Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
Avatar
hmikloss

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: hmikloss »

Kedves Kollégák! Szeretném a segítségeteket, tanácsotokat kérni! Heti 26 órában 3 évfolyamos összevonással és csoportonként 8-9 fővel végzem a fejlesztő munkát. Gyakorlatilag rengeteget kell készülnöm rá, mert a kollégák elvárják, hogy éppen az aktuális nyelvtan és matematika anyag ismétlésére is sor kerüljön. Az 1. évfolyamosok között 2 magatartás zavarral küzdő is van, akik közül az egyik akkor hajlandó dolgozni, ha mellé ülök és fogom a kezét írás közben, vagy együtt olvasunk. Rohangálok egész órán, mert természetesen önállóan, sni-s tanulóként-nem tudnak dolgozni. Nem tartom magam rossz szakembernek, de egyszerűen az órám nem merném megmutatni senkinek, mert úgy érzem szélmalomharcot vívok. Az egyik gyógypedagógus barátomnál, aki szintén 3 évfolyamos összevonásban fejleszt és hasonlóan küzd, szaktanácsadó volt. A szaktanácsadó nem volt megelégedve a fejlesztő munkájával, ezért a módszertani központba küldte, hogy nézzen meg fejlesztő foglalkozásokat. Mondanom sem kell, hogy ott a fejlesztés osztály szintű, vagyis az órán 1 évfolyam van bent. Most ebből ő ott milyen hasznos tapasztalatokat szerezhetett? A törvényalkotó nem gondolt arra, hogy ezt hogyan valósítsuk meg? Kérlek Benneteket, adjatok tanácsot! Kicsit hosszúra sikerült, de kétségbe vagyok esve..
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Kedves Kolléga!

Nem lehet a gyerekeket fajták szerint (diszlexia,- gráfia) "szétszedni"? Esetleg osztályonként vagy problémák szerint válogatva? Összevonásban őrület dolgozni!
Mi szétválogattuk őket ha kellett még a középiskolába is.
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

hmikloss írta: 2017.02.24. 18:53 Kedves Kollégák! Szeretném a segítségeteket, tanácsotokat kérni! Heti 26 órában 3 évfolyamos összevonással és csoportonként 8-9 fővel végzem a fejlesztő munkát. Gyakorlatilag rengeteget kell készülnöm rá, mert a kollégák elvárják, hogy éppen az aktuális nyelvtan és matematika anyag ismétlésére is sor kerüljön. Az 1. évfolyamosok között 2 magatartás zavarral küzdő is van, akik közül az egyik akkor hajlandó dolgozni, ha mellé ülök és fogom a kezét írás közben, vagy együtt olvasunk. Rohangálok egész órán, mert természetesen önállóan, sni-s tanulóként-nem tudnak dolgozni. Nem tartom magam rossz szakembernek, de egyszerűen az órám nem merném megmutatni senkinek, mert úgy érzem szélmalomharcot vívok. Az egyik gyógypedagógus barátomnál, aki szintén 3 évfolyamos összevonásban fejleszt és hasonlóan küzd, szaktanácsadó volt. A szaktanácsadó nem volt megelégedve a fejlesztő munkájával, ezért a módszertani központba küldte, hogy nézzen meg fejlesztő foglalkozásokat. Mondanom sem kell, hogy ott a fejlesztés osztály szintű, vagyis az órán 1 évfolyam van bent. Most ebből ő ott milyen hasznos tapasztalatokat szerezhetett? A törvényalkotó nem gondolt arra, hogy ezt hogyan valósítsuk meg? Kérlek Benneteket, adjatok tanácsot! Kicsit hosszúra sikerült, de kétségbe vagyok esve..
Kedves Miklós!
Először is: nem vagy köteles a nyelvtan és matematika tananyag ismétlésére. A fejlesztés nem felzárkóztatás!!! A fejlesztésen nem újratanítunk, hanem készségeket, képességeket fejlesztünk - helyesírási készségeket, matematikai készségeket, stb. A tanító vagy szaktanár legfeljebb megkérhet, hogy egy adott terület fejlesztését építsd be (ha!).. de neked elsősorban a szakértői véleményeket kell figyelembe venned!!! (A tantárgyat tanítók feladata a felzárkóztatás.)
Szegregált intézményben fejlesztesz vagy normál általános iskolában? SNI vagy BTMN-es tanulókat? - A BTMN-esek órakerete most jóval kedvezőbb, mint a SNI-ek órakerete - 3 tanulónként 1 óra jár, de ha a szv 2 órát javasol, akkor a 2 órások csoportjára ténylegesen 2 óra jár ... de a csoportbeosztás akkor is a Te kompetenciád, a Te jogod eldönteni, hogy szakmai szempontokat figyelembe véve kiket osztasz egy csoportba.
Én is fejlesztettem valamikor 8-10 fős csoportokat, de rájöttem, hogy nincs értelme.... Persze, az ember (főleg a gyógypedagógus :roll: ) igyekszik mindenkinek megfelelni, de...
A lényeg: én is fejlesztek egyszerre különböző évfolyamú tanulókat (max 4-5 fő/óra), de akkor kb azonos szintű képességterületen (pl számfogalom kialakítása, elmélyítése 100-as számkörben - hogy a mateknál maradjunk - (3., 4., 6-os évfolyamú tanulók... és nem érdekel, hogy az osztályban hol tartanak, ha ez a szintjüknek megfelelő számkör,...).
Ha gondolod, küldök e-mailre óraterveket.
ÜdV: Judit
Avatar
emma

