Nos, akkor eloszlatom a félreértést.
Természetesen meghatározott irány, terv alapján igyekeztem fejleszteni.
Igyekeztem a hasonló gondokkal, nehézségekkel küzdő gyerekek tervein spórolni, azaz nagyjából ugyanaz volt csoportonként.
Aztán készítettem egy átfogó tervet is, ahogy írtam.
Talán csak aggódtam, de aztán jó volt a megérzésem, mert kérték is, ami persze nem volt ott (mert többnyire itthon dolgozom, éjszaka, amikor a 3 kisgyerekem alszik) így kialkudtam, hogy holnap bemutathassam, és ennyi.
Van egy program, ami a bevitt paraméterek alapján készít egy tervet, valami ilyesmire gondoltam, de most már mindegy.
Dolgozom a saját módszerem alapján és kész.
Talán egyszer majd összeszedem magam és egységes formába rendezem.
Üdv:
Netkaloz
Gimnazisták fejlesztése
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: Gimnazisták fejlesztése
Tulajdonképpen, akkor rendelkeztél egyéni fejlesztési tervvel.
Ki nem spórol az energiájával, ha lehet. Ez nem is baj.
A terv elkészítésére nem tudom melyik programot használod, de gondolom jól egyénre lehet szabni vele a tervet.
(Ezt megoszthatnád velem. )
Egységes forma, nem tudom mikor lesz, de nagyjából a terv kötelező elemei miatt lehet majd általánosítani.
Ki nem spórol az energiájával, ha lehet. Ez nem is baj.
A terv elkészítésére nem tudom melyik programot használod, de gondolom jól egyénre lehet szabni vele a tervet.
(Ezt megoszthatnád velem. )
Egységes forma, nem tudom mikor lesz, de nagyjából a terv kötelező elemei miatt lehet majd általánosítani.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Gimnazisták fejlesztése
Akkor ha van meghatározott irány, nincsen baj, mert a MÁK nem szakmailag néz. Egységes forma nincs, mindenki a maga ízlése szerint készíti. Pl. én táblázatot készítek, abba írok géppel. (a spórolás nálam is fennáll )
Mondjuk én is aggódnék ha kérné valaki...
Mondjuk én is aggódnék ha kérné valaki...
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Gimnazisták fejlesztése
Szia Gabi!
Esetleg nem tudnál feltenni a fórumra vagy e-mailben küldeni egy-egy gimiseknek elkészített fejlesztési tervedet. Olyan szívesen látnék egy gimiseknek írt fejlesztési tervet is, mert általában mindenhol csak kisebbek számára elkészített tervekkel lehet találkozni.
Segítséged előre is köszönöm!
Esetleg nem tudnál feltenni a fórumra vagy e-mailben küldeni egy-egy gimiseknek elkészített fejlesztési tervedet. Olyan szívesen látnék egy gimiseknek írt fejlesztési tervet is, mert általában mindenhol csak kisebbek számára elkészített tervekkel lehet találkozni.
Segítséged előre is köszönöm!
Re: Gimnazisták fejlesztése
Szia Netkaloz!
Most olvastam, hogy nálatok van, volt? MÁK ellenőrzés. Milyen papírokat kértek? Most éppen azt próbálom kinyomozni, hogy a milyen törvényi előírások szabályozzák az adminisztrációt.
Speciális szakiskolában tanítok, és habilitációs óráim is vannak. Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, hogy milyen dokumentációt kell vezetni a habis órákról.
Most olvastam, hogy nálatok van, volt? MÁK ellenőrzés. Milyen papírokat kértek? Most éppen azt próbálom kinyomozni, hogy a milyen törvényi előírások szabályozzák az adminisztrációt.
Speciális szakiskolában tanítok, és habilitációs óráim is vannak. Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, hogy milyen dokumentációt kell vezetni a habis órákról.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Gimnazisták fejlesztése
Sziasztok!
Elnézést a privát üzenet nem odament ahová szántam!
Leila kapta Gicum helyett
Gabi
Elnézést a privát üzenet nem odament ahová szántam!
