Sziasztok!
Tanítóként végeztem el Debrecenben a Differenciáló,fejlesztő szakot. Ez volt az ilyen jellegű képzések között az első. Nem panaszképp,de az itt tanító tanároknak nem sok fogalmuk volt erről, ttp-t adtak helyette. Azóta saját tapasztalat és mások segítsége által végeztem alsóban a fejlesztést. Most az lenne a feladatom,hogy felsősöket fejlesszek úgy, hogy közben azt az anyagot is átvegyem,amit az adott órán vettek,amelyről kihozom a gyerekeket+ fejlesztés. Hogy csináljam? Van papírjuk, azon fejlesztési terület. Mégis? Hogyan fogjak hozzá? Bizonytalan vagyok, nem tanítottam még felsősöket.
Ha valaki tudna bármilyen segítséget adni, azt nagyon megköszönném. Üdv. Erika
Segítségkérés
Re: Segítségkérés
A vizsgálati lapon szereplő területeket kell fejlesztened,tanórákon kívül - utána.Ha mégis tananyagot is "kell", akkor nézd meg előre,tervezd meg a tanítást, gyárts segédleteket,stb.A gyógypedagógusi diploma jogosítana fel felsős 5.6. o.-s. tananyagra SNI-s ből 8-ig is , de így nem is bízhatnák rád, ha nem tanulásban akadályozott a tanuló. Ha igen, akkor gyógypedagógusnak kell tanítania-legalább részben-, koordinálva a tanítását a kollégákkal együttműködve. Amit te végeztél szakot, az aktuális rendelkezések szerint mire jogosít - utána kellene nézned.Persze van "valóság", kényszerhelyzet,ez embernek azt kell végeznie, amit rábíznak, az állását is meg akarja tartani, ezért írtam fent,hogy mik a lehetőségek. Fel a fejjel, meg tudod csinálni! Jó munkát!
Re: Segítségkérés
Szia, Erika!
Ezt úgy tudod megoldani, hogy a tananyagot eszközként használod a fejlesztéshez (figyelem, emlékezet, gondolkodás stb.). Ehhez természetesen alaposan fel kell készülnöd: a lényegre koncentrálj, mert a tankönyvekben olyan körülményesen írják le a tananyagot, hogy ember legyen a talpán, aki megérti.
Meg kell tanítani tanulni is őket, mert a felsős kollégák nagy része elvárja, hogy a fergetes magyarázatuk után a tankönyvvel magára hagyott gyerek boldoguljon. Nem tudják kiemelni a lényeget sem, és kérdéseket sem tudnak megfogalmazni az anyaggal kapcsolatban, pedig a problémamegoldó gondolkodás alapja ez. Gyakorlásra is felhasználhatod az időt, mert órán erre sem nagyon jut keret - mindenki mindent meg akar tanítani, ami a könyvben van, mert a központi tanmenet így írja elő, ahhoz meg lusták, hogy sajátot írjanak Az már senkit nem érdekel, hogy a tantervben mi van
Emellett jut időd játékos képességfejlesztő feladatokra és kötetlen beszélgetésre is, sokszor erre nagyobb szükségük van, mint arra a piszok nagy tudásra, amit elvárunk tőlük. És bármilyen hihetetlen, a felsős gyerek is kisgyerek, még a 8.-os is, csak nagynak akar látszani, és ezért tűnik sokszor idétlennek vagy pimasznak - pedig nem az...
Ha konkrét ötleteket kérsz, akkor konkrét tantárgyat kérek
Ezt úgy tudod megoldani, hogy a tananyagot eszközként használod a fejlesztéshez (figyelem, emlékezet, gondolkodás stb.). Ehhez természetesen alaposan fel kell készülnöd: a lényegre koncentrálj, mert a tankönyvekben olyan körülményesen írják le a tananyagot, hogy ember legyen a talpán, aki megérti.
Meg kell tanítani tanulni is őket, mert a felsős kollégák nagy része elvárja, hogy a fergetes magyarázatuk után a tankönyvvel magára hagyott gyerek boldoguljon. Nem tudják kiemelni a lényeget sem, és kérdéseket sem tudnak megfogalmazni az anyaggal kapcsolatban, pedig a problémamegoldó gondolkodás alapja ez. Gyakorlásra is felhasználhatod az időt, mert órán erre sem nagyon jut keret - mindenki mindent meg akar tanítani, ami a könyvben van, mert a központi tanmenet így írja elő, ahhoz meg lusták, hogy sajátot írjanak Az már senkit nem érdekel, hogy a tantervben mi van
Emellett jut időd játékos képességfejlesztő feladatokra és kötetlen beszélgetésre is, sokszor erre nagyobb szükségük van, mint arra a piszok nagy tudásra, amit elvárunk tőlük. És bármilyen hihetetlen, a felsős gyerek is kisgyerek, még a 8.-os is, csak nagynak akar látszani, és ezért tűnik sokszor idétlennek vagy pimasznak - pedig nem az...
Ha konkrét ötleteket kérsz, akkor konkrét tantárgyat kérek
Re: Segítségkérés
Kedves Zsuzsi!
A számítógéppel mindig gondjaim vannak. Most is megtréfált. Írtam privát üzenetet, de nem kaphattad meg ezek szerint, pedig jól jönne a segítség. Kihozhatom a gyerekeket matek és magyar órákról és a tesiről,mivel ezek a legnagyobb számúak. Üdv.: Erika
A számítógéppel mindig gondjaim vannak. Most is megtréfált. Írtam privát üzenetet, de nem kaphattad meg ezek szerint, pedig jól jönne a segítség. Kihozhatom a gyerekeket matek és magyar órákról és a tesiről,mivel ezek a legnagyobb számúak. Üdv.: Erika
Re: Segítségkérés
Kedves Zsuzsi!
