Segítségkérés

Avatar
erláj

Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: erláj »

Sziasztok!
Tanítóként végeztem el Debrecenben a Differenciáló,fejlesztő szakot. Ez volt az ilyen jellegű képzések között az első. Nem panaszképp,de az itt tanító tanároknak nem sok fogalmuk volt erről, ttp-t adtak helyette. Azóta saját tapasztalat és mások segítsége által végeztem alsóban a fejlesztést. Most az lenne a feladatom,hogy felsősöket fejlesszek úgy, hogy közben azt az anyagot is átvegyem,amit az adott órán vettek,amelyről kihozom a gyerekeket+ fejlesztés. Hogy csináljam? Van papírjuk, azon fejlesztési terület. Mégis? Hogyan fogjak hozzá? Bizonytalan vagyok, nem tanítottam még felsősöket.
Ha valaki tudna bármilyen segítséget adni, azt nagyon megköszönném. Üdv. Erika
Avatar
nemese

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: nemese »

A vizsgálati lapon szereplő területeket kell fejlesztened,tanórákon kívül - utána.Ha mégis tananyagot is "kell", akkor nézd meg előre,tervezd meg a tanítást, gyárts segédleteket,stb.A gyógypedagógusi diploma jogosítana fel felsős 5.6. o.-s. tananyagra SNI-s ből 8-ig is , de így nem is bízhatnák rád, ha nem tanulásban akadályozott a tanuló. Ha igen, akkor gyógypedagógusnak kell tanítania-legalább részben-, koordinálva a tanítását a kollégákkal együttműködve. Amit te végeztél szakot, az aktuális rendelkezések szerint mire jogosít - utána kellene nézned.Persze van "valóság", kényszerhelyzet,ez embernek azt kell végeznie, amit rábíznak, az állását is meg akarja tartani, ezért írtam fent,hogy mik a lehetőségek. Fel a fejjel, meg tudod csinálni! Jó munkát!
Avatar
Zsuzsi

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Szia, Erika!

Ezt úgy tudod megoldani, hogy a tananyagot eszközként használod a fejlesztéshez (figyelem, emlékezet, gondolkodás stb.). Ehhez természetesen alaposan fel kell készülnöd: a lényegre koncentrálj, mert a tankönyvekben olyan körülményesen írják le a tananyagot, hogy ember legyen a talpán, aki megérti. :( :( :(
Meg kell tanítani tanulni is őket, mert a felsős kollégák nagy része elvárja, hogy a fergetes magyarázatuk után a tankönyvvel magára hagyott gyerek boldoguljon. Nem tudják kiemelni a lényeget sem, és kérdéseket sem tudnak megfogalmazni az anyaggal kapcsolatban, pedig a problémamegoldó gondolkodás alapja ez. Gyakorlásra is felhasználhatod az időt, mert órán erre sem nagyon jut keret - mindenki mindent meg akar tanítani, ami a könyvben van, mert a központi tanmenet így írja elő, ahhoz meg lusták, hogy sajátot írjanak :( :( :( Az már senkit nem érdekel, hogy a tantervben mi van :o

Emellett jut időd játékos képességfejlesztő feladatokra és kötetlen beszélgetésre is, sokszor erre nagyobb szükségük van, mint arra a piszok nagy tudásra, amit elvárunk tőlük. És bármilyen hihetetlen, a felsős gyerek is kisgyerek, még a 8.-os is, csak nagynak akar látszani, és ezért tűnik sokszor idétlennek vagy pimasznak - pedig nem az...
Ha konkrét ötleteket kérsz, akkor konkrét tantárgyat kérek :)
Avatar
erláj

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: erláj »

Kedves Zsuzsi!
A számítógéppel mindig gondjaim vannak. Most is megtréfált. Írtam privát üzenetet, de nem kaphattad meg ezek szerint, pedig jól jönne a segítség. Kihozhatom a gyerekeket matek és magyar órákról és a tesiről,mivel ezek a legnagyobb számúak. Üdv.: Erika
Avatar
Zsuzsi

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Erika!

Nem kaptam privát üzenetet, ezért nem válaszoltam. Írj a ladizsuzsa@gmail.com címre!
Avatar
gilann77

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: gilann77 »

Kedves Zsuzsi!

Engem is érdekelne konkrét tantárgyakra vonatkozóan a tanácsod (pl. matek, magyar), ha ez megoldható.

Köszönettel:

Gilann
Avatar
Dóri
Hozzászólások: 670
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Dóri »

Tesiről ne hozd ki!!!!!!
Szüksége van rá!!!!!!!
Dóri
Avatar
Tittina

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Tittina »

Szerintem sem kellene tesiről kihozni, azt minden gyerek nagyon szereteti.
Zsuzsi nekem is elküldenéd a segédanyagokat matekhoz és magyarhoz!
Köszi: Kriszti
Avatar
Zsuzsi

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi »

Én nem segédanyagról beszéltem, hanem tanácsokról. Az sni gyerekek fejlesztéséhez ugyanis nincs recept... Vannak szaktanárok, van a gyógypedagógus, aztán vagyok én, aki mindkettő :D ... és persze a gyerekek, ezernyi diagnózissal...

Első körben meg kell beszélni a szaktanárokkal, hogy ez a gyerek nem olyan gyerek, mint az átlag, de nem is rosszabb, csak MÁS. Ezért másképp kell hozzáállni. Pl. a számonkérés terén. Vagy a gyakorlásnál. Vagy az értékelésnél, netalán osztályzásnál. Kérjétek rendszeresen a tananyagot, a minimumkövetelményt, és azt, hogy miért jár az ötös.
Ez a dolog legnehezebb része :(

Aztán: pl. a diszkalkuliás gyerekkel hiába gyakorlod az órai anyagot, merthogy ő nincs az osztály szintjén. Ez se fér sok matektanár fejébe :( :( :(

A következő, amitől kiugrok a bőrömből, hogy a "magyar" magas óraszámú :shock: Elmondanám, hogy ez a legalacsonyabb óraszámú tantárgy... van heti 2 nyelvtanóra, meg 2 irodalom. Nem MAGYAR irodalom, hanem IRODALOM!!! mert a Biblia, a Kalevala, Andersen, Puskin, Aesopos meg a többi nem magyar!!!
Tehát ha a gyereket onnan hozod ki, akkor a heti óraszám %0 %-a a tied. Vonatkozik ez a nyelvtanra is.

Ahhoz, hogy konkrét segítséget tudjon bárki is adni, minimum tudni kellene, hogy hányadikos a gyerek és mi a diagnózisa. A gyógypedagóguson egyébként rengeteg múlik. Folyamatosan ott kell állnia a gyerek mögött, és a szaktanárokat győzködni a teendőikről, mert egyébként minden erőfeszítés falra hányt borsó :(
Avatar
Mónika

Re: Segítségkérés

Hozzászólás Szerző: Mónika »

Sziasztok!
Nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus vagyok. Új munkahelyemen az igazgató Tü. 345/új számú Logopédiai napló vezetését kérte a fejlesztő foglalkozásaimhoz. Az előző helyemen Tü. 910 számú "törzsiskolai gyógytestnevelés, szakkör, tanfolyam, egyéb tanórán kívüli foglalkozás mulasztási és haladási naplóját" kellett vezetnem. Melyik a jó? Mindenképp törvényesen szeretném - természetesen! Köszönöm: Móni :)
Válasz küldése