Igazad van Dóri, azt elfelejtettem írni.
Csak halkan jegyzem meg, én másolom.
egyéni fejlesztés csoport létszáma
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Sziasztok!
Nálam fejben már teljes a káosz, elbizonytalanodtam a csoportok óraszáma, ill. a létszámok miatt. Segítsetek!
Tudomásom szerint a BTM-es csoport létszáma 1-3 fő (max 4), heti 1 órában "bárki" fejlesztheti.
Az SNI-sek 1-6. évfolyamig 1-4 főig heti 1,5 óra, 5 főtől heti 3 óra.
7-8. évfolyamon pedig 1-4 főig heti 2 óra, 5 főtől heti 4 óra.
Jó ez vagy nem?
Nálam fejben már teljes a káosz, elbizonytalanodtam a csoportok óraszáma, ill. a létszámok miatt. Segítsetek!
Tudomásom szerint a BTM-es csoport létszáma 1-3 fő (max 4), heti 1 órában "bárki" fejlesztheti.
Az SNI-sek 1-6. évfolyamig 1-4 főig heti 1,5 óra, 5 főtől heti 3 óra.
7-8. évfolyamon pedig 1-4 főig heti 2 óra, 5 főtől heti 4 óra.
Jó ez vagy nem?
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Kedves "Randy83"!
A SNI-re vonatkozó óraszámokat jól tudod, de ezek csoportra vonatkoznak (de lehet, hogy így gondoltad).... viszont a SNI gyerekeknek heti 3 alkalom jár.... (előfordul, hogy ráírják a szakértői véleményre is, de nem mindig). .. mondjuk, azt nem tudom, hogy gondolták a törvényhozók, hogy kapjon heti 3 fejlesztést ott egy gyerkóc, ahol összesen 4 SNI tanuló van, így a másfél vagy két órában kell heti 3-szor foglalkozni ezekkel a gyerekekkel. Nálunk több SNI tanuló van, így könnyebb gazdálkodni az idővel.
Én 30 perces órákra osztok néhány órát (2x45'=3x30'), így több csoportot ki tudok alakítani. ... s ha sikerül, egymás után rakom ezeket az órákat, s egymásba "fésülve" a gyerekeknek 45'-ig tart az óra. (vagyis: a következő csoportbeli gyerekek órája elején még ott az előző. akiknek önálló feladatot adok - nekem van lehetőségem számítógépes feladatokat, játékokat alkalmazni, amely leköti a gyerekeket, és nem zavarják a következő csoportot.... akik persze szintén játszhatnak az óra utolsó harmadában).
.. nem tudom, ez segít-e valamit az időhiány kompenzálására.
A BTM-es gyerekeket sem fejlesztheti akárki - az én tudomásom szerint: fejlesztő pedagógus, vagy olyan bármilyen pedagógus, akinek van valamilyen (egyéni v. csoportos) fejlesztésre, vizsgálatra jogosító végzettsége. - ezt a bármilyent lehet félreérteni - ... és fejlesztheti még a BTM-eseket gyógypedagógus is (tanulásban akad. ped., pszichoped., vagy logopédiai szakos).
Az óraszámukról annyit, h. biztos, hogy osztályonként heti 1 óra jár minimum, amihez az igazgató további órákat engedélyezhet, szükség szerint. .. és a gyerekeknek is heti 1 alkalmat kell biztosítani.
A létszámot illetően ... mi néha 7-8 gyerekkel is foglalkozunk egyszerre. Ha minden igaz, a logopédia esetében már maximalizálták a létszámot 3 főben, de az egyéb fejlesztésben...? Pedig így lenne értelme... hát ezt hátha másvalaki megválaszolja.
Remélem, tudtam valamiben segíteni.
Üdv.: Judit
A SNI-re vonatkozó óraszámokat jól tudod, de ezek csoportra vonatkoznak (de lehet, hogy így gondoltad).... viszont a SNI gyerekeknek heti 3 alkalom jár.... (előfordul, hogy ráírják a szakértői véleményre is, de nem mindig). .. mondjuk, azt nem tudom, hogy gondolták a törvényhozók, hogy kapjon heti 3 fejlesztést ott egy gyerkóc, ahol összesen 4 SNI tanuló van, így a másfél vagy két órában kell heti 3-szor foglalkozni ezekkel a gyerekekkel. Nálunk több SNI tanuló van, így könnyebb gazdálkodni az idővel.
Én 30 perces órákra osztok néhány órát (2x45'=3x30'), így több csoportot ki tudok alakítani. ... s ha sikerül, egymás után rakom ezeket az órákat, s egymásba "fésülve" a gyerekeknek 45'-ig tart az óra. (vagyis: a következő csoportbeli gyerekek órája elején még ott az előző. akiknek önálló feladatot adok - nekem van lehetőségem számítógépes feladatokat, játékokat alkalmazni, amely leköti a gyerekeket, és nem zavarják a következő csoportot.... akik persze szintén játszhatnak az óra utolsó harmadában).
.. nem tudom, ez segít-e valamit az időhiány kompenzálására.
A BTM-es gyerekeket sem fejlesztheti akárki - az én tudomásom szerint: fejlesztő pedagógus, vagy olyan bármilyen pedagógus, akinek van valamilyen (egyéni v. csoportos) fejlesztésre, vizsgálatra jogosító végzettsége. - ezt a bármilyent lehet félreérteni - ... és fejlesztheti még a BTM-eseket gyógypedagógus is (tanulásban akad. ped., pszichoped., vagy logopédiai szakos).
Az óraszámukról annyit, h. biztos, hogy osztályonként heti 1 óra jár minimum, amihez az igazgató további órákat engedélyezhet, szükség szerint. .. és a gyerekeknek is heti 1 alkalmat kell biztosítani.
A létszámot illetően ... mi néha 7-8 gyerekkel is foglalkozunk egyszerre. Ha minden igaz, a logopédia esetében már maximalizálták a létszámot 3 főben, de az egyéb fejlesztésben...? Pedig így lenne értelme... hát ezt hátha másvalaki megválaszolja.
Remélem, tudtam valamiben segíteni.
Üdv.: Judit
Re: egyéni fejlesztés csoport létszáma
Én heti 1,5 órában vagyok 2-3 fős SNI-s csoportokkal... Gondoltam a 2-3 főnek "elég" ennyi, nem kell a 3 órát vennem alapul...
Van egy szem enyhe ért. fogy-om, ő heti 2 órában egyedül alkotja a csoportot...
Nálunk "mezítlábas" tanítók is beszálltak a BTM-esek fejlesztésébe... nekem a 26 órába több nem fér... így is vannak 4 fős csoportjaim is...
Van egy szem enyhe ért. fogy-om, ő heti 2 órában egyedül alkotja a csoportot...
Nálunk "mezítlábas" tanítók is beszálltak a BTM-esek fejlesztésébe... nekem a 26 órába több nem fér... így is vannak 4 fős csoportjaim is...