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: emma »

Üdvözlök mindenkit!
Teljesen kétségbe vagyok esve ! Van egy 14 éves fiam ,most 7. osztályos .Tanulási nehézségekkel küzd első óta . Saját kérésre el vittem még 3 évesen nevelési tanácsadóba ,ahol már akkor meg állapították ,hogy van lemaradása . Iskola kezdés előtt is voltunk az akkori döntés normál iskola volt . Nincs is ezzel probléma ,örültünk is mert az évek során sokat fejlődött ! 5 -dik osztály elkezdése előtt újra elmentünk és ott olyan szakvéleményt kaptunk ,miszerint matematikából felmentést javasoltak (amit az iskola el is fogadott )továbbá javasolták a szóbeli feleletet ,egyes tárgyakból vázlat készítést a pedagógusok részéről stb..Két tanár kivételével senki nem tartja be ! Most ott tartunk , földrajzból meg bukott fél évkor és a többi tantárgyból is csupa kettes . Rengeteget tanulunk ,már szinte ez nem is normális . Közel három éve küzdök ,hogy az iskola tartsa be az elő írtakat ,mind hiába ! Tanácsot szeretnék kérni mi a teendő ha ezek be nem tartása miatt kerül a gyerek ilyen helyzetbe ? Sajnos az osztálytársak is ki fogták, e miatt pszichológushoz is járunk .Egyébként nagyon intelligens , jó kommunikáló gyerek !
üdv.:emma
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Kedves Emma!
Az igazgatónak kell egy kérvényt írni, melyben kéri azokat a felmentéseket, könnyítéseket, amit a nev. tan adott. (ajánlott levélben)
Az igazgatónak válaszolnia kell, így ezek után már tudja érvényesíteni a jogait.
Sajnos, hogy ez így megy.
Üdvözlettel:
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
szeged

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: szeged »

Szeretném megkérdezni,hogy itt a forumon gyógypedagógustól lehet-e tanácsot kérni?
Avatar
szeged

vélemény

Hozzászólás Szerző: szeged »

Felháborítónak tartom,hogy olyan tesztek vannak az interneten amit meg az első osztályba készülő gyerekkel csináltatnak meg amit lehetetlen megoldani.ABC Akadémia címmel van az interneten pl: közel egy oldal szörnyű történet amit már az ember elolvasáskor sem ért stb. Aki ezeket kitalálta attól elvenném az diplomáját /ha van egyáltalán/ és a gyerekek közelébe sem engedném.
A kérdőíven 6 kérdéscsoport van, elérhető max pontszám 69. Nekem 21-t sikerült elérni, 60 év körüli vagyok, középvezető voltam, főiskolai diplomám van.

Ezek az emberek döntenek a gyerekek sorsáról?
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Kedves "szeged"!

A vizsgálatokon ennél sokkal összetettebb tesztek vannak, ráadásul időre. Egy óvodás gyereknek meg kell tudnia csinálni. Aki pedig összeállította az egyik - ha nem a legjobb - gyógypedagógus-logopédus az országban. Nagy szaktekintély.

Üdvözlettel:
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
OKdoki

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: OKdoki »

