PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

Kérdések és válaszok törvényekről, rendeletekről.

PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: dudikopf » 2012.11.29. 15:56

Sziasztok! Szeptember óta én is tisztában vagyok vele, hogy december végéig át kell dolgoznunk a pedagógiai programot de mivel az iskolánk igazgatónője nem igazán propagálta, én sem aktivizáltam magam. No most kaptam egy teljes hetet, hogy egyes-egyedül átnézzem, módosítsam a ped.program SNI, BTMN részét. Teljes a káosz a fejemben mert semmiféle kézzelfogható segítséget nem kapok. A Köznevelési Törvény ide vonatkozó részeit ismerem, ez rendben is van. De mi a helyzet a 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet a sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásával?
A rendelet 2013. augusztus 1-jén lép hatályba, elsõ alkalommal a 2013/2014. tanévben az iskolai nevelés-oktatás elsõ, ötödik és kilencedik évfolyamán, ezt követõen minden tanévben felmenő rendszerben kell alkalmazni. Akkor már ez alapján készítsem el a fejlesztő programokat a pedagógiai programba? Egyáltalán, mi alapján dolgozzak? Kérem aki tud segítsen nekem!Köszönettel: V.B Zsuzsi
dudikopf
 
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2011.04.08. 09:52
Adott: 27 köszönetet
Kapott: 25 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: Fodor Zoltán » 2012.11.29. 21:08

NEM!

Mindenféle ügydarabot az éppen aktuális törvénynek, illetve törvény hiányába az azt szabályzó különféle rendeletek, intézkedések alapján.
A kiadása most lesz, ezért ha olyan hivatkozásokat teszel bele, amely nem felel meg a követelményeknek, akkor törvénytelen lesz.

Az más kérdés, ha a különböző hivatkozás érinti az új törvényt, de nem változik majd, akkor magadnak ajánlatos megjelölni az adott részt, de hivatkozni rá, semmiképpen nem lehet. (kit tudja a mai világban mi változna addig)
Avatar
Fodor Zoltán
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 489
Csatlakozott: 2008.02.26. 17:44
Adott: 14 köszönetet
Kapott: 145 köszönetet

A következő fórumtag köszönte meg Fodor Zoltán hozzászólását:
dudikopf

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: gréti » 2013.02.27. 20:10

Sziasztok!

Én ma kaptam feladatul a pedagógiai program SNI és BTMN részének átdolgozását. Eddig befogadó iskolaként működtünk, azonban a szakellátás nem volt megfelelően megoldva. Óriási vita robbant ki a mai munkaértekezleten, hogy minek fogadjuk be ezeket, ha nem tudjuk őket megfelelően ellátni. Amikor azzal próbáltam érvelni, hogy ezután utazó szakemberekkel ez meg lesz oldva, cseppet sem csökkent az ellenállás, mondván, hogy a nap nagy részében a tanítóknak és a szaktanároknak kell ezekkel a gyerekekkel dolgozni, és nekik erre nincs képesítésük. Hosszas veszekedés után végül az igazgatónő megszavaztatta a kérdést, kevéssel többen voltunk a befogadás mellett, én mégis azt kérdezem, ekkora ellenállás mellett vajon jó lesz-e nálunk ezeknek a gyerekeknek. Közben az is eszembe jutott, hogy a tankerületek felállásával és a körzetesítéssel ez többé nem is kérdés: minden iskola felveszi majd a körzetébe tartozó SNI gyereket, hiszen az ellátását nem neki kell megszervezni, küldik majd a szakembert a megfelelő óraszámban? Hogy is van ez? Kérlek, segítsetek!
Köszönöm! Gréti
Avatar
gréti
 
Adott: 0 köszönetet
Kapott: 17 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: Dóri » 2013.02.28. 11:12

