kiváncsi

Avatar
Zsuvas

kiváncsi

Hozzászólás Szerző: Zsuvas » 2010.09.15. 10:52

Külföldön élö pedagógus vagyok. Azt szeretném megtudni, mi a különbség a fejlesztöpedagógus és a gyógypedagógus közt?
Mozgássérült, integrált gyerekekkel foglakozom. Van-e integrált nevelés mozgássérült gyerkekkel Magyországon?

Avatar
edina0708

Re: kiváncsi

Hozzászólás Szerző: edina0708 » 2010.09.20. 10:41

Szia!

Van integrált nevelés itt Magyarországon mozgássérült gyerekkel. Oviban mindenképp, de szerintem suliban. Én erről írom a szakdolgozatomat, óvodapedagógus leszek.
Hogy konkrétan mi a különbség a fejlesztő és a gyógypedagógus között, azt nem tudnám megmondani. De a fejlesztőpedagógiát másoddiplomaként lehet csak elvégezni.
Tudnál nekem segíteni? Írnál nekem a te mozgássérült gyerekeidről, társas kapcsolatairól, meg ami velük kapcsolatos? Sokat segítene a szakdogámban.

Köszönöm szépen!

Köszönöm!

Avatar
driszko

Re: kiváncsi

Hozzászólás Szerző: driszko » 2010.09.21. 05:30

Kedves Zsuvas!

A gyógypedagógus azokkal a gyermekekkel foglalkozik, aki tartós és súlyos rendellenességgel küzdenek - valamilyen "fogyatékossággal" rendelkeznek. Pl. beszédfogyatékossal, szórt intelligencia-profillal rendelkező gyermekkel. Az ilyen gyermekek számára kötelezően biztosított a különleges gondozás, némi pénzt is ad az állam

A fejlesztőpedagógus pedig azokkal foglalkozik, akiknek a tanulási nehézségének a hátterében nincs "komoly" probléma: hátrányos helyzetű, egyenletesen alacsony intellektusú. Elvileg nekik is jár a fejlesztő foglalkozás, de mivel az állam nem ad rá plusz pénzt, ezért nem mindenhol tudják megszervezni.

Avatar
Zsuvas

Re: kiváncsi

Hozzászólás Szerző: Zsuvas » 2010.09.23. 11:19

Szia! A mozgássérültek társas kapcsolatainak alakulása szerintem sok összetevön múlik. Sokat számit, hogyan integrál az iskola azaz az osztálytársak számára mennyire természetes a mozgássérült gyeremek részvétele a különbözö aktivitásokban. Valamin nagyon fontos a család nyitottsága (a mozgássérült gyermeké elsösorban), meghivnak-e pajtásokat magukhoz szabad idöben, mennek-e együtt kirándulni pl az ilyen együttlét modellként szolgál a többi gyereknek. Azonban akárhogy is igyekszik mindenki a mozgássérült, föleg ha társult nehézségei is vannak nem tud mindig lépést tartani a társaival, az ö gondolkodása lassúbb pl s mig a többiek már a játék következö stádiumában vannak ö még az elözöt sem fejezte be, vagy ha feledékeny akkor el is felejtheti, hogy miröl is van szó. Hát most csak ennyit.
Otthon hogyan viszonyul a befogadó intézmény a fogyatékos gyermekekhez? Nem az anyagiakra gondolok, inkább egyéb fölkészültségre (eszközök, képzett szakember, tanácsadás stb).
Zsuzsa

clarcks
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.04.08. 08:25

Re: kiváncsi

Hozzászólás Szerző: clarcks » 2015.04.08. 08:31

tthon hogyan viszonyul a befogadó intézmény a fogyatékos gyermekekhez? Nem az anyagiakra gondolok, inkább egyéb fölkészültségre (eszközök, képzett szakember, tanácsadás stb).
Zsuzsa
______________________
We are the pioneers in providing six sigma dumps and mines.edu tutorials with exam pass guarantee. Download our latest testkingccie nova questions to pass real exam

Válasz küldése