Leila kapta Gicum helyett
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Gimnazisták fejlesztése
Szia Gabi!
Azért nekem is el fogod küldeni a privát üzenetet? Mert nagyon várom..
Azért nekem is el fogod küldeni a privát üzenetet? Mert nagyon várom..
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Gimnazisták fejlesztése
Már landolt az üzenet! Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Gimnazisták fejlesztése
Sziasztok!
Nekem is küldjön valaki egy gimis fejlesztési tervet, kérem szépen!
Köszi,sudna
Nekem is küldjön valaki egy gimis fejlesztési tervet, kérem szépen!
Köszi,sudna
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Gimnazisták fejlesztése
Összeállítottam egy általánosnak mondható fejlesztési tervet, a teljesség igénye nélkül.(írtam privát üzenetben, hogy a másik gépem elromlott és azon van minden)
Ezt természetesen lehet bővíteni, sőt kell is, mert majdnem címszavak...
Formázása tetszés szerinti, én táblázatba írom, mert tetszetősebb van lehetőség bővítésre, megjegyzésre. De ez a fő gerince a tervemnek, ebből bontom le órákra.
Anyanyelvi kommunikáció:
szókincs,
nyelvi ismeretek,
nyelvtani funkciók,
nyelvi stílusok érzékelése és adekvát alkalmazása,
irodalmi és nem irodalmi szövegek megértése,
szóbeli kapcsolattartás,
kommunikációs helyzetek - változatai
Szövegértés- szövegalkotás:
beszédkészség, szövegek megértése, értelmezése és alkotása
olvasás, írott szöveg megértése
írás, szövegalkotás,
a tantárgyakon átívelő tanulási képesség
az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék
A tanulás tanítása:
érdeklődés,
önállóság,
könyvtári és más információforrások,
előzetes tudás mozgósítása,
emlékezet erősítése,
forrásból tájékozódás,
-szelektálás,
-rendezés,
-felhasználás,
-új kontextusban alkalmazás,
jegyzetelési technikák
Hatékony tanulás:
írás, olvasás, számolás,
saját tanulási stratégia,
tanulás céljának mérlegelése,
összpontosítás,
közös munka,
támogatás-kérés
Tudatosságra nevelés:
fenntartható fejlődés,
személyes felelősség
Itt a végén nem szokványos terület van leírva de úgy gondolom, szükség van rá. Már majdnem felnőtt gyerekekről van szó.
Ezt természetesen lehet bővíteni, sőt kell is, mert majdnem címszavak...
Formázása tetszés szerinti, én táblázatba írom, mert tetszetősebb van lehetőség bővítésre, megjegyzésre. De ez a fő gerince a tervemnek, ebből bontom le órákra.
Anyanyelvi kommunikáció:
szókincs,
nyelvi ismeretek,
nyelvtani funkciók,
nyelvi stílusok érzékelése és adekvát alkalmazása,
irodalmi és nem irodalmi szövegek megértése,
szóbeli kapcsolattartás,
kommunikációs helyzetek - változatai
Szövegértés- szövegalkotás:
beszédkészség, szövegek megértése, értelmezése és alkotása
olvasás, írott szöveg megértése
írás, szövegalkotás,
a tantárgyakon átívelő tanulási képesség
az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék
A tanulás tanítása:
érdeklődés,
önállóság,
könyvtári és más információforrások,
előzetes tudás mozgósítása,
emlékezet erősítése,
forrásból tájékozódás,
-szelektálás,
-rendezés,
-felhasználás,
-új kontextusban alkalmazás,
jegyzetelési technikák
Hatékony tanulás:
írás, olvasás, számolás,
saját tanulási stratégia,
tanulás céljának mérlegelése,
összpontosítás,
közös munka,
támogatás-kérés
Tudatosságra nevelés:
fenntartható fejlődés,
személyes felelősség
Itt a végén nem szokványos terület van leírva de úgy gondolom, szükség van rá. Már majdnem felnőtt gyerekekről van szó.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"