Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Rendben, válaszoltam, ott nézd meg.
Avatar
peva

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: peva »

Szia Judy, köszi a segítséget. Igen, megnéztem, nem kell szövegesen értékelni sem őket (SNI, BTMN is van matek ill. idegen nyelv ért. min alóli). Nem minden érintett óráról hozná ki a fejlesztő, pl. a heti 4 matekból max 2-ről. Más óráról nem. Ja, és középiskolásokról van szó. Néhányuk szakértői véleményét én írtam. Az iskolákra vonatkozó állandó jogszabályváltozás miatt vagyok csak bizonytalan szakszolgálatis kollégaként, de az iskolaigazgatók sincsenek mindennel képben, érthető módon.
Judy65
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2014.08.10. 01:19

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: Judy65 »

Heló, Peva!
Heuréka!... eszembe jutott valami, és megtaláltam hozzá a §-t!!! - hátha tudod hasznosítani.
Írtad, hogy heti 2x matekról, középsuliban!
... szóval van egy ilyen jogszabály: hogy a rehab-os órák max. 75 %-a (középisk-ban!)felhasználható a "SNI tanulók tehetséggondozására, a tantárgyi követelmények eredményes teljesítését szolgáló felzárkóztatására is"! (ált. isk. felső tagozatán is, de ott max. az órák 50 %-a) - a nevelőtestület döntése alapján! (gondolom, nevelőtestületi határozat, v. ilyesmi kell róla, amit aztán a nev.test. "félévenként köteles felülvizsgálni, és a tanuló fejlődésének ismeretében megerősíteni, vagy módosítani".
Fentit a 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet XII.fejezet 138.§ (6) bek.-e tartalmazza.
... szóval, gondold át.
Értékelés alóli mentesítésről mégegyszer :roll:
... mindenképpen kell szövegesen értékelni a SNI (v.BTMN-es) tanulót érték. alóli mentesség esetén, akkor is ha nem csak részlegesen van mentesítve,...
A Nkt tartalmazza, ami - tudod ! - 2013. szept.1-gyel lépett hatályba. Szóval a szakértői vél. lehet hogy régebbi, és ezért nem tartalmazza, hogy.... helyett szöveges értékelést kell alkalmazni!.... vagy egyszerűen csak kifelejtették!
...a megyei szakértői biz.-unk volt vezetőjét hívtam fel ez ügyben tavaly (aki azóta egy másik tanker. ig.-ja lett...(nagy koponya!)... régen is nagyon sokat segített nekem, amikor tizen-éve elkezdtem a fejlesztést (szó szerint a nyakára jártam!, és most is fordulhatok hozzá, ha kell).
... és ne olyan hosszú! szöveges értékelésre gondolj, mint egy ált.isk.-i szöv.ért., hanem csak 1-2 szavasra. ...de fontos, hogy pozitív tartalmú legyen (pl: Fejlődött, Önmagához képest fejlődött, Sokat fejlődött, ... de lehet a szokványos is: Megfelelt, Jól megfelelt,.....
Nálunk hivatkozunk az OM ill. EMMI rend-re is (irányelvek) a bizonyítványban, naplóban, törzslapon - minden SNI tanuló esetében. Így jobban elfogadják a kollégák ezen tanulók "jobb" értékelését! ... és nem sérti a személyiségi jogokat! . a volt szaktanácsadónkkal dolgoztuk ki közösen. Ha érdekel, leírom a pontos szöveget.
Avatar
peva

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: peva »

Köszönöm Judy a segítséged. A 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet XII.fejezet 138.§ (6) bek.-t én is megtaláltam. Hasonlót gondoltam ki a fejlesztésre és az értékelésre is, a lényeg, hogy az igazgató szerint nem kell osztályozó vizsgát tennie akkor sem, ha sokat hiányzik, de igazoltan.
Minden jót: Éva
Avatar
akirE

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: akirE »

Kedves Mindenki!
Van köztetek olyan fejlesztő pedagógus, aki teljes munkaidőben fejleszt? Ha igen, tanácsot szeretnék kérni, hogyan lehet a 24 órát törvényesen megszervezni, ha a tanulót nem lehet semmilyen óráról kihozni? Legtöbb esetben a gyerekek, még az elsősök is 13 óráig, 14 óráig tanulnak. Tehát 5x3 óra a maximum ami legális lehet. Márpedig kb. 70 tanulóm van elsőstől nyolcadikosig, nekik kevés ez a 15 óra, s nincs lehetőségem betanításra sem, mert a kollégáknak is kell az óraszám.
Nagyon várom a válaszaitokat!
Avatar
Shine

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: Shine »

Sziasztok! Én is ezzel a problémával küzdők, nekem azt mondták h. olyan létezik h bemegy a fejlesztő pedagógus tanítási órára és leül a BTM-es gyermekhez ezzel segíti az adott órán történő anyag feldolgozását és így hatékonyabb is. Tehát én is ugyan ilyen helyzetben vagyok 6. órától tudom kihozni a gyerekeket.
A másik lehetőség hogy nem délután 16.00-kor fejezed be a fejlesztést hanem 16.20 perckor vagy amikor Neked kijön az 5. órád az napra de ehhez igazgatói hozzájárulás kell ill. a szülőtől egy beleegyezés h. addig fejleszted a gyermeket, így az iskola és Te is sztem le vagy védve ha az igazgató engedi. Mivel a törvény kimondja, hogy reggel 8.00.-16.00.-ig kell a tanítási és egyéb foglalkozásokat megtartani. Mivel bejött a mindennapos testnevelés ezért az osztályoknak a tanórái megnőttek tehát mindenkinek 5 órája van mindennap.
A harmadik megoldás hogy még van egy két osztály akinek egy héten kétszer van 4 órája és tudod vinni a gyereket fejlesztésre, de így akkor mindennap lesz olyan órád amit felezel magyarán egyik nap tartasz 25 percet másik nap 20 tehát csak ezt meg sajnos nem igazán tudod dokumentálni.. Ugyan ebben a helyzetben vagyok én is várom az infókat h ki mit tud erre mondani de sztem a legnormálisabb felállás az az első kettő. Ha törvénybe nem ütközik, bár erről semmiféle törvény nem rendelkezik h a gyereket tanítási órán fejleszted, vagy épp áthaladod a 16.00-át. Szerintem ezzel a problémával nagyon sokan vagyunk! Kérnék erre én is segítséget köszönöm előre én is a válaszokat s kellemes hétvégét kívánok!
Avatar
Shine

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: Shine »

Most olvasom hogy 5X3 óra? Egy óra mindenkinél 45 perc tehát napi szinten négy órát 5 perces szünettel be tudsz rakni 5X4 az 20 tehát az a másik 4 órának a megoldásán kell gondolkodni...
Avatar
szerdy

Re: Óráról kihozni a tanulót fejlesztésre

Hozzászólás Szerző: szerdy »

Sziasztok! Én azt szeretném megkérdezni, hogy törvényes-e az, hogy egy integráltan oktatott sni-s gyereknek heti 35 tanórája van és ezen felül kell kapnia még a fejlesztőórákat? Ami azt jelenti, hogy heti 37 órája lesz a legoptimálisabb számítás szerint is. Ez így szabályos? Mert hogy a gyerek kipurcan ennyi órától az tuti!
Válasz küldése