fejlesztőpedagógus képzése és kompetenciái

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
Avatar
bbhk

fejlesztőpedagógus képzése és kompetenciái

Hozzászólás Szerző: bbhk »

Kedves gyógypedagógusok és fejlesztőpedagógusok!
Orosztanárból átképzett némettanár vagyok, de így sem nagyon tudok munkát találni. Nemrég érdekelni kezdett a fejlesztőpedagógia, részben, mert ez egy egyre szélesebb réteget érintő terület, részben, meg azért, mert új utakat keresek az idegennyelv tanításban. Lényeg, hogy szeretnék találni, egy olyan szakképzést, ami jogosultságot ad a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek fejlesztésére. Én azt hittem, hogy a fejlesztőpedagógus kompetenciája ez, de látom, hogy nagy itt a sokszínűség, és nehéz eligazodni benne. A fejlesztőpedagógus - a felvi.hu által megadott képzések leírása szerint - csak BTMN-es tanulókkal foglalkozhat, SNI-sekkel nem. Ehhez képest itt a honlapon azt találtam, hogy létezik SNI a) és b), és, hogy az utóbbiak fejlesztésével fejlesztőpedagógus is megbízható. Kérdésem tehát, hogy pl. az ELTE vagy a Debreceni Egyetem fejlesztőpedagógus képzése tényleg nem ad jogosultságot az SNI b) kategóriába tartozó tanulók fejlesztésére, vagy csak az oldal szerkesztői nem tudnak róla hogy létezik egy ilyen alkategória? Én organikusan egészséges, tanulási nehézségekkel küzdő, általános- és középiskolás gyerekekkel szeretnék foglalkozni, azokkal, akiknek dyslexiás, dysgraphiás problémáik miatt nehézséget okoz az idegennyelv tanulása, de talán a megfelelő módszerekkel segíteni lehetne rajtuk.
Avatar
antschika

Re: fejlesztőpedagógus képzése és kompetenciái

Hozzászólás Szerző: antschika »

Kedves bbhk!

Az a képzés, amelyet te olvastál a felvi.hu-n óvodapedagógus, tanító ill. tanár végzettségre épülő, újabb diplomát adó képzés, fejlesztő-differenciáló szakpedagógus diplomát ad. Ezzel a végzettséggel kizárólag BTMN tanulókat láthatsz el. SNI tanulókat csak gyógypedagógus végzettségű szakember fejleszthet.