SNI gyerekek ellátása

Judy65
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: SNI gyerekek ellátása

Hozzászólás Szerző: Judy65 » 2014.09.19. 21:57

Az F.90-es és 92-es BNO-kód a figyelemzavart, hiperkin.zavart fedi??? (nem emlékszem...) - de biztosan a pszichés fejlődési zavarral küzdők csoportjába tartozik. Ezt a SNI-típust pedig az új SNI oktatási irányelvek (32/2012. EMMI rendelet 9.2.1. pontja) szerint fejlesztheti logopédus, pszichoped., tan.ak.ped. szakos gyógyped. is, pszichológus, és egyéb szakember (gy.pszichiáter, szomatoped.) bevonásával. Szóval: szerintem teljesen törvényes oligofrénped. szakkal fejleszteni... .... de a régi SNI irányelv sem zárta ki (2/2005.OM rend.), hiszen csak így jelölte ki a szükséges szakember-igényt: gyógyped. tanár/terapeuta és/v. pszichológus!
Ja: az EMMI rend. felmenő rendszerben alkalmazandó (jelenleg 1., 2., 5., 6., 9. és 10. évfolyamon.... de remélhetőleg nem gondolják a jogszabályalkotók, hogy a 2. oszt. diszes tanulót fejleszthetjük tan.ak. v. oligofrén-ped. szakkal, de a 3. osztályost már nem. (???)
... viszont nagyon hiányolom a pszichológus (iskola-pszich.) jelenlétét az iskolákban.... pedig!
Remélem, tudtam segíteni! :)

vadrozsa67
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2014.08.28. 18:16

Re: SNI gyerekek ellátása

Hozzászólás Szerző: vadrozsa67 » 2014.09.20. 06:48

A Szakértői Bizottság kizárólagosan pszichopedagógust jelölt ki. Korábban vagy felsorolással tett engedményt. A kódokra jól emlékszel.
Köszi a segítséget.

igraem
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2016.08.17. 11:50

Re: SNI gyerekek ellátása

Hozzászólás Szerző: igraem » 2016.08.29. 14:34

Gyógypedagógiai asszisztens vagyok, felsőfokú szakképesítéssel (nem diploma).Többségi általános iskolában dolgozom, az SNI-s -és BTMN-es tanulóknak segítek. Tanítók és tanárok véleményét kérem arról, hogy az asszisztens munkájából hogy profitálnak a legtöbbet. Mikor igénylik és milyen módon a közreműködést? Azért érdeklődöm, mert -bár az iskolában sok SNI-s gyerek van, különböző osztályokban - a velük való foglalkozás gyakorlati része kiforratlan. Ha valaki tudna jól hasznosítható, bevált módszert ajánlani, megköszönöm.

Válasz küldése