Megoldást keresek

Avatar
menetrend

Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: menetrend »

Sziasztok!
Iskolánk Al. Okiratában nem szerepel SNI-s tanulók ellátása. Tavaly nov-ben viszont egy 3. osztályos kislány ezt a dg-t kapta (enyhe ért. fogy.). Szülei ragaszkodnak intézményünkhöz, szeretnék, ha továbbra is itt folyna gyermekük oktatása-képzése (heti 6 órában?).
Rendelkezünk pszichológussal, gyógypedagógussal (tan. ak. szak). Van vmilyen megoldás?
Üdv: molnár-kiss :D
Avatar
zsoltzsolt

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Halihó molnár-kiss :)

nick nevedre utalva, holnap (vagyis ma) milyen lesz a BKV menetrend?? :mrgreen: :twisted: :evil: :mrgreen:
de visszatérve kérdésedre, a bizottság a szakérői véleményben nem jelölt ki a gyermek számára intézményt????? mert akkor ott kellene folytatni a kislánynak a tanulmányait. és ha ez esetleg nem tetszik a szülőnek, akkor van rá 15 napja, hogy nemtetszését kinyilvánítsa, természetesen jogi uton, nem holmi szimpla anyázás keretében :mrgreen:
vagyis irány megnézni a bizottság papírjait, utána meg alapító okiratot módosítnai, ha már fel vagytok szerelkezve szakemberekkel, mert mégis csak jobb helyben szakszerűen ellátni a segítségre szorulókat, mint utaztatni őket, és ez innentől kezdve ez már a ti szakmai - és hozzá tenném, hogy emberi felelőségetek.
no
uff
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Kedves Menetrend!(de hülyén hangzik) bocsi)

Valami nem tiszta.
Van gyp tanárotok. Miért, ha nem láthatja el a rászorulókat?
Dóri
Avatar
zsoltzsolt

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Szai Dóóóóóóóóri!

Igen, igen :) ez jó kérdés!!
Vajh mi a fenét csinál ott munkaidejében a gyógypedagógus??
lehet a tanárokat látja el :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsoltzsolt 2010.01.13. 17:51-kor.
Avatar
menetrend

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: menetrend »

Kedves segítők! (és élcelődők)

Valóban, nem voltam pontos: 1) zsoltzsolt: Van a kislánynak kijelölt intézmény, de a szülők nem akarják. A jogi útról asszem lekéstek :?
A gyógypedagógus nem, nem a tanárokat látja el ( :lol: , de jó vicc volt ), tanító, aki gyógyped. végzettséggel is rendelkezik...
Tehát marad az Al Okirat módosítás?
Köszi mkinek :P
Avatar
menetrend

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: menetrend »

Ja, és zsoltzsolt,
te többes számot használtál, én egy kislányról írtam, aki esetében a szülők ragaszkodnak az intézményhez. Minden más esetet korrekten, szakmailag kifogástalanul megoldunk - és emberi felelősséggel.
:P
Avatar
zsoltzsolt

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

igen, többesszámot hazsnáltam, de nem véletlenül.
az elején a kislányról írtam, utána - ha módosítjátok az Alapító Okiratot - a fejleményekről, vagyis, ha leszNEK ilyen gyerekEK, akkor nem kell nekiK utazgatniuk, mert ugye jobb, ha ti el tudjátoklátni majd őket.
Vagyis, igen, módosítsátok,másképp nem megy
Avatar
Zsuzsi

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Azt azért ugye tudjátok, hogy az Alapító Okiratot csak a fenntartó módosíthatja?
Avatar
anita76

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: anita76 »

Sziasztok!

Véleményetekre lennék kíváncsi, van két másodikos tanulóm akit a nevelési tanácsadó vizsgált majd az elvégzett vizsgálatok alapján az IQ= 68 lett ezért tovább kellett küldenem a szakértői bizottsághoz, közben azt a javaslatot írták, hogy számukra nem célravezető az osztályismétlése, méltányosan értékeljünk stb. Ezt érvényesítettük is, ugye azt is tudjuk alsó évfolyamon nem buktathatok ha a szülő nem egyezik bele. (eddig a tanévig) A szakértői bizottság megvizsgálta a napokban majd azt írták tanulásban akadályozott, F.70 indokolt lenne a tanulók áthelyezése a tanulásban akadályozottak iskolájába de mivel érvényes bizonyítványuk van, vagyis hogy nem buktattuk meg ezért nem helyezheti át a tanulásban akadályozottak iskolájába. A szülő és mi is szerettük volna ha áthelyezik, olvasni, írni, számolni sem tudnak. Mi integráló iskola vagyunk de úgy látjuk jobb lenne számukra az iskolaváltás amit a szülő is nagyon szeretne. Ez miért akadály, miért nem helyezheti át a bizottság? Ne buktassunk, méltányoljunk, hogy is van ez akkor most? Mit tehetnék a tanulók érdekébe, ezt a véleményt megvétózhatom? Szakmai szempontból úgy látom, hogy ők nem integrálhatóak és ezt írja a szakértői bizottság is, hogy ez lenne a megfelelőbb de mivel nem buktak nem lehet. Akkor szeptembertől kapják csak az egyeseket, vegyük el még jobban a kedvüket a tanulástól, hát ha még magatartási problémák is jelentkezni fognak náluk ezzel nem teszünk jót a gyerekeknek. Természetesen vannak nálunk F70 tanulók, akikkel nagyon jól együttműködünk, de ők nem integrálhatók.
Szerintetek mit tehetnék, gondoltam beszélek a szakértői bizottság vezetőjével. Aki vizsgálta a gyerekeket azt mondta küldjem be decemberbe újból vizsgálatra majd akkor áthelyezik, de addigra eltelik a tanév, csak húzzák az időt. Van ilyen törvény esetleg, hogy ha csak megbukott akkor helyezhető át egy IQ 68-al rendelkező tanuló?

Válaszotokat várom, előre is köszönve! :? :?
Avatar
Zsuzsi

Re: Megoldást keresek

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Jó kérdés, Anita! Engem is érdekelne a válasz, ugyanis hasonló helyzetben van nálunk is egy tanuló. Ugyan elsőben visszafogtuk, de semmi eredménye nem volt. Állandóan beteg, mire visszajön, a nulláról kezdjük az egészet, de harmadszorra mégsem lehet elsős. Ez a szakértői vélemény is. Át mégsem helyezték, mert megvan a bizonyítványa, és ha az megfelelt, akkor ugyan miért kellene kisegítőbe vinni?! - kérdezte a bizottság. Ördögi kör.
Azt nem értik, hogy a gyerek integrálhatósága nem csak az egyéniségétől függ, hanem a családi hátterétől, és az sem elég, ha a szülő jó kapcsolatban van az iskolával, ha a nevelésben nem tud segíteni - pl. ő is fogyatékos.

A kérdésem tehát: a szabad iskolaválasztás jegyében elviheti-e a szülő normál iskolából a kisegítőbe a gyerekét, annak ellenére, hogy a bizottság mást javasol?
Válasz küldése