Ki írta azt a munkafüzetet? Egy szemelvény feladatsorát kell elemezned vagy mindet? Esetleg a munkafüzet feladataiból kell példákat keresned a gondolkodási műveletekre?
Szakirodalom: Mesterházi Zsuzsa: A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Kedves Zsuzsi! Széplaki Erzsébet 8. évfolyamos szövegértési feladatgyűjteményét kell elemeznem, minden egyes feladathoz odaírni, milyen gondokodási műveletet gyakoroltat. Számomra és csoporttársaim számára sem egyértelmű, órán nem kaptunk példákat, csak a gondolkodási műveleteket diktálták le. Megnézem az ajánlott Mesterházi könyvet, ha esetleg lenne még ötlete bárkinek, hol lehet ezekről olvasni, megköszönném! Vicus
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
A Mesterházi könyvben nem csak felsorolást találsz, hanem pontos leírást is arról, hogy az egyes műveletek mit takarnak. Ennek alapján már biztos, hogy be tudod azonosítani a feladatokat! (A kognitív képességek nevelése a fejezet címe, ha emlékezetem nem csal.)
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Aranyos Izgató nénink szeretne valamiféle mérést az iskolában fejlesztett BTM-es gyerekekről. Számokkal bizonyított alátámasztást vár, hogy értelme van a fizetett óráknak. Éveleji, (félévi), évvégi időpontokra gondolt. 1-8 osztályban érintettek a gyerkőcök és legalább 4-8 részterületen fejlesztgetjük őket. Mit lehet tenni? Jó a Kognitív Profil Teszt? Jártasabbaktól szívesen várok ötleteket, tapasztalatokat!
Köszönöm előre is!
Köszönöm előre is!
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Kedves Anicska!
Milyen jogon szervez az ig. nő ilyen vizsgát? Kinek képzeli magát? Az ilyen munka olyan, hogy csinálják a gyerekkel a fejlesztést és semmit nem használ, a másik gyerek pedig megugrik. Nem lehet azt mondani, hogy hagyjuk a pokolba. Lehet hogy egy gyereknél 4-5 év alatt lehet elérni azt, amit egy másik gyereknél 1 év alatt. Akkor kidobjuk azt gyereket mert nem fejlődik egységes ütemben a többivel? Nem lehet egy kalap alá venni.
Ezt nem lehet számokkal alátámasztani. A fejlesztés jár a gyereknek és ne az ig. nő mondja meg, hogy hasznos-e a munka vagy nem? Pláne ha az alapító okiratban benne van a BTM-es fejlesztés.
Az egyetlen aki meg tudja mondani, hogy fejlődött-e a gyerek az a szakos nevelő akinek az óráján benn van. Én is így kapok visszajelzéseket, nem méregetek! Többször beszélek a szakosokkal vagy ők keresnek, hogy adott gyereknél mi a tapasztalat.
Vagy: visszaküldeni a nev. tanba, ahol biztosan meg tudják mondani. /nagyon fognak örülni az éves vizsgálatoknak, mert eléggé le vannak terhelve/
Aztán, miféle végzettsége van az ig. nőnek, hogy így ért hozzá? Vagy hogyan gondolta, hogy minden részterületet külön vizsgál?
Jó alibi arra, hogy a fejlesztést leépítse, ill. megszüntesse.
Meg kérdés most hova tartoztok? Önkormányzat vagy állam?
Az segítségemmel nem sokra mentén, max. tiltakozni tudsz.
Hű, most nagyon mérges lettem! Megint a gyereken spórolunk!!
Milyen jogon szervez az ig. nő ilyen vizsgát? Kinek képzeli magát? Az ilyen munka olyan, hogy csinálják a gyerekkel a fejlesztést és semmit nem használ, a másik gyerek pedig megugrik. Nem lehet azt mondani, hogy hagyjuk a pokolba. Lehet hogy egy gyereknél 4-5 év alatt lehet elérni azt, amit egy másik gyereknél 1 év alatt. Akkor kidobjuk azt gyereket mert nem fejlődik egységes ütemben a többivel? Nem lehet egy kalap alá venni.
Ezt nem lehet számokkal alátámasztani. A fejlesztés jár a gyereknek és ne az ig. nő mondja meg, hogy hasznos-e a munka vagy nem? Pláne ha az alapító okiratban benne van a BTM-es fejlesztés.
Az egyetlen aki meg tudja mondani, hogy fejlődött-e a gyerek az a szakos nevelő akinek az óráján benn van. Én is így kapok visszajelzéseket, nem méregetek! Többször beszélek a szakosokkal vagy ők keresnek, hogy adott gyereknél mi a tapasztalat.
Vagy: visszaküldeni a nev. tanba, ahol biztosan meg tudják mondani. /nagyon fognak örülni az éves vizsgálatoknak, mert eléggé le vannak terhelve/
Aztán, miféle végzettsége van az ig. nőnek, hogy így ért hozzá? Vagy hogyan gondolta, hogy minden részterületet külön vizsgál?
Jó alibi arra, hogy a fejlesztést leépítse, ill. megszüntesse.
Meg kérdés most hova tartoztok? Önkormányzat vagy állam?
