Csak egy gyors bekukk.
Egy téma a sok közül: Gyöngyi és mindenki! Az sni éppen olyan diszkriminatív, mint a többi.
Élő példa: egy gyerek a művházban hangosan "súgta" oda a társának: haggyad, ez egy hülye sni.
Akkor mit is oldottunk meg?
Segítséget kérek
Re: Segítséget kérek
Szia Dóri!
Na végre valaki, aki látja mi a probléma
kicsit foglalkozzunk már a gyerekkel, ne csak hogy mit hova, merrre, miért, miként stb adminisztráljunk
mert az látom hogy csak egy kipipálandó adat lett a gyerkőc, egy kisnagy bélyeggel a homlokán és osztjuk 8-cal, majd A-zuk, B-zuk, bétéemezzük....stb
csak hát szeretni is kéne,
vagy legalábbis segíteni neki
tanuljon meg a maga lábán állni-járni s kelni, látni-hallani
mi szép sjó
s örüljön a világnak
magának
mosolyogjon
adjuk már meg neki ezt
---
és magunknak is
no
na
meg iylenek
Zsolt
Na végre valaki, aki látja mi a probléma
kicsit foglalkozzunk már a gyerekkel, ne csak hogy mit hova, merrre, miért, miként stb adminisztráljunk
mert az látom hogy csak egy kipipálandó adat lett a gyerkőc, egy kisnagy bélyeggel a homlokán és osztjuk 8-cal, majd A-zuk, B-zuk, bétéemezzük....stb
csak hát szeretni is kéne,
vagy legalábbis segíteni neki
tanuljon meg a maga lábán állni-járni s kelni, látni-hallani
mi szép sjó
s örüljön a világnak
magának
mosolyogjon
adjuk már meg neki ezt
---
és magunknak is
no
na
meg iylenek
Zsolt
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Segítséget kérek
Igazad van Zsolt, ezt kellene tenni, ez a munkánk, ezt szívvel lélekkel csináljuk.
De sajnos ott a mumus, hogy a papír aztán rendbe legyen!!!!
Kevés az az iskola ahol a gyerek a központ - sajnos.....
Gondolj bele! Hány helyre kell adminisztrálni azt a szerencsétlen gyereket? Miért nem elég a napló? Ott volt, ez volt az anyag és kész. Helyette halomba készülnek a papírok, nyomtatványok, programok meg a fene tudja mi még, mert ugye meg vagyon írva.........
Szerencse, hogy azért a gyerek is ott van - aki szívén viseli - a papírhalom között.
Változtassunk rajta! Nekünk kell ezt megtenni, íróasztal mögül nem változik semmi. Akik a törvényt hozzák csak a gyerek makettjét látták!
Gabi
De sajnos ott a mumus, hogy a papír aztán rendbe legyen!!!!
Kevés az az iskola ahol a gyerek a központ - sajnos.....
Gondolj bele! Hány helyre kell adminisztrálni azt a szerencsétlen gyereket? Miért nem elég a napló? Ott volt, ez volt az anyag és kész. Helyette halomba készülnek a papírok, nyomtatványok, programok meg a fene tudja mi még, mert ugye meg vagyon írva.........
Szerencse, hogy azért a gyerek is ott van - aki szívén viseli - a papírhalom között.
Változtassunk rajta! Nekünk kell ezt megtenni, íróasztal mögül nem változik semmi. Akik a törvényt hozzák csak a gyerek makettjét látták!
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Segítséget kérek
Halihó!
Csak egy kis adalék ahhoz, hogy a gyerek tényleg csak egy kipipálandó tétel:
Az iskolánkban működik egy SNI osztály - enyhe ért. fogy. - 9 fővel, gyógypedagógus irányításával, többes összevonásban, hatékonyan, a gyerekek közül kettő nem is integrálható. Erre ma kijelentette az ig.h. az osztályozó értekezleten, hogy csak akkor kapunk kistérségi plusz normatívát, ha integráljuk a gyerekeket, már hétfőtől. (II. félévtől) Az, hogy a feltételek nem adottak hozzá, ki a fenét érdekli? Feladták a leckét, mit tegyünk, hagyjuk elveszni a pénzt - milliós nagyságrend - csak, hogy a gyerekeket megtarthassuk együtt - de a mai anyagi körülmények között ezt egy iskola sem engedheti meg magának, vagy szedjük szét őket, integráljuk csak úgy, átgondolatlanul holnaptól, a gyerekek érdekeit háttérbe szorítva.
