Oldal: 2 / 3

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.28. 08:50
Szerző: becky
Köszönöm a segítséget!!!!!
Még mindig van kérdésem. :)

Vannak olyan SNI-ek akinek a szakvélemény szerint az évfolyamra meghatározott heti óraszám 15%-ában kell rehabilitációs foglalkozást nyújtani és vannak olyanok is, akiknek ez van a papírján:
"A tanulók részére a törvény 52. &-a(6) bekezdésének b; pontjában meghatározott időkeret terhére kell az iskolai fejlesztő foglalkozást biztosítani." Ez ha jól értelmezem a törvényt, akkor szintén 15 %??!!

Ez számokban mit jelent? Henciduda írta, hogy lehet 3 (ami elég konkrét), 3,5 vagy 3,75 óra. Ez utóbbiakat 4-re kerekítem vagy erre is van valami más szabály? :S

Teljes a káosz a fejemben pedig még nem is kaptam meg az összes gyerek szakvéleményét!

Köszönöm előre is!!!!
Szép napot!!!
Becky

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.28. 11:25
Szerző: hogabi
Becky!

Ha 3,5 az óra akkor lefelé kerekítünk, ha 3,75 akkor felfelé vagyis 4 óra jön ki. De! - itt is van kivétel. Mert ha a gyerek szakkörre vagy egyéb foglalkozásra jár, akkor a 3 órát szoktuk számolni. Ugyanis nem lehet tőle elvenni pl. egy kézműves vagy egy sport szakkört. Viszont, ezeket be lehet fejlesztő foglalkozásoknak számítani. Sőt, ha logopédiára jár, az is beleszámít az adott órába.
Tegyük fel, egy tanulónak jár 3 óra fejlesztés, de logopédiai is jár. Akkor azt is be kell számítani a 3 órába. Ha a szakvélemény intenzív logopédiát ír elő akkor 1 nálad, 2 a logopédusnál.
Rugalmasnak kell lenni ilyen szempontból, a gyereket sem lehet a végtelenségig leterhelni, mert még meg is utálhatja.
Henciduda 5. pontjához: minden tanulónak nálam van a szakértői vagy szakvélemény másolata. Ehhez csatolom a fejl. tervet, rehab külső, belsőt és egy tasakban tartom, amit lefűzök. Minden tanuló papírjáról kiírom, hogy mikor volt utoljára vizsgálaton, mikor esedékes? Ez van a dosszié legtetején. Így nem ér meglepés. Ráadásul minden gyereknek, minden papírja egybe van, így ellenőrzésnél nem kell kapkodni csak előszedni.
Majd le fog tisztulni minden, csak kérdezz bátran!

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.29. 18:25
Szerző: becky
Köszönöm!
Azt még nem tudom, hogy a gyerekeket hogyan fogom besűríteni a 21 órába, mert 12 SNI-s és 4 BTM-es van.
Ez sok vagy kevés? Ha lehet ilyet kérdezni?!
Még azt sem mondták, hogy mire kell az órarendet összeállítani és a fejlesztéseket mikor kell kezdeni! :(
Remélhetőleg hétfőtől már tájékozottabb leszek! :)

Szép napot mindenkinek!

Becky

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.29. 18:58
Szerző: hogabi
Sok-e vagy nem, attól függ, mekkora az iskola?
Az órarendedet akkor tudod összeállítani, ha az iskolai meg van. Ahhoz kell igazodnod. SNI-s és BTMN-es is ülhet egy órán. 16 gyereket vígan be lehet sűríteni 21 órába. Nem fontos, hogy azonos osztályból tevődjön össze a "banda" :) Nálam van, hogy a 9-es, 10-es és 12-es együtt van. De figyelembe kell venni, mit kell fejleszteni és ne legyen nagy a korkülönbség. Pl. 2. osztályos ne legyen a 8. osztályossal.
Fel a fejjel, menni fog!

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.29. 19:39
Szerző: Hamilton1
Kedves Becky!

Nekem 27 gyerekem van, akiket fejlesztek. És bár 21 órába nem fér bele, de 24-be igen.
A csoportok kialakításánál a szakértői a kiindulási alap és gyerekek ismerete. Akinek egyénit írnak elő, azokat 1-3 főig rakhaatod egy csoportba, akinek mikrocsoportos formát, ők 4-8 főig lehetnek együtt, a makrocsoportosak 8 fő fölött. Az óraszámuk az új törvényben azt hiszem a 6. sz. mellékletben van, de hatodik osztályig általában 3 óra, 7-8-ban pedig 4 óra hetente. Az alap az évfolyam óraszám 15 %-a. természetesen a szakértőin egyedi meghatározás is lehet az adott gyerekre. A foglalkozások a tanítási órák után kezdődnek, a kicsiknek többnyire a negyedik óra után, a többieknek az órarendjéhez igazodva. A BTMN tanulókat csak sima fejlesztő pedagógus fejleszti nálunk, nem gyógypedagógus.
Remélem segítettem. Sok sikert.

