tanácsot kérek

Ha máshol nem, hát itt meg lehet kérdezni
Avatar
Zsuzsi

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi » 2010.10.17. 14:14

Bocs, hogy ebbe is beleütöm az orrom, de nem egyénre szabott tanmenetről van szó? Mint az integrált értfogy esetében? Nem lehet, hogy a tanító néni félrehallott valamit?

Panni
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2008.02.27. 18:42

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Panni » 2010.10.17. 14:43

Kedves Mari!

Kérjen segítséget de igazából a kártyákat ő tudja elkészíteni, neki kell megtanulnia használni. A napirendi kártyát most is kellene neki használni, amennyiben autista. A tanító néni tudja, hogy órán mikorfog a munka füzetben dolgozni vagy nem tudom mit fog csinálni, ahogyan meg kell tervezni-e az óra menetét úgy ezt is meg csinálja kártyák segítségével. Vannak kártyák amiket feltud használni minden órán, és ne mondja senki nekem, hogy nem fér el a padon 5-6 darab 2-szer 2-es kártya, első hét nehéz és utána a tanító néninek lesz a könnyű.

Panni

Avatar
karnismari

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: karnismari » 2010.10.17. 15:32

Zsuzsi!
Egyénre szabott (eltérő tanmenetet) sem a tanító néninek kell készíteni. Én legalábbis azt minden esetben év elején a tanító nénik kezébe adom tantárgyanként. Vagy én vagyok a hülye, de szerintem ez (is) a gyp. dolga.
Panni!
Ami nekünk evidens, egy (mezei, bocs, jó értelemben mondom) pedagógusnak nem az. Ha most csöppen be az osztályába egy autista gyerek, honnan tudja, hogy mi az a napirendi kártya?! Persze, hogy tudja használni, és a saját munkáját könnyíti meg vele, ha valaki megmutatja neki, hogyan kell.
Mari

Panni
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2008.02.27. 18:42

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Panni » 2010.10.17. 15:48

Mari!

Itt abból indultunk ki, hogy fejlesztési tervet kell készíteni-e erre válaszoltam ne azt készítsen hanem kártyákat, egyértelmű kérjen segítséget de, hogy az órát ő hogyan építi fel azt csak a tanító néni tudja, és ehez neki kell a kártyákat elkészíteni. Ellehet készítetni is de akkor biztos azt jelenteni amit ő szeretne közölni az autistával?
A másik amennyiben a tanító néni meg tudta, hogy milyen gyerköcök lesznek az osztályában akkor csak kellene tájékozódnia.
Ugyan már a fejlesztési tervet hogyan használná? Válaszom erre Sehogy. A te szavaiddal egy mezei pedagógus sokkal könnyebben tanulja meg a kártya használatátt mint a fejlesztési terv használatátt. A kártya használatban az osztály többi gyermekei is részt vesznek, mert a gyerekek igen nagyon megértőek és segítőek. Amennyiben jól irányít egy idő után ezzel szinte semmi dolga mert a gyerekek megoldják maguk.

Panni

Avatar
P Tamásné

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: P Tamásné » 2010.11.19. 23:55

Tanácsot szeretnék kérni két fontos kérdésben is, már sok hivatalos embert meg kérdeztem, levélben, és imélben, de sajnos senki nem volt hajlandó válaszolni, vagy legalább el küldeni a fenébe. Bizakodom hogy legalább ti válaszoltok nekem.
Első kérdésem az lenne, hogy jóga van e, egy gyermek védelmísnek előzetes meg beszélés nélkül íntézkedníje , és már csak a fejleményekről tájékoztat azt is csak akkor teszi meg ha már nagy gond van. Egyébként semmiben sem segít inkább csak követel, és fenyeget, meg intézetbe akarja tenni a 12 éves beteg fiamat . A kisfiam hiperaktiv és ez mellet még idegileg is kivan idegi alapon elveszítete haját,szemöldökét, minden szőrzetét, vittem szihologushoz de nem sokra mentem vele így egy időre abba hagytam , de most újra járunk de eredménye nincs. Mint szülő úgy érzem megteszek mindent ami az erőmből és tudássómból meg tudok tenni, sajnos nem biztos hogy eléggé jártas vagyok az etikai szabályokban hogy mit tehet meg a gyermekvédős miben kellene segíteni e hogy a gyermekem élhessen azzal a jogával hogy családban nevelkedhessen, és azt sem tudom hogy joga van e a gyermekvédősnek hogy a előzetes meg beszélés nélkül írjon a bíróságra egy vagyon meg osztási per kapcsán és hazugnak nevezzen,meg az egész faluban és hivatalos helyeken lejárató hadmuvelletet tegyen és így meg fosszon mindentől ami emberi .
A második kérdésem az lenne meddig lehet egy vagyon meg osztási pert húzni , már ez miatt tönkre mentünk, lelkileg mint anyagilag, egyik albérletből megyek a gyermekeimmel a másikba, ez idő alatt volt élet társam teljesenki rámolta közös otthonunkat ,pedig a tiz év alatt nem volt neki egy év hat holnapnál, több munka viszonya.El maradt gyerek tartási dij miatt elárverezték az ingatlan felét , talán most vissza vásárolhatom de mit tegyek annak érdekében hogy ingoságaimat vissza kaphassam és végre meg szünjön a szegénységünk ,a nyomorúságunk , hogy bísztonságban jó létben fel nevelhessem gyermekeim. Kérem ha tudnak valamiben segíteni segítsenek ,sürgőslenne . Ha többet szeretnének tudni ezen a telefon számon el lehet érni 0630 681 0099

