ISKOLAÉRETTSÉGI VIZSGÁLAT NEVTAN ÁLTAL
Elküldve: 2015.06.08. 10:57
Kedves Fórumozók!
Segítséget, ill. véleményeteket szeretném kérni.
Mivel nem vagyok jártas a Tanulói képességeket vizsgáló szakértői bizottsággal kapcsolatban, így szeretném megkérdezni, hogy mi alapján vizsgálják a gyerekeket? A nagycsoportos óvodás lányomnak még november végén a helyi Nevtantól iskolaérettségi vizsgálatot kértünk az óvónőkkel egyetértésben. Sajnos elég link módon folynak a dolgok a helyi Nevtanban, mert még az iskolai beiratkozások előtt le kellett volna zajlítaniuk az iskolai érettségi vizsgálatot, de az egyik ott dolgozó hölgy, úgy tett, amikor már több századszorra érdeklődtem, hogy idézem: "Ne aggódjon anyuka, írassa be nyugodtan a gyermeket az iskolába, mert ez csak formaság...!!!" Én ezen akkor nagyon kiakadtam, és szívem szerint kiosztottam volna a hölgyet, de illemből sem tettem. Viszont felháborítónak tartom, hogy ők ezt "csak formaságnak" tartják, nem veszik elég komolyan, és azok a szülők és óvónők, akik mindketten dilemmáznak azon, hogy engedjék, vagy sem a gyermeket iskolába vagy maradjon még 1 évig oviba, azok nem kapnak semmilyen segítséget a helyi Nevtantól, mert az iskolaérettségi vizsgálatokat nagyon jól elbagatelizálják. Az egyik szülő, ezt a vállvonogatós stílust megelégelve az asztalra csapott a Nevtanban, és érdekes módon az ő gyermekének másnap már meg is csinálták a vizsgálatot, így ők még idejében megtudták hogyan tovább, mi viszont nem.
Sőt, csak most júniusban kaptuk meg azt az időpontot, amit már hónapokkal előtte meg kellett volna kapnunk.
Ráadásul, nagyon sok embertől hallom a mai napig is azt, hogy a Nevtanban az iskolaérettségi vizsgálat kiértékelését annak függvényében szokták meghozni, hogy a szülő mit akar, járjon a gyermek még oviba vagy menjen iskolába? Ezek után tekintsem még őket szakembernek?
Kérdésem az, mennyire higgyek ezek után a Nevtan iskolaérettségi vizsgálatának kiértékelésében, ha ennyire link módon kezelik 6 éves gyermekek döntő fontosságú vizsgálatait?
Ha olyan eredmény születik majd, hogy mégis iskolaérett, akkor mi szülők már nem tehetünk semmit? Ugyanis emiatt áprilisban nem mertük beíratni iskolába gyermekünket. Valamint a Tanulói képességeket vizsgáló szakértői bizottság olyan gyerekeket is vizsgál, akik nem SNI-sek? Gondolok itt arra, hogy létezik-e olyan vizsgálat, ahol csak azt derítenék ki, hogy melyik az az egy képesség/terület, amelyet iskolakezdés előtti évben még fejlesztenünk kellene? És azt az egy képességet derítené ki a bizottság? Minden segítő választ előre is nagyon köszönök.
Segítséget, ill. véleményeteket szeretném kérni.
Mivel nem vagyok jártas a Tanulói képességeket vizsgáló szakértői bizottsággal kapcsolatban, így szeretném megkérdezni, hogy mi alapján vizsgálják a gyerekeket? A nagycsoportos óvodás lányomnak még november végén a helyi Nevtantól iskolaérettségi vizsgálatot kértünk az óvónőkkel egyetértésben. Sajnos elég link módon folynak a dolgok a helyi Nevtanban, mert még az iskolai beiratkozások előtt le kellett volna zajlítaniuk az iskolai érettségi vizsgálatot, de az egyik ott dolgozó hölgy, úgy tett, amikor már több századszorra érdeklődtem, hogy idézem: "Ne aggódjon anyuka, írassa be nyugodtan a gyermeket az iskolába, mert ez csak formaság...!!!" Én ezen akkor nagyon kiakadtam, és szívem szerint kiosztottam volna a hölgyet, de illemből sem tettem. Viszont felháborítónak tartom, hogy ők ezt "csak formaságnak" tartják, nem veszik elég komolyan, és azok a szülők és óvónők, akik mindketten dilemmáznak azon, hogy engedjék, vagy sem a gyermeket iskolába vagy maradjon még 1 évig oviba, azok nem kapnak semmilyen segítséget a helyi Nevtantól, mert az iskolaérettségi vizsgálatokat nagyon jól elbagatelizálják. Az egyik szülő, ezt a vállvonogatós stílust megelégelve az asztalra csapott a Nevtanban, és érdekes módon az ő gyermekének másnap már meg is csinálták a vizsgálatot, így ők még idejében megtudták hogyan tovább, mi viszont nem.
Sőt, csak most júniusban kaptuk meg azt az időpontot, amit már hónapokkal előtte meg kellett volna kapnunk.
Ráadásul, nagyon sok embertől hallom a mai napig is azt, hogy a Nevtanban az iskolaérettségi vizsgálat kiértékelését annak függvényében szokták meghozni, hogy a szülő mit akar, járjon a gyermek még oviba vagy menjen iskolába? Ezek után tekintsem még őket szakembernek?
Kérdésem az, mennyire higgyek ezek után a Nevtan iskolaérettségi vizsgálatának kiértékelésében, ha ennyire link módon kezelik 6 éves gyermekek döntő fontosságú vizsgálatait?
Ha olyan eredmény születik majd, hogy mégis iskolaérett, akkor mi szülők már nem tehetünk semmit? Ugyanis emiatt áprilisban nem mertük beíratni iskolába gyermekünket. Valamint a Tanulói képességeket vizsgáló szakértői bizottság olyan gyerekeket is vizsgál, akik nem SNI-sek? Gondolok itt arra, hogy létezik-e olyan vizsgálat, ahol csak azt derítenék ki, hogy melyik az az egy képesség/terület, amelyet iskolakezdés előtti évben még fejlesztenünk kellene? És azt az egy képességet derítené ki a bizottság? Minden segítő választ előre is nagyon köszönök.