Kedves Gabi!
Hát, az a nagy igazság, hogy úgy "hazudjuk" össze az órákat. A gyerekek órarendjében ezeken az 1. órákon a készségtárgyak szerepelnek: 1 ének, 1 rajz, 1 technika és 2 testnevelés. Ilyenkor ugye az osztálytanító adott. Most jövök én: 2 órát kaptam mozgásterápiára, és mivel gyógypedagógus vagyok, enyém az osztályban teljes integrációban csücsülő SNI-s gyerek 3 rehab. órája is. Ez már 5 óra. (Azért ezt a kislányt még becsempészem a többi SNI-s rehab. órájára is, meg ugye léteznek lyukas órák is...
Ezzel a fenntartó nem hiszem, hogy tisztában van. Az iskolavezetés legalább szemet huny felettünk, az is valami. Először szeretnénk letenni valamit az asztalra, utána hátha lehet követelőznünk.
Mindkettőtöknek köszönöm(jük) az elismerő szavakat, mástól úgysem nagyon kapunk, de ugye, mi nem is ezért csináljuk!
Üdv.: Mari
fejlesztési tervek-segítség
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: fejlesztési tervek-segítség
Zsolt!
Tudom, hogy van lehetőség arra, hogy 2 pedagógus legyen benn az órán. De Mari alábbi írásából már megérted, miért is kérdeztem.
Gabi
Tudom, hogy van lehetőség arra, hogy 2 pedagógus legyen benn az órán. De Mari alábbi írásából már megérted, miért is kérdeztem.
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: fejlesztési tervek-segítség
Kedves Mindenki!
Sokat beszélünk a fejlesztő - és gyógypedagógusi munkáról, közben sajnos nem olvasunk elég figyelmesen....
Itt a lehetőség, hogy segítsük egymás munkáját.
Jelentkezzetek és gyertek, a január végén tartandó gyűlésre, ahol az egyesületet szeretnénk megalakítani !
Figyelmetekbe ajánlom a baloldalon lévő "EGYESÜLET" kis panelt!
Jelentkezni lehet fenn a fejléc alatti kék "csíkon" TALÁLKOZÓ címmel.
Köszönöm figyelmeteket! Hogabi
Sokat beszélünk a fejlesztő - és gyógypedagógusi munkáról, közben sajnos nem olvasunk elég figyelmesen....
Itt a lehetőség, hogy segítsük egymás munkáját.
Jelentkezzetek és gyertek, a január végén tartandó gyűlésre, ahol az egyesületet szeretnénk megalakítani !
Figyelmetekbe ajánlom a baloldalon lévő "EGYESÜLET" kis panelt!
Jelentkezni lehet fenn a fejléc alatti kék "csíkon" TALÁLKOZÓ címmel.
Köszönöm figyelmeteket! Hogabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: fejlesztési tervek-segítség
Igen! Igen! Igen!
Ha a "kéttanáros modell" nem is működhet a klasszikus módon, mert az önkormányzatokra befészkelődött "üresfejek" pazarlásnak tartják ezt, de ha elérnénk azt, hogy azok mellé a gyerekek mellé ülhetnénk az órán akiknek szükségük van segítségre, kvázi lefordíthatnánk az órai történéseket az ő nyelvükre....Képzeljétek csak el, hogy rögtön tudnánk kezelni a lemaradásaikat, rögtön tudnánk dicsérni ha jól csinálnak valamit... én tudom milyen sikerélményt jelentene nekik.
És ehhez csak az osztálytanítót kell megnyerni....és azt nem nehéz, mert jönnek ki panaszkodva az óráról és nagyon is világosan látják kik rontják el az órájukat, mi gyógypedagógusok pedig azért tanultunk, hogy ezeket a bajkeverőket le tudjuk fegyverezni azzal, hogy a tananyagot úgy adjuk be nekik, hogy be tudják venni.
Én attól érzem magam gyógypedagógusnak, hogy képes vagyok egy problémás gyereknek megfogalmazni, leképezni a valóságot úgy ahogy ő megérti. És képes vagyok megvilágítani a továbbhaladása útját. Én segítőnek érzem magam.
