megkülönböztetett oktatási program

Látogatóink kérdéseinek létrehozott fórum.
kiscsibe
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.03.06. 11:40

megkülönböztetett oktatási program

Hozzászólás Szerző: kiscsibe » 2015.03.06. 11:54

Jó napot kívánok!
SNI-s gyermekem - dys: írás, olvasás, matek, szövegértés problémák - részére az integráló iskola azt javasolta, hogy keressünk "megkülönböztetett avagy csökkentett oktatási programot biztosító oktatási intézményt. Javaslatát azzal indokolta, hogy az alacsonyabb elvárásokat jobban tudná teljesíteni, több sikere lenen, lelkileg nem viselné meg a rossz teljesítmény. (annak ellenére, hogy fel van mentve az osztályzás alól)
Gondolom, hogy a Szakértői kijelölése alapján van erre lehetőségünk, de a kérdésem az lenne, hogy van-e egyáltalán lehetőség erre, vagy ez csak az értelmileg akadályozottak részére lehetséges?
Egyáltalán, hogyan is találok ilyen iskolát; mi a pontos megnevezése egy ilyen iskolának?
Köszönöm szépen a segítséget! Üdvözlettel

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: megkülönböztetett oktatási program

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2015.03.07. 14:21

Kedves Anyuka!
Ha az iskola alapító okiratában szerepel, hogy foglalkoznak ill. befogadják az SNI-s gyerekeket, akkor kutya kötelessége ellátni, számára minden jogot biztosítani. A Rehabilitációs Bizottság melyik iskolát jelölte ki a gyerek számára? Benn van a szakértői véleményben. Ha benn van akkor az iskola nem küldheti sehová. Annyi a kolléga dolga, hogy szóban felelteti írás helyett, - kevesebbet kérdez - ha fel valamiből fel van mentve, az órán benn ül, figyel, de nem kap osztályzatot.
Úgy, hogy nem kell iskolát keresni, itt kell a jogokat érvényesíteni! Az un. csökkentett tananyagú iskola az enyhe értelmi sérülteknek van. Na ott lenne igazán lelki beteg.
Ha további kérdése van, kérem írjon üzenetet, szkájpon fel tudjuk venni a kapcsolatot.

Megjegyzés: A héten ez a harmadik eset, hogy ugyanezzel a problémával találkozom. Mintha kopírozva lenne. Jó lenne , ha valaki az igazgatókat és a kollégákat már gatyába rázná - nem mindenkit - mert ezért szidják a pedagógusoskat, és joggal, mert ilyen esetek vannak!

Sajnálom a szülőket, de főleg a gyerekeket, mert fiatalon vannak tönkretéve mások ostobasága miatt!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

kiscsibe
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.03.06. 11:40

Re: megkülönböztetett oktatási program

Hozzászólás Szerző: kiscsibe » 2015.03.10. 11:43

Kedves Hogabi!

Nagyon szépen köszönöm a választ!

Az iskola alapító okiratában szerepel az SNI-s gyerekek ellátása, a Szakértői bizottság ki is jelölte az iskolát. A Bizottság előírása szerint látják el fejlesztésekkel, illetve biztosítják a könnyítéseket.

csaképp úgy gondolták, hogy a gyereknek motiválóbb lenne egy alacsonyabb tudás, készség és IQ szintű közösség, amiben sikeresebben tudna érvényesülni.
Ezzel szülőként nem értek egyet. Az én gyerekemnek más a személyisége.

Lenne még egy kérdésem, amennyiben tudna információt adni: a gyermek számára könnyítéseket írhat elő a Bizottság. Van-e valami protokoll,metodika hogy bizonyos problémák esetén mik lehetnek a könnyítések, eszközök; amiből a Bizottság kiválasztja a megfelelőt, vagy amiből az Iskola is tud választani. Van-e esetleg lista, eszközválaszték, "étlap"? Szívesen tanulmányoznám, hogy milyen lehetőségek vannak.

Segítségét előre is köszönöm! Tisztelettel!

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: megkülönböztetett oktatási program

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2015.03.11. 08:29

A szakértő véleményen rajta van, hogy milyen intelligencia övezetbe tartozik a gyermek. Ha az átlagba, akkor nem nincsen értelme, egy szinttel lejjebb tenni. (visszafelé megyünk?)
A könnyítések is a szakrétői papíron vannak. pl. ha a helyesírást nem értékelik, akkor a tanuló ír, de nem osztályozzák a helyesírást, ha matekból eszközök használatát javasolják, akkor a tanuló azzal számol amivel neki könnyebb. ( keze, zsebszámoló, korong ... bármi) Szövegértési problémánál a tanárnak segíteni kell megmagyarázni azt a szót vagy mondat összefüggést amit a tanuló nem ért. Diszkalkuliás gyereknél nem szoktak évszámokat kérni, mert nem tudja megjegyezni. Legalábbis nem mindent. Több időt kll hagyni a dolgozatoknál, vagy pl. 8 feladatból csak 5-6-ot végez el, melyet a tanár megjelöl.
Ezekre nincsen írott szabály, törvény. A szakértői vélemény az útmutató a tanároknak, azt be kell tartaniuk. (sokszor nem értem, ezt miért olyan nehéz megvalósítani, még ha a létszám magas is)
A következőt javaslom: Írjon egy kérvényt az igazgatónak, hogy a szakvélemény alapján milyen könnyítéseket, felmentéseket írtak elő. Hivatkozni kell a szakszértői iktatószámára, a vizsga keltére és arra ki adta ki (melyik szakértői)
Kérni kell az igazgatót ebben, hogy a gyermek részére biztosítsa az előírtakat és határozatot kell erről kérni.
Ezeket már csak be kell tartani!
Az nem megoldás, hogy egy diszes gyereket berakunk egy spec. iskolába!
Ha még kérédse szivesen válaszolok!
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

kiscsibe
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2015.03.06. 11:40

Re: megkülönböztetett oktatási program

Hozzászólás Szerző: kiscsibe » 2015.03.18. 13:42

Kedves Hogabi !

Elnézést kérek, amiért csak most köszönöm meg a segítségét, de szerettem volna egyúttal beszámolni a Szakértőinél tett látogatásomról.
Nem szeretném a Fórumot terhelni az ügyemmel, meglehet, ez már nem annyira közérdekű, de szeretném a véleményét és a segítségét kérni, ezért megkeresem Önt privát üzenetben.

Köszönöm szépen! Tisztelettel!

Válasz küldése