Kedves Szakértő!
Petra lányom 9 éves és most harmadikos az általános iskolában. Jó közepes tanuló. Az e-napló szerint (2017. 06.12.). Angol Nyelvből 3,68, Anyanyelvi Angol 4,00, Fogalmazás 4,09, Környezetismeret (angolul) 3,29, Olvasás 3,70, és a Matematika 2,77. A többi tantárgy mind ötös 4,87-5,00, de azok csak a töltelék. Szóval, van olyan, hogy a gyerek rossz matekból. Nekem fáj ugyan egy kicsit (tanulok is a gyerekkel rendszeresen, igaz csak hétvégente van időm) egyrészt, mert villamos mérnök vagyok másrészt, mert el is tudom magyarázni a gyereknek. Megérteném, ha egyszerűen csak érdektelen lenne, ha látnám, hogy nehezen megy neki, ha felismerném a, hogy itt hatalmas hiányok vannak egy-egy részletben, és ezért nem áll össze a kép, de nem. Ideírom a jegyeit időrendben 2016 szeptembertől: 09.27. szorzás: 4, 09.29. összeadás, kivonás, pótlás 100 számkör: 4, 10.04. témazáró: 2, 10.05. osztás: 4, 11.15. műveletek 1000 számkör: 2, 12.21. írásbeli összeadás: 5, 01.09. írásbeli összeadás, kivonás, űrtartalom: 1, 01.18. félévi felmérés: 3, 01.31. szorzó, bennfoglaló táblák: 4, 02.23. szorzó, bennfoglaló táblák: 4, 03.03. osztás: 1, 03.10. osztás javítás: 4, 03.21. műveletek 1000 számkör, szóbeli műveletek és tömegmérés: 2, 03.29. javító dolgozat 3, 04.06. szorzó bennfoglaló táblák: 5, 04.12. írásbeli szorzás becsléssel: 1, 05.05. írásbeli szorzás becsléssel: 1, 05.18. javító dolgozat 4, 05.19. törtek: 5, 06.02. törtek, negatív számok: 3, 06.07. év végi felmérés I.: 3, 06.07. év végi felmérés II. : 35 % (tehát borzalmas 1-es). Tehát, nagyon sokszor gyakoroltam vele az összeadást, kivonást, szorzást, osztást amit megdöbbentő módon nagyon jól tudott. Ez azt jelenti, hogy húsz feladatból általában egy hibát szokott véteni, azt is elsősorban figyelmetlenségből. Egy feladat általában egy háromjegyű számmal végzet művelet, ami vagy egy másik háromjegyű számmal történő összeadás/kivonás, vagy egy egyjegyű számmal végzet szorzás/osztás. A mértékegységeknél, lemaradtam az első dolgozatról, így azt akkor még erősen keverte, de később ment neki. Azonban nagyon furcsa dolgokat tapasztalok. Mivel megnyugodtam, hogy milyen jól mennek neki ezek a műveletek vagy a sorozatok, erre nem figyeltem már egy jó hónapja, amikor az egyik dolgozat után megint nekiültünk és nem nagyon értette mit kell csinálni. Megint átvettük. Nagyon jól ment! Majd megint egy jó hónap múlva, fogalma sem volt az egészről. Eközben természetesen végeztünk gyakorlást, csak nem közvetlenül ezekre a műveletekre koncentrálva. Később még a szöveges feladatokra is végeztünk gyakorlást. Azok nehezebbek, de ezt meg is értem. Mindenesetre, azok is egyre jobban mentek. Majd egy későbbi dolgozatban megint képtelen volt felismerni az alapinformációkat is. Természetesen, a lehet, hogy a tudása, még nem ülepedett le teljesen. Ezt mondja a tanárnője is. csak ezzel van egy kis gondom. Az elkért dolgozatokat megnézve (úgy kell bemenni külön elkérni) egyik pillanatról a másikra szétesik a teljes tudása. Nem az van, hogy téved itt-ott vagy siet és elhagy dolgokat, illetve nő a tévedések száma. Egyszerűen fantasztikus dolgokat ír a papírra. Már Ő sem tudja elmagyarázni, majd nekiülünk és két perc múlva már azt eszébe jut, "ja persze, ezt így kellett volna" és megcsinál vagy tíz hasonló feladatot hibátlanul.! van, hogy bonyolultabb feladatokat gyakorolunk, mint ami a dolgozatban előfordul és itthon tudja, de bent banális hibákat vét egyfolytában. Volt olyan, hogy megjelent egy négyjegyű szám szorzás, vagy összeadása, kivonása és nem tudta hogy mit csináljon. Képtelen volt továbblépni az írásbeli műveletben. Nekem van egy nagyobb lányom, aki gyengébb matekból. Mindig is az volt, de a hármas szintet bármikor megugrotta. A kisebbel tanulva mindég megfogalmazódik bennem, hogy milyen gyorsan megérti az összefüggéseket, és alapvetően jól, hibátlanul dolgozik, végigviszi a sémát és nem lepi meg, ha egy picit más számokkal vagy némileg más felírásmóddal találkozik. Tudom, hogy jó (jobb) matekból, de csak az otthoni gyakorlás alatt. Hajlandó is hosszan tanulni velem (sokszor két órát csak matekból, majd jön az angol). Nem tudom! Nem értem! Ez valami tanulási nehézség lehet? Vagy természetes, hogy ilyen gyorsan elfelejt dolgokat vagy, hogy nem tudja készségszerűen alkalmazni? Ha az a képzet keletkezett volna, hogy csak havi egyszer kerül elő egy-egy alapszintű művelet, az hamis lenne, hiszen van a csomó házi. Ezt napi szinten csinálja és általában jól. Ellenőrizni is szoktam. A tanárnő is szokta ellenőrizni és látom a sok zöld pipát. Mégis, hogy lehet, hogy 35%-os lett az év végi felmérése? Sajnos még nem láttam a dolgozatot, de ez nem számít. Hogy lehet ekkora hibákat véteni? Valami nem stimmel. Vagy a felmérés rugaszkodott el annyira a tanult anyagtól, vagy valami más? De mi? Hogy lehetne ezt kideríteni?
Válaszát előre is köszönöm.

Péter
Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1241
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...

Hozzászólás Szerző: hogabi »

Kedves Péter!

A nyár folyamán vegyék elő a matekot, csak "úgy". Kérdés, felejtett-e el valamit? Ha azonnal megy a matek és nincsen felejtés, akkor valami miatt izgulhat a suliban.
Viszont Nev. Tanácsadóhoz ne menjenek! ;)

Üdvözlettel:
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Válasz küldése