Segítségüket előre is köszönöm Tisztelettel maradok julianna

Avatar
Zsuzsi

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Zsuzsi » 2010.11.20. 12:07

Kedves Julianna!

Úgy gondolom, hogy az Ön által leírt problémák jogi esetek, ezért mi nem vagyunk illetékesek a válaszadásra. Vannak a neten jól működő jogi fórumok, kérem, keresse fel valamelyiket, ott biztos kap használható választ, amely alapján problémáit rendezni tudja.
Egy jótanáccsal azért szolgálhatok: levelezés helyett próbálja meg személyesen intézni az ügyeit, mert akkor nem tudnak kitérni a válasz elől.

Zsuzsi

Avatar
rezeda

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: rezeda » 2011.02.15. 18:03

Általános iskola hetedik osztályában (is) tanítok matematikát. A közelmúltban került ebbe az osztályba egy diszgráfiás, diszlexiás gyerek. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy az ő esetében milyen módszereket célszerű alkalmazni, melyekkel nemcsak a matematikát tudnám vele eredményesen tanítani, hanem az írás és olvasási képességét is javítanám.
Üdvözlettel: Edit

Avatar
hogabi
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 1423
Csatlakozott: 2008.02.27. 10:23
Tartózkodási hely: Vöröstó
Kapcsolat:

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: hogabi » 2011.02.15. 20:12

Kedves Edit!
Ha nem vagy gyógypedagógus - márpedig azt veszem ki szavaidból - akkor semmiképp ne akarjál segíteni neki. Tudom jó szándék vezérel, de a segítségeddel többet ronthatsz, mint javítasz. Ezt szakemberre kell bízni.
Külön módszerek és receptek nincsenek. Azért is van az egyéni fejlesztési terv, ami alapján a gyógypedagógus segíti a gyermeket. Inkább kérd az ő segítségét - biztosan szakvéleménye is van a tanulóna
Gabi

"Ha egy országot, nemzetet tönkre akarsz tenni, tedd tönkre a pedagógiáját"

Avatar
Dóri
Hozzászólások: 694
Csatlakozott: 2008.02.28. 08:16
Tartózkodási hely: Budapest

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: Dóri » 2011.02.15. 20:40

Ha egy tanárnak az osztályában van problémás gyereke - mindenképpen segítenie kell.
Hiszen egy héten sokszor találkoznak, haladni is kéne stb.
Legfontosabb a szeretet és az elfogadás, ezután jöhet a szakmai rész.
A fejlesztővel/gyógypedagógussal való együttműködés tényleg nagyon fontos. Közösen sokmindent el lehet igazítani, és a serdülő gyerekbe pedig önbizalmat kell önteni.
Örülök, hogy foglalkozol a tanítványaid sorsával. Tudom, hogy ez a természetes, csak sajnos nem általános.
Szia, Dóri

Avatar
zsoltzsolt
Hozzászólások: 750
Csatlakozott: 2008.02.27. 21:05
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: tanácsot kérek

Hozzászólás Szerző: zsoltzsolt » 2011.02.15. 21:02

Kedves Edit!

Szerintemtudsz segíteni sokat, hasonlókat, mint az előttem szólok írtak.
De jó lenne tudni, hogy ezen gyerekeknek van-e szakvéleménye és abban mi van. Kérd el az osztályfőnöktől, olvasd el, az eligazít (ha jól írták meg).
Mert ha pl. inkább a szóbeli számonkérés előnyben részesítését javasoltak, akkor inkább feleltesd, vagy dolgozatírás során olvasd fel/el neki a feldatok szövegét, így segítve őt a megértésben. De a konkrét tanácshoz, konkrét diagnózis kéne.
Ha tudod írd meg itt és segítünk, hogy órai szituációkban mit tudsz tenni ezen gyermekek érdekében.
És az ő nevükben is köszönöm
Thén Zsolt
elnök, Magyar Fejlesztőpedagógusok és Gyógypedagógusok Nemzetközi Szakmai Egyesülete

Válasz küldése