Az állam azért taníttatott hogy kapocs legyek a leszakadó réteg és a haladó réteg között. Én szívesen elvégzem a "piszkos munkát", és megfogom a kis elsős kezét, hogy szép kört tudjon rajzolni amíg a tanító néni a táblánál rajzol azoknak akik a pusztán verbális magyarázatokat is értik.
És igen,alakítsunk egyesületet, és harcoljunk ha kell az önkormányzaton dekkoló üresfejekkel, hogy a mi építő javaslatainkra adjanak pénzt....Mert mi igenis tudjuk, hogy mi kell a gyerekeknek....
Bár lehet hogy az önkormányzatokon nem azért ülnek üres fejekkel az emberek mert hülyék, hanem csak kevés információjuk van a munkánkról és ha berontunk hozzájuk, hogy ezt meg ezt akarjuk..ők tárt karokkal várnak és azt mondják..."nagyszerű ötlet, a képviselő testület elé fogjuk terjeszteni... csak jól elő kell készíteni, hogy elfogadják" szóval még ez is előfordulhat, s pénzt adnak ahhoz amit mi akarunk. Mert van ám ebben az országban pénz... csak néha más irányba áramlik.
Itt javasolnám Csikszentmihályi Mihály: Flow Az áramlat c. könyvét elolvasásra mindenkinek.
Az első magyar nyelvű kiadás 1997 nekem ez van meg.
Ha a "kéttanáros modell" nem is működhet a klasszikus módon, mert az önkormányzatokra befészkelődött "üresfejek" pazarlásnak tartják ezt, de ha elérnénk azt, hogy azok mellé a gyerekek mellé ülhetnénk az órán akiknek szükségük van segítségre, kvázi lefordíthatnánk az órai történéseket az ő nyelvükre....Képzeljétek csak el, hogy rögtön tudnánk kezelni a lemaradásaikat, rögtön tudnánk dicsérni ha jól csinálnak valamit... én tudom milyen sikerélményt jelentene nekik.
És ehhez csak az osztálytanítót kell megnyerni....és azt nem nehéz, mert jönnek ki panaszkodva az óráról és nagyon is világosan látják kik rontják el az órájukat, mi gyógypedagógusok pedig azért tanultunk, hogy ezeket a bajkeverőket le tudjuk fegyverezni azzal, hogy a tananyagot úgy adjuk be nekik, hogy be tudják venni.
Én attól érzem magam gyógypedagógusnak, hogy képes vagyok egy problémás gyereknek megfogalmazni, leképezni a valóságot úgy ahogy ő megérti. És képes vagyok megvilágítani a továbbhaladása útját. Én segítőnek érzem magam.
Az állam azért taníttatott hogy kapocs legyek a leszakadó réteg és a haladó réteg között. Én szívesen elvégzem a "piszkos munkát", és megfogom a kis elsős kezét, hogy szép kört tudjon rajzolni amíg a tanító néni a táblánál rajzol azoknak akik a pusztán verbális magyarázatokat is értik.
És igen,alakítsunk egyesületet, és harcoljunk ha kell az önkormányzaton dekkoló üresfejekkel, hogy a mi építő javaslatainkra adjanak pénzt....Mert mi igenis tudjuk, hogy mi kell a gyerekeknek....
Bár lehet hogy az önkormányzatokon nem azért ülnek üres fejekkel az emberek mert hülyék, hanem csak kevés információjuk van a munkánkról és ha berontunk hozzájuk, hogy ezt meg ezt akarjuk..ők tárt karokkal várnak és azt mondják..."nagyszerű ötlet, a képviselő testület elé fogjuk terjeszteni... csak jól elő kell készíteni, hogy elfogadják" szóval még ez is előfordulhat, s pénzt adnak ahhoz amit mi akarunk. Mert van ám ebben az országban pénz... csak néha más irányba áramlik.
Itt javasolnám Csikszentmihályi Mihály: Flow Az áramlat c. könyvét elolvasásra mindenkinek.
