Integráció, inkluzió

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Ezt találtam: :roll:
„…valamennyi iskola alapító okiratába kötelező jelleggel "beleíratták" az SNI-s gyerekek integrációját! - tették ezt annak ellenére, hogy ezen iskolák 90%-ban nincs gyógypedagógus, fejlesztő pedagógus, az ott dolgozók nincsenek felkészítve erre a speciális szakismereteket igénylő munkára - és utazó kollégáim lehetetlen körülmények között jelenleg heti 1-2 órában foglalkozhatnak csak ezekkel a gyerekekkel. „

Jó, mi? Ez lenne a magyar gyakorlat?
Érdemes lenne ide mellékelni olyan cikkeket (egy v… van belőlük), amelyik az integráció több éves előkészítéséről szól. Meg arról, hogy mi minden szükséges a sikeres integrációhoz.
(Mert könnyű a bársonyszékből…)
Avatar
Marianna

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Marianna »

Kedves Dóri!
Amit most leírtál már nem újkeletű dolog. Én még abban a szerencsés helyzetben voltam,hogy az előző munkahelyemen megkérdezték tőlem, hogy akkor milyen jellegű feladatokat is tudok én felvállalni, és azt írtuk az alapító okiratba. De a jelenlegi munkahelyemen is -ahol 10 órában dolgozom- felvállalták ezt. Ketten vagyunk egy fejlesztő pedagógus kollégával és...... hát megoldjuk. Második éve csinálom és szerencsére sokat változtak a a kollégák jó irányba.
Integráció ezt húztam a szakvizsgámon és hát persze szépen el is mondtam a lényegét, azt azonban hozzátettem, hogy a gyakorlat ennek a szöges ellentéte.
(nem buktam meg!) A bársonyszékről meg csak annyit ,hogy olyan emberek ott soha nem fognak ülni , akik gyereket, iskolát és pedagógus közösséget valaha is láttak.Ja! és csak úgy mellesleg ! A minap hallottam, hogy megszűnőben a "kisegítő iskola" mint intézmény!!!!! Na nesze neked integráció! :lol:
Üdv.: Marianna
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Dóri »

A hajdani kisegítő iskolák úgy próbálnak menekülni, hogy szolgáltató központokká alakulnak. (ped.szakszolgálat, Egymi stb). Ez egy túlélési technika.
Az erőszakos, centralizált oktatási irányzat nemhogy csökkentené, de újratermeli az esélyegyenlőtlenséget.
Avatar
Marianna

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Marianna »

Ezt sokan látjuk és érezzük!!!!! De akarja-e ezt még látni, hallani és felfogni valaki???? Vagy nekünk már tényleg csak a túlélés marad????
Vajon a gyerekek túlélik-e???????? Sok a kérdés és nincs válasz!!!
Avatar
vaczila

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: vaczila »

28 fős csoportomban autista és értelmi fogyatékos gyerek is van, mert fel kellett őket venni. Viszont sem a tárgyi, sem a személyi feltételeket nem biztosította az önkormányzat. Fél évbe telt, mire az autista gyerek időpontot kapott szakértői vizsgálatra. ( A dátum természetesen visszamenőleges) Az értelmi fogyatékos kislánynak még időpontja sincs a vizsgálatra. Eltelik úgy az év, hogy ezek a gyerekek semmilyen szakirányú fejlesztésben nem részesülnek? Hát milyen világban élünk!?
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Sajnos ilyenben. Csak reménykedni tudunk, hogy lesz ez még jobb is.
Lehet, hogy rajtunk is múlik valami? Vagy ez utópia?
Nem vagyok túl optimista.
Avatar
zsoltzsolt

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Na szóval!!

Sopánkodtok, sokra megyünk vele :mrgreen: :mrgreen:
No, az autista gyerek szüleinek (is) üzenem, és tényleg mndjátok meg neki, hogy egysterűen jelentse fel az iskolát vagy az Oktatási jogok biztosánál - http://www.oktbiztos.hu/ - vagy a jegyzőneél. Itt sérülnek a gyerek jogai pl. a képességeinek megfelelő ellátáshoz.
Vagyis amíg a szülő semlép a gyerek érdekében, az már baj. De az még nagyobb baj, hogy csak sápítozunk(vagyis inkább -tok, én nem) és nem lép fel senki ezek ellen, azzal a leyintéssel. "hogy jaj, milyen világban élünk!"
Nekünk KÖTELESSÉGÜNK a gyerek védelme és felvilágosítani a szülőt a jogairól és kötelességeiről.
Igy vaczila, tedd ezt meg.
ha másképp nem megy jelentes fel a szülő az iskolát és ne sápítozzatok, hoghy akkor miylen helyzetbe kerül a gyerek majd az iskolában. Hát ennél rosszabba már nem fog.
Most nincs uff,
tegyetek
lépjétek meg
vaczila, te elsősorban
várom a fejleményeket és visszajelzést mi történt az ügyben
hívhattok is , ha kell valami segítség, tanács, bármio
telszámom megtaláljátok itt ahonlapon :)
aki ügyes megtalálja,
többeknek már sikerült
no

