Üdvözletem mindenkinek!
Elöljáróban annyit, hogy én csak egy egyszerű matektanár vagyok, és most olyan feladat elé állítottak, amiben számomra már az elindulás is nagyon nehéz. Nálunk a gyógypedagógus az SNI-A ill. SNI-B gyerekekkel foglalkozik. A gyerekek nagy létszáma miatt ő már így is heti 30 órában dolgozik. A BTMN-es diákokkal pedig a szaktanároknak kell foglalkozniuk az egyéni foglalkozás időkeretét felhasználva. (Ezeknek a diákoknak a BTMN-es voltát a Szakértői Bizottság állapította meg, Nevelési Tanácsadós papírjaik még nincsenek.) Mivel a szakértői határozatokon nem szerepel az, hogy ezen tanukókkal fejlesztőpedagógus foglalkozzék, így matekból (a NAT-ot, a helyi tantervet és a szakértői véleményen szereplő matematikából előírtakat összevetve) én korrepetálom őket. A korrepetálás szót szándékosan használom, mert szerintem az egyéni fejlesztést (benne az általános képességfejlesztéssel) csak képzett fejlesztőpedagógus tudja végezni. Szerintetek ez így törvényileg rendben van, vagy mindenképpen kellene egy fejlesztőpedagógust is alkalmaznunk? És ha igen, akkor mire hivatkozhatnánk a fenntartónál, akinek ezt a plusz feladatot finanszíroznia kell?
Másik kérdésem is lenne: az alsós gyerekeknek nagyon sokféle fejlesztő, segítő kiadvány létezik, de mi van az 5-8. évfolyamon tanulókkal? Tudtok valamit ajánlani, amit használhatnék a matek korrepetálásokon?
Előre is köszönöm: Kalmár Edit
BTMN-es felsős diákok
Felsős diákok
Kedves kollégák!
Tanítói és fejlesztő pedagógusi végzettséggel dolgozok fejlesztő pedagógusként. Ettől a tanévtől kezdve 5. és 6. osztályban is kell fejlesztő foglalkozást tartanom. Két kérdésem lenne:
1. Hanyadik évfolyamig tarthatok én fejlesztő foglalkozást?
2. Diszlexiás 5.-essel történelmet, természetismeretet is tanulunk. Nagy segítség ez neki. A naplóba beírhatom-e ezt, vagy kizárólag csak olvasás, írás fejlesztése történhet a foglalkozáson?
Köszönöm mielőbbi válaszotokat, ami már eddig is többször segített.
Ildikó
Tanítói és fejlesztő pedagógusi végzettséggel dolgozok fejlesztő pedagógusként. Ettől a tanévtől kezdve 5. és 6. osztályban is kell fejlesztő foglalkozást tartanom. Két kérdésem lenne:
1. Hanyadik évfolyamig tarthatok én fejlesztő foglalkozást?
2. Diszlexiás 5.-essel történelmet, természetismeretet is tanulunk. Nagy segítség ez neki. A naplóba beírhatom-e ezt, vagy kizárólag csak olvasás, írás fejlesztése történhet a foglalkozáson?
Köszönöm mielőbbi válaszotokat, ami már eddig is többször segített.
Ildikó
Re: BTMN-es felsős diákok
Van egy pár jó kis matek fejlesztő füzetem felsősöknek, sni-knek.
Használhatóak, megrendelhetőek. Mivel van rá igény, összeállítottam egy listát, mindjárt fel is teszem.
Segédletek-Ped.Seg. (bocsi)- Tankönyvajánlás 2.
Ildi!
A fejlesztésnek nincs felső határa.
Hogy mit írsz be a naplóba, az mindegy, hiszen a tantárgyi anyag eszköze a fejlesztésnek. Így egy kicsit körülményes, hogy pl. Olv.-szövegértés fejlesztése a Természetism. tantárgy, Házaiállatok c. témakör felhasználásával.
Használhatóak, megrendelhetőek. Mivel van rá igény, összeállítottam egy listát, mindjárt fel is teszem.
Segédletek-Ped.Seg. (bocsi)- Tankönyvajánlás 2.
Ildi!
A fejlesztésnek nincs felső határa.
Hogy mit írsz be a naplóba, az mindegy, hiszen a tantárgyi anyag eszköze a fejlesztésnek. Így egy kicsit körülményes, hogy pl. Olv.-szövegértés fejlesztése a Természetism. tantárgy, Házaiállatok c. témakör felhasználásával.
- hogabi
- Moderátor
- Hozzászólások: 1241
- Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
- Tartózkodási hely: Vöröstó
- Kapcsolat:
Re: BTMN-es felsős diákok
Ildi nyugodtam írd be, mit foglalkozol a gyerekekkel. Hiszen szövegértés, lényegkiemelés, szómagyarázat stb. lehet tantárgyon belül is. Én is ezt teszem.
Gabi
Gabi
Gabi
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"
Re: BTMN-es felsős diákok
Ildi!
Csak megerősíteni tudom Dórit: "A fejlesztésnek nincs határa!" A diplomádba sincs beírva, hogy alsós vagy felsős, gyerek vagy felnőtt, vagy...fejlesztésére adták volna. Nálunk is elsőstől a nyolcadikosig fejleszt a kollegina! Szerintem nagyon jól csinálod, hogy az olvasás és szövegértés fejlesztését úgymond "tantárgyiasítod"!! Így - ahogy TE is írod - segítesz a gyereknek - és ez a lényeg!! A naplóba írd ahogy Dóri ajánlotta, szerintem úgy tökéletes! További jó munkát!
Csak megerősíteni tudom Dórit: "A fejlesztésnek nincs határa!" A diplomádba sincs beírva, hogy alsós vagy felsős, gyerek vagy felnőtt, vagy...fejlesztésére adták volna. Nálunk is elsőstől a nyolcadikosig fejleszt a kollegina! Szerintem nagyon jól csinálod, hogy az olvasás és szövegértés fejlesztését úgymond "tantárgyiasítod"!! Így - ahogy TE is írod - segítesz a gyereknek - és ez a lényeg!! A naplóba írd ahogy Dóri ajánlotta, szerintem úgy tökéletes! További jó munkát!
Re: BTMN-es felsős diákok
Kedves Kollégák!
Felső tagozatosok fejlesztéséhez ajánlom figyelmetekbe a NILD tanulási terápiát.
Üdv: Erika
Felső tagozatosok fejlesztéséhez ajánlom figyelmetekbe a NILD tanulási terápiát.
Üdv: Erika
- Fodor Zoltán
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 296
- Csatlakozott: 2008.02.26. 18:44
- Kapcsolat:
Re: BTMN-es felsős diákok
Én, mint nem sokat hozzáértő, utána néztem ennek a terápiának.
Utolsó terápia 2007-ben volt, amelyről olvastam a szórólapot. Utána, legalább is én, kicsit nehezen, de megtaláltam a NILD-ről szóló információt.
A google kereső sok mindent nem nagyon akart elárulni erről a terápiáról, de végül sikerült szóra bírnom.
Gondolom, ti többet tudtok erről, mint én.
Utolsó terápia 2007-ben volt, amelyről olvastam a szórólapot. Utána, legalább is én, kicsit nehezen, de megtaláltam a NILD-ről szóló információt.
A google kereső sok mindent nem nagyon akart elárulni erről a terápiáról, de végül sikerült szóra bírnom.
Gondolom, ti többet tudtok erről, mint én.