Az első magyar nyelvű kiadás 1997 nekem ez van meg.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Gabi!
Olyan vagy , mint egy női Don Quijote!
Bár a megalakulásnál nem kéne nagyon sok ember, mert ismerem a pedagógusokat és ismerem a nőket
És nem fog történni semmi, ha sokan vagyunk
Vagyis egy elégséges létszám legyen, utána meg lehet kiosztani a "közkatonáknak" (jelen esetben inkább közkatonanőnek ) a feladatokat.
A kéttanáros modellt tanítják is, már aki a Bárczin végzett és nem száz éve, és nem valami üresfejképzőben
Vagyis már elég régóta csinálják, pl. a megyzünőben lévő kisegítőkben is, meg "normál" iskolákban is
no
Gyöngyi!
megint lopkodsz itt tőlem
ejnye
Zsolt
Olyan vagy , mint egy női Don Quijote!
Bár a megalakulásnál nem kéne nagyon sok ember, mert ismerem a pedagógusokat és ismerem a nőket
És nem fog történni semmi, ha sokan vagyunk
Vagyis egy elégséges létszám legyen, utána meg lehet kiosztani a "közkatonáknak" (jelen esetben inkább közkatonanőnek ) a feladatokat.
A kéttanáros modellt tanítják is, már aki a Bárczin végzett és nem száz éve, és nem valami üresfejképzőben
Vagyis már elég régóta csinálják, pl. a megyzünőben lévő kisegítőkben is, meg "normál" iskolákban is
no
Gyöngyi!
megint lopkodsz itt tőlem
ejnye
Zsolt
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsoltzsolt 2009.01.04. 18:24-kor.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Örülj neki! Van miből, nem?
Te attól csak több leszel.
Bárcsak nekem is lennének követőim....de senki nem akar beállni mögém a sorba, mindig én kullogok hátul.
Iszonyú amikor kitalálok valamit... aztán látom leírva. A fene, mondom magamnak ezt már mások régóta tudják én meg csak most jöttem rá.
De nem baj a gyógypedagógusok jó és megértő emberek. S van bennük összetartás, meg emberi melegség. Gabi ez neked szól kiemelten, ugye tudod?
Te attól csak több leszel.
Bárcsak nekem is lennének követőim....de senki nem akar beállni mögém a sorba, mindig én kullogok hátul.
Iszonyú amikor kitalálok valamit... aztán látom leírva. A fene, mondom magamnak ezt már mások régóta tudják én meg csak most jöttem rá.
De nem baj a gyógypedagógusok jó és megértő emberek. S van bennük összetartás, meg emberi melegség. Gabi ez neked szól kiemelten, ugye tudod?
Re: fejlesztési tervek-segítség
Sajna igen. Már mindent kitaláltak, nekünk csak az újrafelfedezés öröme maradt.
Nem gond elleszünk ezzel is egy darabig.
Nem gond elleszünk ezzel is egy darabig.
Re: fejlesztési tervek-segítség
Sziasztok! Nagyjából elolvastam az eddigieket, no comment, "bespajzolom" amit érdemes...
A lényeg: BUÉK Mindenkinek!
Hogabi! Puszi Neked külön is!
A találkozóra nem biztos, hogy tudok menni, pedig nagggyon szeretnék! Majd meglátjuk.
Kellemes estét és hétkezdést! Dandav
A lényeg: BUÉK Mindenkinek!
Hogabi! Puszi Neked külön is!
A találkozóra nem biztos, hogy tudok menni, pedig nagggyon szeretnék! Majd meglátjuk.
Kellemes estét és hétkezdést! Dandav
Re: fejlesztési tervek-segítség
Engem nagyon érdekelne, mi jött le neked ezekből.
Végülis sokmindenről szó volt... és ha összeáll benned ebből valami, feltétlen írd meg.
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.
ÜdV:Gyöngyi
ui. Neked is BUÉK!
Végülis sokmindenről szó volt... és ha összeáll benned ebből valami, feltétlen írd meg.
Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.
ÜdV:Gyöngyi
ui. Neked is BUÉK!