság felvesz??????
komolyan... megint a hajam tépem..
ugye ezt nem gondolod komolyan!!???
szerinted, ha ti felveszitek ezeket a teszteket, akkor mennyire lesz hiteles, valid egy bizottsági vizsgálat???????
nektek pedagógiai véleményt kell adni, a pedagógus szemszögéből és ez nagyon fontos, hisz azt nem látják a bizottságban dolgozók, hogy milyen a gyerek iskolai előrehaladása
tesztelést meg hagyjuk azokra, kiknek ez a feladatuk
az a bizottság és/vagy a nevelési tanácsadók dolga
de itt egy kis segítség :)

http://www.zalai-oktatas.hu/index.php?o ... Itemid=139

ezen az oldalon nagyon jó, kitölthető pedagógiai vélemény ill. vizsgálatkérő lapok vannak
na, ezen lapok kitöltése és a tapasztalataitok leírása a ti feladatotok
mert úgy veszem ki a "szavaidból", hogy iskolában dolgozol ezekkel a gyerekekkel
Zsolt

ui.:
amit te kérsz tulajdonképen úgy hívják, hogy éveleji felmérés, témazáró dolgozat, évvégi felmérő dolgozat.... ezek a pedagógia eszközök, felmérések a gyerek haladásának megítélésére

Avatar
nagyfilivi

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: nagyfilivi » 2009.12.15. 16:56

szia
Hát tulajdonképpen ezt én is így gondoltam eddig is,de amikor a tanulási kép.vizsgálóból jöttek ellenőrizni,vizsgálódni,kértek volna általunk készített felmérést a gyerekről.
Mondtam,hogy dolgozatokat?Azt mondták nem,hanem amit mi fejlesztő pedagógusok végzünk el minden év elején a gyerekekkel..státusvizsgálat ,állapotfelmérés ilyesmi...

Én úgy véltem,hogy akkor ezt máshol biztos máshogy csinálják,mint én,ezért kérdeztem rá,hátha ti jobban tudjátok.
Azért köszönöm,de akkor jól csináltam,mert pedagógiai vizsgálatot,jellemzést adtunk eddig is.

Avatar
zsoltzsolt

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2009.12.15. 18:03

no, hali!
na, most egy kis okítás :mrgreen:
mindig morgok itt az oldalon, hogy nempontosan írjátok le a problémátokat
mint most Te is
ezzel kellett volna kezdeni, hogy a bizottság iylet kér tőletek
akkor nem esek így Neked :)
de szerintem lőjetek vissza, legjobb védekezés a támadás alapon
vagyis udvarias levélben kérdezzétek meg miylen jellegű vizsgálatokra gondoltak és ha tudnának abban is segyteni, hogy adnakbelőle egy-egy példányt
egyébként , ha ezt megteszitek, megkérhetlek, hogy tudatod velem a válaszukat??
előre is kösz
és kellemes ünnepeket :)
Zolt

Avatar
nagyfilivi

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: nagyfilivi » 2009.12.16. 13:23

Szia

Nem éreztem úgy,hogy nekem estél volna :D én segítséget kértem és te tulajdonképpen adtál is.
Az oldalakat kinyomtattam,nagy segítség a pedag.vélemény leírásához..
Ha kapok választ a kép.vizsg-tól,mindenképpen tudatom veled.
Köszi még egyszer ;)

Livi

Avatar
icus

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: icus » 2010.07.18. 15:37

Kedves Kollégák!

Általános iskolában dolgozó gyógypedagógus vagyok.
Az alábbi probléma megoldásához szeretnék tőletek javaslatot kérni:

A Közoktatási törvényből tudjuk, hogy azok a tanulók, akiket az igazgató - a TKVSzRB vagy a Nev. Tan. javaslata alapján - egyes tantárgyakból vagy tantárgyrészekből az értékelés és a minősítés felment, tantárgyi felzárkóztatásban - egyéni foglalkozás keretében - részesülnek az erre meghatározott időkeret terhére. Kt. 30.§ (9)
A legtöbb szakértői véleményben egyértelműen le van írva, hogy miből van felmentve a tanuló, miből kell felzárkóztatni.
Gondolom, akkor is jár ez a lehetőség, ha a szakvéleményben csak a felmentésről írnak, de nincs hivatkozás a fent említett törvényre. Mivel az iskola igazgatója adja a felmentést, neki kell betartatni a törvényt.
Mi a teendő abban az esetben, ha a szakvéleményben nincs szó felmentésről, csak a tantárgyi felzárkóztatás kötelességét említik? Ilyenkor melyik tantárgyból kell felzárkóztatni a tanulót? Mit kérhetnek számon ellenőrzéskor a hivatalnokok? Elképzelhető, hogy csak véletlenül maradt a szakvéleményben ez a néhány sor?

