Oldal: 2 / 5

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.14. 17:19
Szerző: becky
Sziasztok!

Még csak szeptember óta dolgozom gyógypedagógusként felsős SNI- s és tanulási nehézséges gyerekekkel. Nekem év elején azzal indítottak, hogy a fejlesztő órákat délelőtt kell megoldanom, mert sok a bejárós gyerek, akik az iskolabusszal mennek haza fél 2-kor. Emellett egységesen minden SNI-s heti 3 óra fejlesztést kap.
Elég nehezen, de sikerült összehoznom a dolgot, meg kellett küzdenem néhány kollégámmal, hogy a gyerkőc eljöhessen óráról. De így is sok óra elmarad, ha a gyerekek dolgozatot írnak. Ha nehezebb anyagot vesznek, akkor pedig én megyek be órára, segíteni azoknak akiknek nehézségei vannak. Tudom, hogy a törvény szerint ezt így nem lehetne, de mi így tudjuk megoldani.

Egyébként ma érkeztek hozzánk az új tankerületből ellenőrzésre. Az SNI-s naplókat is elkérték, majd talán holnap kiderül, hogy mit szólnak ahhoz, ahogy mi látjuk el a gyerekeket. :)

Becky

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.19. 16:59
Szerző: erláj
Amikor 2003-ban végeztem Debrecenben a fejlesztő-differenciáló szakon, még úgy tanultam, hogy ki lehet hozni az óráról a tanulót. Ezt a pszichológus, a gyógypedagógus és a fejl.ped. megteheti. Ehhez képest ez órán kívüli foglalkozás lett. Még alsóban délután ott van a gyermek, megoldható. De felsőben? Vissza sem fog jönni. Nem kötelező, osztályozás sincs stb. Nem tudom, hogy így mitévő legyek. Ha a szülő nem áll mellettem, márpedig a gyerekek ezen része HH vagy HHH caládból jön, akkor győzködhetek, hazamegy suli után és nem hozzám. Erika

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.19. 17:02
Szerző: erláj
Szia, Beky! Érdekelne, mit szóltak az ellenőrzéskor. Erika

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.20. 18:32
Szerző: becky
Kedves Erika!

Az ellenőrzéskor arra nem mondtak semmit, hogy a gyerekek óráról jönnek ki! A dokumentációt is rendben találták. Szerintem még csak ők is most ismerkednek a dolgokkal.
Nekem a bejárósok miatt nem engedik a délutáni fejlesztést, de ha így lenne szerintem a többség vissza sem jönne, 7- 8. órára! :(

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.21. 12:51
Szerző: Hamilton1
A tanulót ki lehet hozni óráról, amennyiben az intézményben részleges az integráció. Részleges integrációnál ugyanis a készségtárgyak óráin vannak közösen a többiekkel. A teljes integrációt vállaló iskolákban azonban nem szabad óráról kihozni semmilyen sni tanulót, a fejlesztést délután kell kapnia, az értékelésnél pedig figyelembe kell venni a szaktanároknak a fogyatékos tanulókra vonatkozó irányelveket.

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.21. 14:49
Szerző: erláj
Kedves Beky!
Köszi a gyors választ! Majd meglátom, hogy jövő tanévben mi lesz a gyakorlat. Most óráról hozom ki a gyerekeket.
Kedves Hamilton!
Nincs nálunk részleges integráció.A Szakértői Bizottságot hívtuk fel ez ügyben, és ők javasolták a nagyobb óraszámú tantárgyakról való kihozatalt. Üdv. Erika

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.21. 18:07
Szerző: Hamilton1
Annyira imádnivaló a törvénykezés, hogy ahány megye, annyi különböző hozzáállás. Nálunk J-N-Szolnok megyében a szakértői bizottság majdnem leharapta a fejünket, amikor még mi is kihoztuk óráról a gyerkőcöket. S azóta következetesen kihangsúlyozzák a vizsgálati jegyzőkönyvekben is, hogy csakis délután lehet fejleszteni. Pedig, ha részlegesben lennénk, semmi közük sem lenne hozzá. A törvény egyébként azt mondja, hogy tanítási időn túl szervezhető a fejlesztés, a részleges integrációnál lehet kihozni őket.
Kaotikus az egész rendszer, s az új törvény sem fogalmaz meggyőzően. Mintha nem mernék magasabb szinten sem egyértelműsíteni a dolgokat, ezáltal kiskapukat hagyva, hogy aztán az iskolák oldják meg, majd ellenőrzéskor előálljon a "ha van rajta sapka, ha nincs rajta sapka" effektus.

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.21. 18:48
Szerző: andromeda
Ez mind nagyon hasznos amit leírtatok.De mi a helyzet ott,ahol iskolaotthon van 1től 4 évfolyamig??ott folyamatosan megy a tanítás....

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.22. 09:03
Szerző: Hamilton1
Androméda! Ez nagyon-nagyon jó kérdés, nagyon várom, hogy válaszoljon valaki, aki ezzel kapcsolatban döntéshelyzetben van, mondjuk szakértői bizottságban dolgozik.
Az a benyomásom, hogy csak azért nehezítik meg e gyógypedagógusk dolgát, hogy az iskolákat abba a helyzetbe sodorják, hogy egyre kevesebb gyereket terjesszenek fel. Így aztán előbb-utóbb statisztikailag nagyszerű eredmények lesznek, alig lesz majd fejlesztendő gyerek. És akkor majd ostorozzák a szaktanárokat, hogy miért is romlik az oktatás színvonala. Ó, milyen messzire is vezet ez... Pedig egyszerű a dolog. A szegregált oktatásban a fogyatékos gyerek is a képességeinek megfelelő oktatást kaphatná, és sikerélménnyel végezné az iskolát, az ép tanulókra pedig hasznosan több energia maradna a szaktanárok részéről. Az integráció erőltetése eszetlen módon és mértékben, véleményem szerint káros és eredménytelen.
Bocsánat mindenkitől, hogy kissé eltértem a fő témától, de a kép összefüggéseiben válik teljessé.

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Elküldve: 2013.02.22. 18:14
Szerző: henciduda
Szívemből szóltál, Hamilton! Én, mint "vén motoros" mondom ezt!