Dóri, itt nem tudod felrakni rar fájlként?
Vállad hogy van?
Ugrálsz még??
Autizmus
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Autizmus
Köszi Dórinak!
Nincs meg a kellő jogosultságod a hozzászóláshoz csatolt állományok megtekintéséhez.
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Autizmus
De.... én már letöltöttem. Megakaptam mélben.Még senki sem töltötte le.
De azért nagyon köszi Neked is!:)
Re: Autizmus
Hogy ugrálok-e? Most nem tok. Pedig nem a lábam fáj.
Olyan óvatos vagyok, mint a ma született bárány. Ja, ez nem idevaló.
Látom, letölthetők az autisták. Hát akkor uccu!!!!
Dóri
Olyan óvatos vagyok, mint a ma született bárány. Ja, ez nem idevaló.
Látom, letölthetők az autisták. Hát akkor uccu!!!!
Dóri
Re: Autizmus
Dóri! Nagyon érdekes olvasmány az autisták vallomásai! Köszönöm, hogy gazdagítottál vele! Igaz, emiatt a családom kicsit később ebédel, de ami érdekes, az érdekes!
Ja, és jobbulást!
Ja, és jobbulást!
Re: Autizmus
Szívesen. És köszönöm. És bocs, hogy ha éhhalálra ítéltem a tieidet.
Ja! Ide én is tudtam volna tömörítve csatolni . Arra gondoltam, hogy a hasznos olvasmányok közé való, az autista témát gyarapítandó (hogy én ma milyen körülményes vagyok!)
Azért, mert aki csak visszaolvas, az előbb-utóbb szem elöl téveszti. Így meg csak klikk és mehet.
Dóri
Ja! Ide én is tudtam volna tömörítve csatolni . Arra gondoltam, hogy a hasznos olvasmányok közé való, az autista témát gyarapítandó (hogy én ma milyen körülményes vagyok!)
Azért, mert aki csak visszaolvas, az előbb-utóbb szem elöl téveszti. Így meg csak klikk és mehet.
Dóri
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dóri 2010.08.08. 16:04-kor.
Re: Autizmus
Az olvasmány tanulságos bizonyos szinten, de és itt merül fel bennem egy csomó kérdőjel.
Bocsánat, hogy most ezt meg osztom veletek, és hogy némelyikre meg is válaszolok a saját szemszögemből.
1. kérdés: mitt is tudunk meg ezekből?
2. kérdés: hogyan tudjuk ezt át vinni a mi iskolás netalán ovis autistánkra?
3. kérdés: ez a leirtak többsége aspergeres szerintem, és miven az infantilisekkel, mivan az atipisúakkal?
Sorolhatnám tovább a kérdéseimet, de nem fogom.
Vannak pedagógusok akik azt mondják a gyógypedagógus bibliája az Illyés könyv én a Peeters Theo könyvet is annak vallom.
Minden gyermek más-és más az autistáknál pláne igy van meg kell találni a közép utat, és ezt csak mi tudjuk meg keresni, az alapoktól indulni ami az én szemembe a napirendi kártya, az meg van utána már játszva dolgozom az autistával. A szemüvegesnek fontos a szemüveg a némelyik mozgás korlátozotnak fontos a bot, a hallássérültnek fontos a hallókészülék, és lehetne sorolni estig, vannak személyek akik nem tudnak óra nélkül meg lenni. Az autistáknak ilyen fontos a napirendi kártya amely lehet vizuális vagy irott támogatás. Ha annak a gyermeknek meg lett volna vizuálisan jelölve, hogy vajnélküli szendvicset kérjen, nem dobta volna ki naponta.
Tudom mit irok le, de ha valaki kétélkedik benne állok elébe ezeket én a gyakoslatban is be tudom bizonyitani mert ezt csinálom. Mikor 5 autistám volt akkor mind az 5-höz meg kellet keresnem a meg felelő utat. Igazából erre recept nincs, hogy mit csinálj az aspergeressel, vagy az infantilissel, esetleg az atipusúval. Két egytipusú gyermek egy korosztályú gyermek sem egyforma.
De ez igy van minden gyermeknél. a hiperaktivaknál sincs egységes tanács azok is mind más és más, de szerintem sorolhatnám a többit is.
Meglehet, hogy most azt mondjátok, hogy kötekedek, meg piszkálódok tévedés, csak ezt a pár gondolatott nem tudtam magamba tartani, tisztelem azokat akik veszik a fáradságot, és megprobálják meg könnyiteni az autisták életétt.
Panni
Bocsánat, hogy most ezt meg osztom veletek, és hogy némelyikre meg is válaszolok a saját szemszögemből.
1. kérdés: mitt is tudunk meg ezekből?
2. kérdés: hogyan tudjuk ezt át vinni a mi iskolás netalán ovis autistánkra?
3. kérdés: ez a leirtak többsége aspergeres szerintem, és miven az infantilisekkel, mivan az atipisúakkal?
Sorolhatnám tovább a kérdéseimet, de nem fogom.
Vannak pedagógusok akik azt mondják a gyógypedagógus bibliája az Illyés könyv én a Peeters Theo könyvet is annak vallom.
Minden gyermek más-és más az autistáknál pláne igy van meg kell találni a közép utat, és ezt csak mi tudjuk meg keresni, az alapoktól indulni ami az én szemembe a napirendi kártya, az meg van utána már játszva dolgozom az autistával. A szemüvegesnek fontos a szemüveg a némelyik mozgás korlátozotnak fontos a bot, a hallássérültnek fontos a hallókészülék, és lehetne sorolni estig, vannak személyek akik nem tudnak óra nélkül meg lenni. Az autistáknak ilyen fontos a napirendi kártya amely lehet vizuális vagy irott támogatás. Ha annak a gyermeknek meg lett volna vizuálisan jelölve, hogy vajnélküli szendvicset kérjen, nem dobta volna ki naponta.
Tudom mit irok le, de ha valaki kétélkedik benne állok elébe ezeket én a gyakoslatban is be tudom bizonyitani mert ezt csinálom. Mikor 5 autistám volt akkor mind az 5-höz meg kellet keresnem a meg felelő utat. Igazából erre recept nincs, hogy mit csinálj az aspergeressel, vagy az infantilissel, esetleg az atipusúval. Két egytipusú gyermek egy korosztályú gyermek sem egyforma.
De ez igy van minden gyermeknél. a hiperaktivaknál sincs egységes tanács azok is mind más és más, de szerintem sorolhatnám a többit is.
Meglehet, hogy most azt mondjátok, hogy kötekedek, meg piszkálódok tévedés, csak ezt a pár gondolatott nem tudtam magamba tartani, tisztelem azokat akik veszik a fáradságot, és megprobálják meg könnyiteni az autisták életétt.
Panni
Re: Autizmus
Teljesen természetes, hogy a gyerekek nem egyformák. Így az autisták sem.
Szerintem nem a középutat kell megtalálni, hanem - ahogy Laci szeretné - a kulcsot mindegyikhez.
Végülis Te is ezt írtad.
Köszi, hogy felhívtad a figyelmet a veszélyekre. Ez nem kötekedés, inkább csak figyelmeztetés. És hasznos.
Az én autistáimat sem lehet könnyű szerrel bekategorizálni. Az egyik már túl van a vizuális és egyéb kártyákon, a másik ragaszkodik hozzá, a harmadik az emberekhez vezető utat nem találja, a negyedik érzelmi zürzavarral van megáldva stb.
Legfontosabb, hogy próbáljuk megérteni, elfogadni őket. Azután szakszerűen segíteni.
A megértéshez, az első közeledésekhez segíthetnek a vallomásaik.
A továbblépés rajtunk áll.
Dóri
Szerintem nem a középutat kell megtalálni, hanem - ahogy Laci szeretné - a kulcsot mindegyikhez.
Végülis Te is ezt írtad.
Köszi, hogy felhívtad a figyelmet a veszélyekre. Ez nem kötekedés, inkább csak figyelmeztetés. És hasznos.
Az én autistáimat sem lehet könnyű szerrel bekategorizálni. Az egyik már túl van a vizuális és egyéb kártyákon, a másik ragaszkodik hozzá, a harmadik az emberekhez vezető utat nem találja, a negyedik érzelmi zürzavarral van megáldva stb.
Legfontosabb, hogy próbáljuk megérteni, elfogadni őket. Azután szakszerűen segíteni.
A megértéshez, az első közeledésekhez segíthetnek a vallomásaik.
A továbblépés rajtunk áll.
Dóri
Re: Autizmus
Renben segithet azt mondod, és hogyan is viszed át egy 4-5 éves infantilis autista gyerekre a felnőt aspergeres autista vallomását? Mert a harmadik autistádnak még mindig szüksége van valamilyen szinten a vizuális támogatásra, ha nem is rajzos de valamilyen módon van meg oldás. Ha más nem az, hogy némelyik emberhez, hogyan és mikor kell szólnia milyen módon talán igy látatlanból én ezt az utat kezdeném.. És ezeket mind lehet neki rögziteni egy füzetben.
Meg lehet, hogy érzéketlennek tünök, de mi is az pontosan amit meg szeretnétek érteni?
Ezt a szót mért nem hangsúlyozzúk pl. ennyire egy nem kommunikáló enyhe értelmi fogyatékos egyénnél? Ő is szeretné meg értetni magát velünk. Még ugyan csak.
...Dolgozzanak velem együtt azon, hogy hidat tudjunk építeni egymás között. (Jim Sinclair)én Jim Snclair idézetében is azt veszem ki, hogy a közép utat keressük meg amely a közös hid épitéséhez vezet.
Panni
Meg lehet, hogy érzéketlennek tünök, de mi is az pontosan amit meg szeretnétek érteni?
Ezt a szót mért nem hangsúlyozzúk pl. ennyire egy nem kommunikáló enyhe értelmi fogyatékos egyénnél? Ő is szeretné meg értetni magát velünk. Még ugyan csak.
...Dolgozzanak velem együtt azon, hogy hidat tudjunk építeni egymás között. (Jim Sinclair)én Jim Snclair idézetében is azt veszem ki, hogy a közép utat keressük meg amely a közös hid épitéséhez vezet.
Panni