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.31. 10:02
Szerző: becky
Köszönöm hogabi és Hamilton 1!
Sikerült beszélnem az iskola igazgatóval.
Törvény ide vagy oda, nekem 24 óra az alap, ami a fölött van túlóra.
Az SNI gyerekeknek heti 3, BTMN-es gyerekeknek heti 2 fejlesztő foglalkozást kell biztosítanom.
Azt mondta, hogy ők évek óta így szokták megoldani. :-S
Nagyon nem ellenkezhettem.
Vannak fejlesztőpedagógusok is, csak ők szaktanárok is és nem fér be hozzájuk az összes BTMN-es gyerek.

Ettől eltekintve nagyon várom! :)

Szép napot!

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.31. 21:46
Szerző: hogabi
Én vitatkoznék ami az óraszámot illeti. Ha gyógyped vagy / nem akarok visszaolvasni/ akkor 21 óra a kötelező, pláne, ha a fejlesztendő gyerekek nagyobb része SNI-s.
Ha fejl. ped vagy, akkor 24 óra a kötelező.
És jár a gyógypedagógiai pótlék, ha meg van a végzettséged.

A gyógypedagógiai pótlékot a 138/1992. (X.8.) Korm.r. 15.§ (2)/d szakasza alapján kötelező biztosítani minden pedagógusnak, aki sni-s gyermekek fejlesztését végzi a szakértői bizottság szakvéleményében foglaltak szerint.
"(4) A (2) bekezdés d) pontjában szabályozott pótlék a pedagógus-munkakörben foglalkoztatott közalkalmazottat abban az esetben illeti meg, ha kizárólag fogyatékos
gyermekekkel, tanulókkal foglalkozik, illetve, ha az általa felkészített fogyatékos gyermekek, tanulók aránya az év első tanítási napján eléri a harminchárom százalékot."

TÚLMUNKA!
A 2012. évi költségvetési törvény a 2011/12-es tanév második félévére vonatkozóan módosította a pedagógusok többlettanításáért járó óradíj számolásának szabályait! Az új szabályozás (tanév közben) a Közoktatási törvény módosításával az alábbiak szerint ismét alapvetően változtatja meg az elszámolási szabályokat:

I. sz. melléklet az 1993. évi LXXIX. törvényhez, II. rész

Hatályba lépés: 2012. január 1.

18. …A többlettanításért óradíj csak akkor fizethető ki, ha a pedagógus az elszámolási időszakra eső heti kötelező óraszámát teljesítette. E rendelkezés nem alkalmazható, ha a pedagógus azért nem teljesítette a heti kötelező óraszámát, mert az M.t. 151.§ (2) bekezdésében megjelölt okból volt távol vagy keresőképtelen volt, vagy a nevelési-oktatási intézmény vezetője utasítása alapján a II. 7. B) pontban meghatározott, pedagógus-munkakörrel összefüggő feladatot látott el.

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.31. 22:22
Szerző: eri
Sziasztok,
szeretném megkérdezni, hogy sni-s tanulóknak, F70-es kóddal 7-8. osztályban kell-e idegennyelvet tanulniuk. Én eddig ezeken az órákon végeztem a fejlesztéseket náluk, de mostantól nem lehet. Itt a hozzászólásokban olvastam, hogy van ahol 3-4 órában is történik fejlesztés ezt, hogy tudjátok megcsinálni? 18 sni-s gyerekre11 óra, 28 BTMN-es tanulóra 6 óra.Ezt hogyan lehetne osztani? A tanulási nehézséggel küzdőknél is a 8-as csoportalkotási számot alkalmazzák. Sni + BTMN-es tanuló egy csoportban van, de 5-7 fős csoportjaink vannak. Ez nem nevezhető kiscsoportos foglalkozásnak. Az új törvényben hogyan fognak változni az óraszámok? Ott évfolyamokra meghatározva láttam, de lehet, hogy ott is létszámfüggő lesz? Azt is hallottam egy nev. tanácsadóban dolgozó kollégától, hogy esetleg rehabilitációs magyar, matek kerül bevezetésre, hogy ne délutánonként kelljen ezeket a foglalkozásokat tartani . Ti esetleg tudtok már valamit a jövővel kapcsolatosan? Köszönettel: Eri

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.31. 23:11
Szerző: becky
Igen, gyógypedagógus vagyok. Nyelvvizsgám is van, úgyhogy a diplomát is megkaptam.
A gyerekek háromnegyede SNI-s.
Az óraszámra hétfőn újból rákérdezek, de valószínűnek tartom, hogy marad a 24.
Így csúnyán szólva lesz 3 órám (+ a készülés), amit ingyen és bérmentve tartok. :(

Re: Oktatási törvény kontra köznevelési

Elküldve: 2012.08.31. 23:30
Szerző: hogabi
Viszont a gyp pótlékot hajtsad ki, mert jár.