Az segítségemmel nem sokra mentén, max. tiltakozni tudsz.
Hű, most nagyon mérges lettem! Megint a gyereken spórolunk!!
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
A Kognitív Profil Teszt a képességek, részképességek felmérésére szolgál. Azt vizsgálja, hogy mik a gyerek erősségei illetve gyengeségei.
A teszt eredményeinek ismeretében készülhetnek a fejlesztési/foglalkozási tervek.
Többször elvégeztetve esetleg vizsgálható az önmagához mért fejlődés.
De ez igazából nem tanácsos, és nem biztos, hogy valós eredményt ad.
Tehát: ellenőrzésre, mérésre nem használható.
Dóri
A teszt eredményeinek ismeretében készülhetnek a fejlesztési/foglalkozási tervek.
Többször elvégeztetve esetleg vizsgálható az önmagához mért fejlődés.
De ez igazából nem tanácsos, és nem biztos, hogy valós eredményt ad.
Tehát: ellenőrzésre, mérésre nem használható.
Dóri
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Kedves Gabi!
Nem rossz szándék vezeti az Izgató nénit. Sokat harcol a feletteseivel ÉRTÜNK. Szeretné számokkal bizonyítani az igazát, a munkánk szükségességét az óraszámokat megtartani és bármi eredményt felmutatni.
Ha esetleg választanánk néhány területet (emlékezet, számolási rutin, figyelem, ) találhatunk-e , javasolnátok-e erre vonatkozó vizsgálati anyagot?
1-2 osztályosoknak a DIFER?
Felsősöknél ha nem ront a jegyén? Már az is nagy munka.
KÖSZÖNÖM A HOZZÁSZÓLÁSOKAT!
Nem rossz szándék vezeti az Izgató nénit. Sokat harcol a feletteseivel ÉRTÜNK. Szeretné számokkal bizonyítani az igazát, a munkánk szükségességét az óraszámokat megtartani és bármi eredményt felmutatni.
Ha esetleg választanánk néhány területet (emlékezet, számolási rutin, figyelem, ) találhatunk-e , javasolnátok-e erre vonatkozó vizsgálati anyagot?
1-2 osztályosoknak a DIFER?
Felsősöknél ha nem ront a jegyén? Már az is nagy munka.
KÖSZÖNÖM A HOZZÁSZÓLÁSOKAT!
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Sziasztok, következő ügyben kérném segítségeteket
Fiam 9 éves, okos és jó képességű kisfiú, aki kislétszámú osztályba jár, 6 évesen készült felmérés alapján részképességzavarok merültek fel nála, a beszédészlelés és verbális területen,volt , ahol 4 éves szinten teljesített, az analitikus képessége viszont 9-12 éves szintnek felelt meg. Helyesírása elég jó,szépen ír,nem ír csúnyán,csak a szóközöket nem hagyja elég tágasra, kicsit lassan, hibásan olvas, de alapvetően pontosan dolgozik.
Túl pontosan . Az írásképe az elmúlt időszakban látványosan romlott, matematikából a feladatokat szépen megoldja, átlátja, de a megoldási vázlata szinte olvashatatlan.És emiatt szerintem ő is belezavarodik, ezért is vannak hibái.
Összesűríti az írást, szinte minden kockába írni kell valamit, emiatt követhetetlen, amit ír.
Mivel úgy indultunk, hogy részképesség zavaros a gyerek, ehhez képest szépen vette az akadályokat, ezt a változást most nem tudom mire vélni, mit lehetne kezdeni vele?
Köszönöm a segítséget
Fiam 9 éves, okos és jó képességű kisfiú, aki kislétszámú osztályba jár, 6 évesen készült felmérés alapján részképességzavarok merültek fel nála, a beszédészlelés és verbális területen,volt , ahol 4 éves szinten teljesített, az analitikus képessége viszont 9-12 éves szintnek felelt meg. Helyesírása elég jó,szépen ír,nem ír csúnyán,csak a szóközöket nem hagyja elég tágasra, kicsit lassan, hibásan olvas, de alapvetően pontosan dolgozik.
Túl pontosan . Az írásképe az elmúlt időszakban látványosan romlott, matematikából a feladatokat szépen megoldja, átlátja, de a megoldási vázlata szinte olvashatatlan.És emiatt szerintem ő is belezavarodik, ezért is vannak hibái.
Összesűríti az írást, szinte minden kockába írni kell valamit, emiatt követhetetlen, amit ír.
Mivel úgy indultunk, hogy részképesség zavaros a gyerek, ehhez képest szépen vette az akadályokat, ezt a változást most nem tudom mire vélni, mit lehetne kezdeni vele?
Köszönöm a segítséget
Re: Segítséget, tanácsot szeretnék kérni...
Látatlanban nem lehet okosakat mondani és segíteni.
Grafológus, pszichológus, nevelési stb. Ahol látják és megvizsgálják.
Feltünt a beszámolódban, hogy esetleg kényszeres?
Endi
Grafológus, pszichológus, nevelési stb. Ahol látják és megvizsgálják.
Feltünt a beszámolódban, hogy esetleg kényszeres?
Endi