Engem is érdekelne konkrét tantárgyakra vonatkozóan a tanácsod (pl. matek, magyar), ha ez megoldható.
Köszönettel:
Gilann
Engem is érdekelne konkrét tantárgyakra vonatkozóan a tanácsod (pl. matek, magyar), ha ez megoldható.
Köszönettel:
Gilann
Re: Segítségkérés
Szerintem sem kellene tesiről kihozni, azt minden gyerek nagyon szereteti.
Zsuzsi nekem is elküldenéd a segédanyagokat matekhoz és magyarhoz!
Köszi: Kriszti
Zsuzsi nekem is elküldenéd a segédanyagokat matekhoz és magyarhoz!
Köszi: Kriszti
Re: Segítségkérés
Én nem segédanyagról beszéltem, hanem tanácsokról. Az sni gyerekek fejlesztéséhez ugyanis nincs recept... Vannak szaktanárok, van a gyógypedagógus, aztán vagyok én, aki mindkettő ... és persze a gyerekek, ezernyi diagnózissal...
Első körben meg kell beszélni a szaktanárokkal, hogy ez a gyerek nem olyan gyerek, mint az átlag, de nem is rosszabb, csak MÁS. Ezért másképp kell hozzáállni. Pl. a számonkérés terén. Vagy a gyakorlásnál. Vagy az értékelésnél, netalán osztályzásnál. Kérjétek rendszeresen a tananyagot, a minimumkövetelményt, és azt, hogy miért jár az ötös.
Ez a dolog legnehezebb része
Aztán: pl. a diszkalkuliás gyerekkel hiába gyakorlod az órai anyagot, merthogy ő nincs az osztály szintjén. Ez se fér sok matektanár fejébe
A következő, amitől kiugrok a bőrömből, hogy a "magyar" magas óraszámú Elmondanám, hogy ez a legalacsonyabb óraszámú tantárgy... van heti 2 nyelvtanóra, meg 2 irodalom. Nem MAGYAR irodalom, hanem IRODALOM!!! mert a Biblia, a Kalevala, Andersen, Puskin, Aesopos meg a többi nem magyar!!!
Tehát ha a gyereket onnan hozod ki, akkor a heti óraszám %0 %-a a tied. Vonatkozik ez a nyelvtanra is.
Ahhoz, hogy konkrét segítséget tudjon bárki is adni, minimum tudni kellene, hogy hányadikos a gyerek és mi a diagnózisa. A gyógypedagóguson egyébként rengeteg múlik. Folyamatosan ott kell állnia a gyerek mögött, és a szaktanárokat győzködni a teendőikről, mert egyébként minden erőfeszítés falra hányt borsó
Első körben meg kell beszélni a szaktanárokkal, hogy ez a gyerek nem olyan gyerek, mint az átlag, de nem is rosszabb, csak MÁS. Ezért másképp kell hozzáállni. Pl. a számonkérés terén. Vagy a gyakorlásnál. Vagy az értékelésnél, netalán osztályzásnál. Kérjétek rendszeresen a tananyagot, a minimumkövetelményt, és azt, hogy miért jár az ötös.
Ez a dolog legnehezebb része
Aztán: pl. a diszkalkuliás gyerekkel hiába gyakorlod az órai anyagot, merthogy ő nincs az osztály szintjén. Ez se fér sok matektanár fejébe
A következő, amitől kiugrok a bőrömből, hogy a "magyar" magas óraszámú Elmondanám, hogy ez a legalacsonyabb óraszámú tantárgy... van heti 2 nyelvtanóra, meg 2 irodalom. Nem MAGYAR irodalom, hanem IRODALOM!!! mert a Biblia, a Kalevala, Andersen, Puskin, Aesopos meg a többi nem magyar!!!
Tehát ha a gyereket onnan hozod ki, akkor a heti óraszám %0 %-a a tied. Vonatkozik ez a nyelvtanra is.
Ahhoz, hogy konkrét segítséget tudjon bárki is adni, minimum tudni kellene, hogy hányadikos a gyerek és mi a diagnózisa. A gyógypedagóguson egyébként rengeteg múlik. Folyamatosan ott kell állnia a gyerek mögött, és a szaktanárokat győzködni a teendőikről, mert egyébként minden erőfeszítés falra hányt borsó
Re: Segítségkérés
Sziasztok!
Nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus vagyok. Új munkahelyemen az igazgató Tü. 345/új számú Logopédiai napló vezetését kérte a fejlesztő foglalkozásaimhoz. Az előző helyemen Tü. 910 számú "törzsiskolai gyógytestnevelés, szakkör, tanfolyam, egyéb tanórán kívüli foglalkozás mulasztási és haladási naplóját" kellett vezetnem. Melyik a jó? Mindenképp törvényesen szeretném - természetesen! Köszönöm: Móni
Nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus vagyok. Új munkahelyemen az igazgató Tü. 345/új számú Logopédiai napló vezetését kérte a fejlesztő foglalkozásaimhoz. Az előző helyemen Tü. 910 számú "törzsiskolai gyógytestnevelés, szakkör, tanfolyam, egyéb tanórán kívüli foglalkozás mulasztási és haladási naplóját" kellett vezetnem. Melyik a jó? Mindenképp törvényesen szeretném - természetesen! Köszönöm: Móni