s mosolyogjatok (is)
Zsolt
Avatar
Sophie

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Sophie »

Halihó!
Csak megerősíteni tudom mindezt. Nálunk van olyan gyerek - nem is egy - akinek a papírját 2 éve !!! küldtük fel a képességvizsgálóhoz, és ebben az évben kaptak csak időpontot. Közben az egyik gyereket megbuktatták 4.o. végén, mert a minimumot sem volt képes teljesíteni és most kiderült, hogy F 70-es. Ki a hibás? Úgy gondolom nem érdemes személy szerinti felelősöket keresnünk, mert a rendszerben van a hiba, annak leterheltsége, rugalmatlansága az oka az ehhez hasonló pedagógiai műhibáknak. Mindegy, hogy mezei pedagógusról, gyógy -, vagy fejlesztőpedagógusról vagy a nev. tanban, szak. biz-ban dolgozó szakemberekről beszélünk, mindenki agyon van terhelve, erőn felül dolgozik. Van egy csomó feladatunk, ellátási kötelezettségünk, de pénzt nem rendelnek mellé. Anélkül pedig nagyon döcögősen megy, még a legnagyobb jóindulattal, elhivatottsággal, szakmai hozzáértéssel is.
Üdv: Sophie

Ui.: Ma volt nálunk a nev. tan ellenőrzésen, és rendben találta a dokumentációt, az adminisztációt, és nagyon megdicsért.
Hurrá, ezen is túlvagyok.
Mindenkinek további jó hétvégét! :D :D :D
Avatar
Sophie

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: Sophie »

Zsolt!

Úgy tűnik számomra, te más világban élsz, mint mi. A törvény előírásai és a jog az egy dolog. Teljesen igazad van, de én - általános iskolában dolgozó fejlesztő - azt hallom folyamatosan, hogy a fenntartónk csődközeli állapotban van, az iskola, a pedagógusok léte veszélyeztetett, a múlt évben 9 státuszt kellett megszüntetni, idén "csak" hármat fognak. Gondolod, hogy ilyen helyzetben sokat számítanak az egyes gyerekek? Jelentse fel a szülő az iskolát, hogy a jogai sérülnek? És akkor? Jól megbüntetik a fenntartót, aki a pedagógusok bérének kifizetésére is hitelt vesz fel minden hónapban, és még súlyos milliós nagyságú büntetést is kell fizetnie a nincsből! Ezzel biztosan nem jár jól senki. A szülő sem, a gyerek sem, a pedagógus sem.
Csak a szájíze lesz rossz annak aki a lehetőségekhez képest azért próbál tenni valamit.
Akit te síránkozóknak nevezel, azok biztosan nem nev.tan-ban vannak, hanem a mezei kis iskolákban, óvodákban - nem a Rózsadombon és egyéb frekventált helyeken, hanem a végeken, ahol sajnos nagyon rossz a helyzet. Az én főnököm mindig azt mondja, a nincsből nem tud adni, majd ha a feladatok mellé pénzt is adnak, akkor kérjék számon, hogyan valósulnak meg a törvény szerint.
Ez a nagy helyzet, és szerintem csak rosszabb lesz, mert az idei év az önkormányzatok számára az elvonásokról szól, ezért semmi jóra nem számíthatunk.
Üdv: Sophie
Avatar
zsoltzsolt

Re: Integráció, inkluzió

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt »

Sophie!

Egyszerű a helyzet
nem kell felvállalni az iskoláknakk olyan dolgot, amit utána nem tudnak ellátni
pl. SNI A és B gyerekeket stb.
ennyi
az alapellátáshoz meg megkapják a pénzt
a feljelentés nem mindig gebyől pénzbüntetést hoz maga után, remélem, mert nem ez a cél, hanem, hogy leüljenek megbeszélni mit is kéne tenni az ellátandó gyerekekért
Zsolt
Válasz küldése