Még nem döntött a vezetőség, nem tudom hogyan fog, de felháborítónak és minősíthetetlennek tartom ezt az egészet.
Nagyon dühös vagyok
Üdv: Sophie
Csak egy kis adalék ahhoz, hogy a gyerek tényleg csak egy kipipálandó tétel:
Az iskolánkban működik egy SNI osztály - enyhe ért. fogy. - 9 fővel, gyógypedagógus irányításával, többes összevonásban, hatékonyan, a gyerekek közül kettő nem is integrálható. Erre ma kijelentette az ig.h. az osztályozó értekezleten, hogy csak akkor kapunk kistérségi plusz normatívát, ha integráljuk a gyerekeket, már hétfőtől. (II. félévtől) Az, hogy a feltételek nem adottak hozzá, ki a fenét érdekli? Feladták a leckét, mit tegyünk, hagyjuk elveszni a pénzt - milliós nagyságrend - csak, hogy a gyerekeket megtarthassuk együtt - de a mai anyagi körülmények között ezt egy iskola sem engedheti meg magának, vagy szedjük szét őket, integráljuk csak úgy, átgondolatlanul holnaptól, a gyerekek érdekeit háttérbe szorítva.
Még nem döntött a vezetőség, nem tudom hogyan fog, de felháborítónak és minősíthetetlennek tartom ezt az egészet.
Nagyon dühös vagyok
Üdv: Sophie
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Segítséget kérek
Kedves Sophie!
Nálunk ugyan ez volt, de a megvalósításhoz kaptunk egy nyarat. Igaz, a megvalósítás annyi, hogy ott ülnek a gyerekek, meg vannak tűrve. Csak nyűg mindenhol az ilyen gyerek.
Nos a hétfői integrálásra. A törvény kimondja, hogy év közben osztályokat összevonni nem lehet. Ezt hogyan képzelik? Persze ha szólsz, betörik a fejed.
3. számú melléklet az 1993. évi LXXIX. törvényhez
Az osztályok, csoportok szervezése
4. Összevont osztályokat szervezni az általános iskolában, továbbá a felzárkóztató oktatásban [27. § (8) bekezdés] lehet. Tanév közben osztályt összevonni nem lehet. Összevont osztályt szervezni - a felzárkóztató oktatás kivételével - legfeljebb három iskolai évfolyam tanulójából lehet.
bin.sulinet.hu/szakkepzes/torvenytar/1993_LXXIX/mellek3.rtf - ezen a linken találod
Gabi
Nálunk ugyan ez volt, de a megvalósításhoz kaptunk egy nyarat. Igaz, a megvalósítás annyi, hogy ott ülnek a gyerekek, meg vannak tűrve. Csak nyűg mindenhol az ilyen gyerek.
Nos a hétfői integrálásra. A törvény kimondja, hogy év közben osztályokat összevonni nem lehet. Ezt hogyan képzelik? Persze ha szólsz, betörik a fejed.
3. számú melléklet az 1993. évi LXXIX. törvényhez
Az osztályok, csoportok szervezése
4. Összevont osztályokat szervezni az általános iskolában, továbbá a felzárkóztató oktatásban [27. § (8) bekezdés] lehet. Tanév közben osztályt összevonni nem lehet. Összevont osztályt szervezni - a felzárkóztató oktatás kivételével - legfeljebb három iskolai évfolyam tanulójából lehet.
bin.sulinet.hu/szakkepzes/torvenytar/1993_LXXIX/mellek3.rtf - ezen a linken találod
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Segítséget kérek
Sziasztok!
Az élő idegen nyelv tanulásának törvényi hátterére lennék kíváncsi, ha esetleg tudnátok benne segíteni.
Röviden: mi vonatkozik az enyhe értelmi fogyatékosokra, az SNI /a és az SNI b kategóriába tartozó gyerekekre?
Üdvözlettel. Ildi
Az élő idegen nyelv tanulásának törvényi hátterére lennék kíváncsi, ha esetleg tudnátok benne segíteni.
Röviden: mi vonatkozik az enyhe értelmi fogyatékosokra, az SNI /a és az SNI b kategóriába tartozó gyerekekre?
Üdvözlettel. Ildi
Re: Segítséget kérek
Szia Ildi!