Gréti!
Sajnos így van, ahogy gondolod:
-be fogják őket fogadni.
-az ellátást megkapják heti néhány órában.
-ez édeskevés a fejlődéshez.
-a teher a tanárokon. Akiknek nincs szakképzettségük, türelmük, empátiájuk stb. Annak idején nem ezt vállalták.
-most rájuk kényszerítik.
Eredmény?
-még nem láttam statisztikát, ami igazolta volna az integráció eredményességét. (Pontosabban amit láttam, az csak duma és korrekció.)
Következmény?
-néhányan visszajönnek a szegregált iskolába.
-akik maradnak (szülői döntés) megaláztatásban részesülnek,
-tudásuk elmarad.
-nem kapnak megfelelő képzést (a néhány fejlesztő óra nem elég)
-nem kapnak differenciált oktatást (ezért nem tudnak lépés tartani, lemaradnak, a saját képességeikhez mérten is)
-lelkileg sérülnek
Háááááááááát……Szép kis integráció, inklúzió.
Vagy valakinek más a véleménye? Esetleg a tapasztalata? Netán eredmények????????
Dóri
Avatar
Dóri
 
Hozzászólások: 677
Csatlakozott: 2008.02.28. 07:16
Tartózkodási hely: Budapest
Adott: 113 köszönetet
Kapott: 334 köszönetet

A következő 5 fórumtag köszönte meg Dóri hozzászólását:
Vendég, efcsé, endi, henciduda

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: hogabi » 2013.02.28. 16:37

Dóri!
Így van ahogy mondod.
Eredmény nulla! Tapasztalat annál nagyobb, - negatív irányban - hogy mindez mit ér?!
De ki foglalkozik ezzel? :(
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Avatar
hogabi
Egyesület
Egyesület
 
Hozzászólások: 1334
Csatlakozott: 2008.02.27. 09:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Adott: 354 köszönetet
Kapott: 663 köszönetet

A következő fórumtag köszönte meg hogabi hozzászólását:
Vendég

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: gréti » 2013.02.28. 18:08

Mindkettőtöknek köszönöm, ezt én is így érzem, de azt még mindig nem tudom, hogyan kell megjeleníteni az SNI-t a pedagógiai programban. Egyenlőre annyit tudok, hogy a pontot az i-re a tankerület igazgatója fogja feltenni.
Gréti
Avatar
gréti
 
Adott: 0 köszönetet
Kapott: 17 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: Dóri » 2013.02.28. 20:05

Gréti!
Van egy mintám a ped. program kiegészítésére. (pontosabban kész program kiegészítése sni -re.)
Kéred? Hová is?
Dóri
Avatar
Dóri
 
Hozzászólások: 677
Csatlakozott: 2008.02.28. 07:16
Tartózkodási hely: Budapest
Adott: 113 köszönetet
Kapott: 334 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: efcsé » 2013.03.01. 10:25

Kedves Dóri!

Ahogy mondod!:(((
Szülőként van tapasztalatom:( Kinyitottam a számat és "beverték" a fejemet. De a gyerekét is....
Ráadásul egy olyan intézményben, amely nem hivatalosan kisegítő. - régen az volt a nevében is, mára ezt változtatni kellett, de a helyzet nem változott a nevével együtt persze:( -
A héten hangzott el a gyerek szájából: " A legszomorúbb nap volt, amikor megszülettél", "Nem vagy az anyám, nekem ne dirigáljál"....
Egy-egy pedagógusnak mondta, akiktől ezeket kapja: "sürgetnek anya és ez nekem rossz", "mindig azt mondják, hogy lemaradok" stb.
Rendszeresen megverik az udvaron, de a tanítónak nem szól, mert "úgyis mindig én vagyok a hibás"
9 éves.... ép értelmű BNO: F90.0-ás gyerek, aki ilyeneket kérdez többek között: "Anya! A denevérből kijövő ultrahang milyen sebességgel csapódik vissza a falról?"
Agya mint a szivacs, DE csak arra ami őt érdekli!!!

Nem folytatom! Szóval tapasztalatunk az van....
efcsé
 
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.09.10. 03:47
Adott: 7 köszönetet
Kapott: 2 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: Hamilton1 » 2013.03.01. 10:46