Nem kötekedni szeretnék, csak törekszem jól végezni a munkámat. Ebben a tanévben a fenntartó és Oktatási Hivatal is aprólékosan ellenőrizte a szakvéleményekben leírtak betartását.

Előre is köszönöm a segítséget!
Icus

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2010.07.18. 17:14

Szia Icus!

Először is tanácskoznék azzal a nev.tannal. vagy rehab.bizottsággal, ha nem egyértelmű számomra. Pontosítást kérnék.
Mert ha tantárgyi megsegítést javasol, akkor írja le melyik legyen!
A másik, alaposan olvasd végig a szakvéleményt. Abban biztosan van utalás arra, hol vannak elmaradásai a gyereknek.
pl. 3. osztályos, de csak a 20-as számkörben számol. Akkor nyilván a matekot.
vagy: beszédészlelési problémái vannak, vagy: téri tájékozódási hiányosságok......stb., nos ezek alapján kell a fejlesztést összeállítani.
De mivel az igazgató viszi a "balhét" vele is meg kell beszélni, mi legyen?
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
icus

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: icus » 2010.07.18. 18:14

Kedves Gabi!

Köszönöm a javaslataidat! Megosztott teher - fele teher... :)
Igen, valóban jobb lesz, ha egyeztetek a bizottsággal. Kusza ez az ügy, egyik kérdés a másikat szüli.

Üdvözlettel:
Icus

Avatar
ildikó
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2009.09.01. 19:30

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: ildikó » 2010.09.02. 09:20

Szép napot Mindenkinek!:)
Sokat nyűglődtem a nyakatokon a nyár közepén is, most megint tanácsot kérnék.
Írtam már, hogy nyel- és beszédfejlesztő ped. végzettségem van, meg szakvizsgázott pedagógus vagyok gyógypedagógiai területen. Ált. isk. harmadik osztályában tanítok magyart, meg két délután az enyém - iskolaotthonos rendszerben dolgozunk -, ofő vagyok s emellett kaptam öt fejlesztő órát hat sni/a-s gyerekkel, akik közül kettő középfokban sérült, négy enyhe fokban. Kértem volna egy főállású státuszt, hogy a btmn-es és HHH-s gyerekekkel is tudjak foglakozni, de az ig. azt mondta, hogy tudja, hogy a tv. szerint kellene ilyen, de még nem gondolkodott rajta. Majd szól, hogy mire döntött a fenntartóval együtt. Persze semmi visszajelzést nem kaptam, a tanévnyitó értekezleten tudtam meg, hogy jön hozzánk egy utazó gyógyped. heti három órában. Eléggé felháborított ez az eljárás, valahogy kicsit embertelennek tartottam, de megszoktam már az ig-tól az ilyesmit - nem nagyon csíp engem, s ez enyhe kifjezés -, egy kicsit féltékeny. :lol:
De most felvetődött bennem, hogy akkor hogyan tovább? :roll: Az utazó gyógyped. is azzal a hat gyerekkel foglalkozik, akikkel én.
Szerintetek hogy tudjunk úgy együttműködni, hogy a gyerekeknek a legjobb legyen?
Ki végezze a kötelező adminisztrációt, pl. a rehab. lapok kül- és belívét? (Eddig nálunk én vezettem, nem az ofők a külívet is.)
Adjatok nekem tanácsot, legyetek szívesek!
Előre is nagyon köszi!:)
Jó munkát Mindenkinek- már ha van ilyen.:)
"Adassék nékem annyi lelki erő, hogy mindazt elfogadjam, amin változtatni nem tudok, és bátorság ahhoz, hogy mindazt megváltoztassam, amire képes vagyok, és bölcsesség ahhoz, hogy el ne tévedjek közöttük."

(Friedrich Oetinger)

Válasz küldése