A törvényi hátteret nem ismerem ( nem tudom mire gondolsz?), de azt tudom, hogy ezeknél a gyerekeknél idézem: A tanuló oktatása-nevelése, tanórai és egyéni fejlesztése során, továbbá számonkérés, értékelés esetén legyenek tekintettel:" A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve"vonatkozó részeire 2/2005. ( III. 1) OM rendelet. Remélem segítettem, ha nem írj!! Üdv.: Marianna
A törvényi hátteret nem ismerem ( nem tudom mire gondolsz?), de azt tudom, hogy ezeknél a gyerekeknél idézem: A tanuló oktatása-nevelése, tanórai és egyéni fejlesztése során, továbbá számonkérés, értékelés esetén legyenek tekintettel:" A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve"vonatkozó részeire 2/2005. ( III. 1) OM rendelet. Remélem segítettem, ha nem írj!! Üdv.: Marianna
Re: Segítséget kérek
Szia Ildi!
Ja, ez olyan tág így, hogy nem lehet mit kezdeni.
1., meg kell nézni a tantervet, tanmenetet, ami ezekre a gyerekekre vonatkozik
2., a szakvéleményüket - pl. van-e javaslat értékés, minősítés alóli felmentésre
(csak megjegyzés, hogy szerintem hülye itt a szóhasználat a törvényben, azért is nem alkalmazzák jól ezt az iskolákban, vagyis értékelni kell a gyerek munkááját, mert ugye, ha megsimogatjuk a fejét vagy megdicsérjük, az is értékelés, minősítés. De nem erről szól a dolog, hanem arról, hogy munkáját NE osztályzattal értékeljék, pontosabban ne buktassák az aodtt tárgyból, vagyis tanítsák-okítsák és beszámoltassák is - akár szóban és írásban is -, csak ne adjanak a munkájára egyeseket, de attól még rá lehetne írni a dolgozatára teszem azt németbl, hogy látod Petike, most már tudod mit jelent a das Haus szó pl.)
3., vagyis ha elolvasod a válaszokat jó lenne pontosítani a kérdést
4., most nem írom le, mit mondott ilyen esetekben a gimnáziumi osztályfőnököm, mert megint megsértődnének sokan
5., tehát kérdezni is pontosan és szépen, ahogy csillag megy az égen...
6., már megint hasad a pad, lesz majd jobb is
7., vagy nem
8., vagy mégis??
9., jaj..olyan bizonytalan vagyok..
10. vagy 11., vagy mégsem?
uff
Zsolt
Ja, ez olyan tág így, hogy nem lehet mit kezdeni.
1., meg kell nézni a tantervet, tanmenetet, ami ezekre a gyerekekre vonatkozik
2., a szakvéleményüket - pl. van-e javaslat értékés, minősítés alóli felmentésre
(csak megjegyzés, hogy szerintem hülye itt a szóhasználat a törvényben, azért is nem alkalmazzák jól ezt az iskolákban, vagyis értékelni kell a gyerek munkááját, mert ugye, ha megsimogatjuk a fejét vagy megdicsérjük, az is értékelés, minősítés. De nem erről szól a dolog, hanem arról, hogy munkáját NE osztályzattal értékeljék, pontosabban ne buktassák az aodtt tárgyból, vagyis tanítsák-okítsák és beszámoltassák is - akár szóban és írásban is -, csak ne adjanak a munkájára egyeseket, de attól még rá lehetne írni a dolgozatára teszem azt németbl, hogy látod Petike, most már tudod mit jelent a das Haus szó pl.)
3., vagyis ha elolvasod a válaszokat jó lenne pontosítani a kérdést
4., most nem írom le, mit mondott ilyen esetekben a gimnáziumi osztályfőnököm, mert megint megsértődnének sokan
5., tehát kérdezni is pontosan és szépen, ahogy csillag megy az égen...
6., már megint hasad a pad, lesz majd jobb is
7., vagy nem
8., vagy mégis??
9., jaj..olyan bizonytalan vagyok..
10. vagy 11., vagy mégsem?
uff
Zsolt
Re: Segítséget kérek
Van a csoportomban egy 5.osztályos kislány,aki tanulásban akadályozott.
Neki milyen fejlesztési tervet kell készítenem?
Ha valaki tud segíteni nagyon megköszönném.
Livi
Neki milyen fejlesztési tervet kell készítenem?
Ha valaki tud segíteni nagyon megköszönném.
Livi
Re: Segítséget kérek
Sziasztok! gyógypedagógiai egyéni fejlesztési tervhez keresek "Egészségügyi rehabilitációs fejlesztési lapot, külívet sikerült letölteni, a belívhez nem sikerül hozájutnom. Aki Tud róla valami elérhetőséget, kérem segítsen! Köszönöm: Pancsa Elérhetőségem: pancsa1975@freemail.hu