Kedves Dóri!
Nagyszerűen összefoglaltad az integráció lényegét. Semmi másról nem szól, mint papíron való statisztikajavításról. 25 éve dolgozom gyógypedagógusként. Tanytottam kisegítő, majd változott néven EÁI tagozaton, részleges integrációt megvalósító iskolában, mely most már teljes integrációban dolgozik. Van összehasonlítási alapom, és mondhatom, aki nálam nagyobb ellenzője az integrációnak, az festi magát.
Mert miről is szól a szegregáció? A sérült gyerek teljes óraszámban a neki megfelelő tempóban, a neki megfelelő tananyagmennyiséget lassabb tempóban, megfelelő szakember, gyógypedagógus segítségével, alcsony létszámú osztályban vagy tanulócsoportban sajátítja el. Nagy százalékban a képességeinek megfelelő középiskolában sikeresen továbbtanul.
Ehhez képest mit ad az integráció? Ezekből semmit. Teljes óraszámban baromi magas osztálylátszámban, az óraszámok hajszás szorításában olyan mértékű tananyagot kellene elsajátítania, ami képtelenség. És ugye a fejlesztés még erre rakódik. VAgyis, a kevésbé terhelhető gyerek jobban le van terhelve, mint az ún. normál tanuló. Teljes nonszensz ez a szitu. Az ilyen tanuló lemarad elsőben, mert (nem véletlenül) a kisegítőben két év alatt tanul meg tökéletesen olvasni. Aztán pedig még jobban, még jobban lemarad. Mert ha megvizsgálják és státuszt kap, addigra kb. harmadikos. S akkor kezdeheti majd a gyógypedagógus heti 3 órában a csodát tenni. Ó ezt itt abba is hagyom, mert ez csak apró morzsája a problémának, s a topic a ped.programról szól.
Nálunk eddig minden fejezetben benne volt a sni tanulókra vonatkozó rész, most mindezt összedolgozzuk egy komplett fejezetté. Épp a teljes integráció miatt az általános részek vonatkoznak minden tanulóra, az oktatás-nevelés fejezeten belül az sni-re vonatkozó célok és követelmények az irányelvek alapján kerül kidolgozásra. Annál is inkább, mert a törvény szerint ezen tanulóknál az értékelésnél figyelembe kell vegyék a szaktanárok a rájuk vonatkozó irányelveket. Amiből persze újabb viták keletkezhetnek, mert ha figyelembe veszi a szaktanár és Pistikének úgy ad 4-est, hogy az az irányelveknek megfelel, akkor Józsika nyugodtan felháborodhat, mert ő meg csak mondjuk 3-ast kap, mert neki ugye a normál követelméyneknek kell megfelelni. S az iskolából kilépve a bizonyítványban ugye nem szerepel, hogy Pistike azrét négyes, mert...
Elnézést ha hosszú lett az írásom.
Hamilton1
 
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2012.04.25. 11:25
Adott: 12 köszönetet
Kapott: 20 köszönetet

Re: PEDAGÓGIAI PROGRAM átdolgozása

HozzászólásSzerző: carmina burana » 2013.03.02. 19:00

Sziasztok!
Sajnos, nagyon rossz a tapasztalatom az integrációról...és az egész dologról...ami ezen név alatt fut ! Én is tanítottam a régi kisegítőben...3-as, vagy akár 4-s összevonásban, utána az EÁI-be...csináltuk a dolgunkat a kolléganőimmel, a gyerekekkel, ott is nehéz körülmények között, mert ezeknek a gyerekeknek az is jó volt...Az a baj, hogy amióta megtörtént a mi beintegrálásunk is, még nekem is meg kell küzdenem, mert a vezetés ...valahogy nem fogadja el, hogy itt az eredmények mást jelentenek...próbáltam a gyerekeket egy kicsit előtérbe helyezni....műsorokat tanultak karácsonyra, táncot farsangra, indultak a szavalóversenyen...sőt pedagógus napra is szép programot állítottunk össze! Most utoljára...azt kaptam hogy a gyerekektől vettem el a tanulástól az időt...és hasonló indokok hangzottak el. Igaz, hogy ilyenkor délelőtt, a REHAB órák egyikén gyakoroltunk, de mindez a tevékenység nagyon jól beilleszthető volt akár a beszéd-szókincsfejlesztés órákba, a mozgásfejlesztéshez...sorolhatnám. Nagyon összeomlottam...a gyerekek már várták mindig hogy mikor jön a következő
" szereplésük"...és most semmi!!! Még jutalmat sem kaptam...ilyen okokra hivatkozva nem érdemeltem meg !!! Ma sem tudtam túltenni magam ezen...nincs olyan nap, hogy ne jutna eszembe...persze ennél azért kicsit hosszabb a történet, de a lényege röviden ennyi!
carmina burana
 
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.08.26. 17:53
Adott: 14 köszönetet
Kapott: 1 köszönetet

Következő

Vissza: Törvényekről

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron