"Fordított integráció"
"Fordított integráció"
Sziasztok!
A véleményeteket és tapasztalatotokat kérem a fordított integrációval kapcsolatban, vagyis mi a helyzet azokkal az ép értelmű tanulókkal, akiket szegregált gyógypedagógiai iskolába integrálnak be. Gondolok az ő értékelésükre, tantervükre, továbbhaladásukra, tankönyveikre, tananyagukra...stb.
A mi iskolánk (gyp. intézmény) felvesz ép értelmű tanulókat is (akinek nincs semmi papírja, vagy esetleg btm-es) és mi pedagógusok sokszor tehetetlenül állunk velük szemben.
Várom a tapasztalataitokat!
Üdvözlettel? blili
A véleményeteket és tapasztalatotokat kérem a fordított integrációval kapcsolatban, vagyis mi a helyzet azokkal az ép értelmű tanulókkal, akiket szegregált gyógypedagógiai iskolába integrálnak be. Gondolok az ő értékelésükre, tantervükre, továbbhaladásukra, tankönyveikre, tananyagukra...stb.
A mi iskolánk (gyp. intézmény) felvesz ép értelmű tanulókat is (akinek nincs semmi papírja, vagy esetleg btm-es) és mi pedagógusok sokszor tehetetlenül állunk velük szemben.
Várom a tapasztalataitokat!
Üdvözlettel? blili
- zsoltzsolt
- Hozzászólások: 750
- Csatlakozott: 2008.02.27. 21:05
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: "Fordított integráció"
Kedves blili!
Az iskola alapító okiratát kéne ismerni, mert hogy hogyan is mondjam..elég fura egy helyzet ez. És a szülök legalább tudják, hogy milyen suliba jár csemetéjük vagyis ők miért ebeb az intézménybe íratták a gyereket??
Zsolt
Az iskola alapító okiratát kéne ismerni, mert hogy hogyan is mondjam..elég fura egy helyzet ez. És a szülök legalább tudják, hogy milyen suliba jár csemetéjük vagyis ők miért ebeb az intézménybe íratták a gyereket??
Zsolt
Thén Zsolt
elnök, Magyar Fejlesztőpedagógusok és Gyógypedagógusok Nemzetközi Szakmai Egyesülete
elnök, Magyar Fejlesztőpedagógusok és Gyógypedagógusok Nemzetközi Szakmai Egyesülete
Re: "Fordított integráció"
Kedves Zsolt!
Az alapító okiratban bennefoglaltatik az ált. iskolai oktatás. Leginkább olyan ép tanulóink vannak, akiknek a testvére is ebbe az intézménybe jár. Persze a tesó sni b-s (tanak), s a szülőnek így kényelmesebb, ha a gyerekek egy helyre járnak. Ezek a gyerekek a város környékéről bejáró roma gyerekek. A szülők tisztában vannak a suli jellegével, csak ... így egyszerűbb. Pedig vannak tényleg jó képességű ép tanulóink, akiknek az idő folyamán olyan nagyfokú lemaradásuk keletkezik, hogy a továbbtanulásuk akadályozott, szinte lehetetlen.
Nem is igazán várok megoldást, csak így a félévi értékelés kapcsán felgyülemlett némi feszültség bennem, amit "ki kellett írnom"...
Üdv.: blili
Az alapító okiratban bennefoglaltatik az ált. iskolai oktatás. Leginkább olyan ép tanulóink vannak, akiknek a testvére is ebbe az intézménybe jár. Persze a tesó sni b-s (tanak), s a szülőnek így kényelmesebb, ha a gyerekek egy helyre járnak. Ezek a gyerekek a város környékéről bejáró roma gyerekek. A szülők tisztában vannak a suli jellegével, csak ... így egyszerűbb. Pedig vannak tényleg jó képességű ép tanulóink, akiknek az idő folyamán olyan nagyfokú lemaradásuk keletkezik, hogy a továbbtanulásuk akadályozott, szinte lehetetlen.
Nem is igazán várok megoldást, csak így a félévi értékelés kapcsán felgyülemlett némi feszültség bennem, amit "ki kellett írnom"...
Üdv.: blili
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1423
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: "Fordított integráció"
Kedves Blili!
Egyszerű a megoldás. Fordítsátok meg az integrációt! Tanítsatok az "ép" értelműnek más könyvből, magasabb követelménnyel. Őket emeljétek ki és adjatok nekik pluszt.
Én így tudnám elképzelni. Ez tényleg fordított egy helyzet
Gabi
Egyszerű a megoldás. Fordítsátok meg az integrációt! Tanítsatok az "ép" értelműnek más könyvből, magasabb követelménnyel. Őket emeljétek ki és adjatok nekik pluszt.
Én így tudnám elképzelni. Ez tényleg fordított egy helyzet

Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: "Fordított integráció"
Én teljesen természetesnek tartom, hogy mindenkivel a saját színvonalának megfelelően kell foglalkozni.És persze ennek megfelelően kell értékelni.
A többféle tanmenet és egyéb terv megírása, számon tartása nem egyszerű, sok munka, de mindenképpen megéri.
A többféle tanmenet és egyéb terv megírása, számon tartása nem egyszerű, sok munka, de mindenképpen megéri.